Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sairas maailma on?

Vierailija
25.10.2017 |

Toivon ettei tätä keskustelua poisteta. Haluaisin asiallista keskustelua ja ajatuksia maailman ja ihmisten tilasta.

Varoitus linkin sisällöstö, jos huonokuntoiset lapset aiheuttavat liian pahaa oloa niin älä avaa linkkiä

http://www.news.com.au/lifestyle/real-life/news-life/heartbreaking-phot…

Mulla jäi tuosta uutisesta/kirjoituksesta niin oksettava olo, etten pysty kuvailemaan.
Miten sairaassa maailmassa me eletään.
Miten voi olla asiat niin huonosti, että on olemassa äitejä jotka eivät pysty ruokkimaan edes vastasyntynyttä.
Miten voi olla mahdollista, että vasta maailmaan tulleen lapsen täytyy lähteä tuollainen kauhun ja kivun sekainen ilme kasvoillaan?
Miksi noin pienen ihmisen täytyi jo näyttää samalta kuin olisi näyttänyt 85 vuotta myöhemmin, ohut, hauras, ryppyinen...
Miten voi olla mahdollista että ihmiskunta ei pysty huolehtimaan kaikkein pienimmästä ja avuttomimmasta vaan se jää kuolemaan.

Mua oksettaa mennä tänään töihin kauppaan, jossa joudun sääntöjen mukaan heittämään vanhentuvaa ruokaa järkyttävän määrän pois.

Miten maailma on voinut tulla tähän pisteeseen? Miksi mihinkään toimiin ei ryhdytä eikä kukaan tee mitään?
Miksi tästä ei kirjoiteta uutislehdissämme?

Uudet kumppanit, implantit, vilautukset ja muu on meidän maailmaamme. Samaan aikaan jossain kuolee kipuun ja nälkään vasta maailmaan tullut lapsi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska "Ei sitä nyt voi jokaista maailman murhetta kantaa, en minä kuitenkaan voi tehdä asialle mitään, turhaa tuntea huonoa fiilistä vieraiden ihmisten asioista" jne. Siksi ollaan välinpitämättömiä.

Mun mielestä ei ole kyse vieraiden ihmisten asioista vaan ihmiskunnasta.

Melkein koko ihmiskunta on sinulle vieraita, ja sinä olet vieras heille.

Ihmiskunta on yksikkö, vähän kuin joukkue. Olen osa sitä ja sinä olet osa sitä. Me ollaan se ihmiskunta. Ei siinä voi erotella että osa on vieraita vaan tarkoitus on toimia yksikkönä ja ryhmänä jotta asiat olisi kunnossa.

Useimmat ihmiset ruokkivat ennemmin oman lapsensa kunnollisesti ja laadukkaalla ravinnolla kuin jakavat ravintoon menevät rahat kahtia ja lähettävät toisen osan hyväntekeväisyysjärjestöille, jotka toimivat maailman kriisialueilla yms.

Varmasti on niin, että ensisijaisesti ruokitaan oma perhe eikä siinä ole mitään pahaa. Mutta kaikki voisivat varmasti lahjoittaa edes vähän aikaansa tai rahaansa avuksi. 

Vierailija
22/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin tuollaisia asioita jatkuvasti. Tunnen oikeasti surua ja alan helposti itkemään pelkkien uutisjuttujen takia. Olen liian empaattinen ja se vaikuttaa negatiivisesti omaan elämääni, tiedän. Toisaalta, ainakin minä välitän aidosti.

Pillittäminen ei auta, teot auttaa. Jokainen voi vaikuttaa siihen, kuinka paljon antaa apua muille ja kuinka paljon saa muita mukaan toimintaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi