Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten huomauttaa lihavalle lihavuudesta vai pysyäkö hiljaa?

Vierailija
08.04.2006 |

Te, jotka olette lihoneet normaalipainoisesta 20 kiloa tai enemmän lyhyessä ajassa, miksi ette tehneet mitään? Miten ette tajunneet painon nousua?

Oma ystäväni on lihonut viimeisen neljän vuoden aikana kiihtyvää tahtia. Varmaan jotain 20-30 kiloa. Usein on tehnyt mieli huomauttaa hänelle painonnoususta, mutta hienotunteisena ihmisenä olen pysynyt hiljaa. Kun kuvittelen että kyllä ko. ihminen varmasti sen itsekin tajuaa, turha mun on hänen pahaa mieltään lisätä huomauttamalla asiasta. Vai tekisinkö sittenkin hänelle palveluksen jos huomautan lihomisesta? (Ko. ihminen on vieläpä itse hyvin kriittinen muita kohtaan ja muistaa aina kommentoida olenko nukuttanut vauvaani riittävän monta tuntia vuorokaudessa jne. ihan älytöntä.)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisesti sellaiset ihmiset itse eivät tiedostakaan sitä, että ne ovat ylipäätänsä lihavia. Jos hän on itse kriittinen, voit olla sinäkin.

Vierailija
2/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaatteet noin 5 numeroa suurempia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuksin siitä tarvitsee erikseen huomauttaa.

Vierailija
4/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se asia sinulle kuulu. Kyllä ystäväsi on varmaan huomannut lihonneensa, mutta se asia ehkä nyt vaan on niin, ettei hän ole jaksanut tehdä asialle mitään. Varmasti pahoittaisi mielensä jos noin henkilökohtasesta asiasta menisit huomauttelemaan.

Vierailija
5/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lihomisesta niin pilais mun elämän pitkäksi aikaa!!! Hitto jos en kelpaa tämmöisenä kuin olen niin voi etsiä muita ystäviä joita ei tarvi hävetä!! Joo, olen ylipainoinen enkä ehtinyt/ saanut aikaiseksi tehdä asialle mitään ja nyt ole taas raskaana. V***ttaa että muiden pitää vaivata päätään tuommoisilla asioilla!

Vierailija
6/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikoinani yli 15 kiloa lihavampi kuin nyt, enkä todellakaan huomannut asiaa. Vasta lomakuvista tajusin, että herran jumala, kuka toi lihava tyyppi on. Ja olin vielä aika nuori silloin. Elämäntilanne vaan oli sellainen, etten käynyt juurikaan vaa´alla ja mussuttelin kamalia rasvaisia ruokia. Olin tosi vihainen mun silloiselle poikaystävälle, joka ei ollut asiasta voinut huomauttaa. Kavereiltakin kysyin, että miksi eivät olleet sanoneet mitään. Harmitti. En vaan ollut kiinnittänyt asiaan huomiota, nykyään en enää tiedä miten se on ollut mahdollista.

Nytkään en mikään laiheliini ole, mutta olen tietoinen silti painostani. Ja pidän sen itselleni sopivissa rajoissa. Mutta jos en jostain syystä (?)huomaisi lihovani, olisin kyllä ihan kiitollinen, jos joku YSTÄVÄ huomauttaisi asiasta. Kehoittaisi vaikka, että mennään yhdessä Painonvartijoihin tms.

Vierailija
7/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kelle asiasta kärsii sanoa ja kelle ei. Sellanen, joka varsin hyvin on tietoinen ylipainostaan, mutta jolta ei riitä itsekuria tarpeeks laihduttamiseen, pahoittaa mielensä aivan takuuvarmasti. Mä suuttuisin ja verisesti jos mulle tuollasesta asiasta huomautettaisiin, kun varsin hyvin tiedän että mulla on kymmen liikakiloa, mutta en vaan ole saanut tehdyksi asialle mitään.

Vierailija
8/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on vähän tyhmiä kysymyksiä noi MIks et tee asialle jotain... kyllähän ihmiset polttaa esim. tupakkaa vaikka tietää sen olevan epäterveellistä.

No mä kyllä teen just paraillaan asialle jotain, mutta aiemmin oli elämäntilanne sellanen että se asia vaan jäi taka-alalle.

Vierailija
9/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkö takia mun vaatteet ei enää mahdu päälle?

Ja mä kun ostinuuden pesukoneenkin kun luulin että vanhassa on jotain vikaa kun kaikki vaatteet on kutistuneet.

Kyllä lihavat tajuavat olevansa lihavia, ei ne sen huomaamiseen apua tarvitse.

Vierailija
10/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huolissasi? Jos, niin varmasti osaat avata keskustelun ystävällisesti ja sanoa vaikka että olet jo pitkään miettinyt, että onko joku syy lihomiseen. Jos otat asian esiin niin voit hyvin painottaa että mielestäsi ystäväsi on edelleen kaunis, mutta kysyä kaipaisiko hän laihdutusapua tai vaikka olkapäätä jolle kertoa lihomisesta jos se häntä vaivaa. Ite lihoin 20-30 kg erittäin huonon suhteen päätyttyä, tajusin myöhemmin vasta että varmaan se oli joku alitajuinen reaktio - lihoin jotta olisi joku " järkevä" syy miksi kukaan ei halua mua.

Jos taas haluat huomauttaa vaan siksi että hän tietäisi olevansa lihava, niin unohda koko juttu.

Vierailija
11/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen itsekin ymmärrä asian! Tietysti jos haluaa kannustaa toista pudottamaan painoa, voi vaikka pyytää lenkille mukaan. EI siinä tarvitse tehdä numeroa painosta, pyytää vain mukaan vaikkapa sauvakävelylenkille. Siinä saa mukavasti raitista ilmaa molemmat ja se ei ainakaan haitaksi ole kaverillekaan, jos kerran painoa on kertynyt! = )))

Vierailija
12/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä eräs poika, jotakin 140-kiloinen ei tajunnut itse ollenkaan, että on lihava, siis ei pidänyt itseään lihavana, vain äiti-isä lähetti hänet sinne leirille.

Niin että tosihan se on, että monet lihavat " eivät näe" lihavuuttaan?

Vierailija
13/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kokeile vaikka seuraavaa:

Kun katsotte vaikka televisiota yhdessä, niin huomauta jostakin ihmisestä, että " Onpas tuokin lihonut" . Jos hän on tajunnut itsekin lihonneensa, hän ei varmaan hirveästi kommenttiasi kommentoi tai sitten sanoo, että " No niin olen minäkin lihonut" . Mutta jos hän vain myöntelee sinua, että " No niinpä tosiaan on lihonut!" niin voi olla, ettei hän ole tajunnut lihoamistaan.

Yksi keino voisi olla, että otat hänestä kuvia vaikka jossain bileissä ja annat sitten kuvat hänelle. Tuossa vaiheessa viimeistään pitäisi tajuta lihonneensa.

Vierailija
14/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niin kuin se tupakanpoltto toisille, haluaisi tehdä asialle jotakin, mutta ei vain saa aikaiseksi/jaksa aloittaa.

Mutta lenkillä käyn mielelläni ja vielä mieluummin ystävän kanssa. Lenkkeily ei pelkästään auta, mutta voi antaa kimmokkeen myös herkkujen vähentämiseen! Eli ruokavalio ja kunnolla oikean ruoan syöminenhän on kaiken A ja O!

Vierailija
15/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv: 12

Vierailija
16/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos hän itse ei huomaa sitä eikä siitä kärsi niin mitä väliä sillä on ystävälle?

Vierailija
17/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siellä eräs poika, jotakin 140-kiloinen ei tajunnut itse ollenkaan, että on lihava, siis ei pidänyt itseään lihavana, vain äiti-isä lähetti hänet sinne leirille.

Niin että tosihan se on, että monet lihavat " eivät näe" lihavuuttaan?

Et voi vetää tuosta tapauksesta johtopäätöstä että " monet lihavat" eivät näe lihavuutta.

t:11

Vierailija
18/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sun pitäis asiasta huomauttaa? Mä olen sitä mieltää että kukaan ei lihoa 20-30 kg sitä itse tajuamatta -johan siinä vaatteet käy pieniksi.

Ja sun huomauttelut tuskin auttaa yhtään.

Mut lenkille voit pyytää ilman mitään vihjailuja että ystäväsi on sen tarpeessa. Kevät on tulossa, ilmat lämpenee ja lenkillä on mukava vaihtaa ystävän kanssa kuulumiset.

Vierailija
19/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin olisi hyvä, että hän sen huomaisi mahd. pian.

t. 14

Vierailija
20/46 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lihoneeni hirveästi, mutta minulla ei ole aikomustakaan laihduttaa. Löysin kadonneen itsetuntoni sieltä läskien keskeltä, ja tajusin, ettei hoikkuus tekisi minusta yhtään tämän onnellisempaa, päinvastoin, laihduttaminen kiristäisi pinnaa. Pidän itsestäni juuri näin, ja jos en jollekulle tällaisena kelpaa, niin joutaa jättää minut rauhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi