Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sairas maailma on?

Vierailija
25.10.2017 |

Toivon ettei tätä keskustelua poisteta. Haluaisin asiallista keskustelua ja ajatuksia maailman ja ihmisten tilasta.

Varoitus linkin sisällöstö, jos huonokuntoiset lapset aiheuttavat liian pahaa oloa niin älä avaa linkkiä

http://www.news.com.au/lifestyle/real-life/news-life/heartbreaking-phot…

Mulla jäi tuosta uutisesta/kirjoituksesta niin oksettava olo, etten pysty kuvailemaan.
Miten sairaassa maailmassa me eletään.
Miten voi olla asiat niin huonosti, että on olemassa äitejä jotka eivät pysty ruokkimaan edes vastasyntynyttä.
Miten voi olla mahdollista, että vasta maailmaan tulleen lapsen täytyy lähteä tuollainen kauhun ja kivun sekainen ilme kasvoillaan?
Miksi noin pienen ihmisen täytyi jo näyttää samalta kuin olisi näyttänyt 85 vuotta myöhemmin, ohut, hauras, ryppyinen...
Miten voi olla mahdollista että ihmiskunta ei pysty huolehtimaan kaikkein pienimmästä ja avuttomimmasta vaan se jää kuolemaan.

Mua oksettaa mennä tänään töihin kauppaan, jossa joudun sääntöjen mukaan heittämään vanhentuvaa ruokaa järkyttävän määrän pois.

Miten maailma on voinut tulla tähän pisteeseen? Miksi mihinkään toimiin ei ryhdytä eikä kukaan tee mitään?
Miksi tästä ei kirjoiteta uutislehdissämme?

Uudet kumppanit, implantit, vilautukset ja muu on meidän maailmaamme. Samaan aikaan jossain kuolee kipuun ja nälkään vasta maailmaan tullut lapsi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska "Ei sitä nyt voi jokaista maailman murhetta kantaa, en minä kuitenkaan voi tehdä asialle mitään, turhaa tuntea huonoa fiilistä vieraiden ihmisten asioista" jne. Siksi ollaan välinpitämättömiä.

Vierailija
2/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastat selvästi empatiaa, mutta siitä voi parantua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska "Ei sitä nyt voi jokaista maailman murhetta kantaa, en minä kuitenkaan voi tehdä asialle mitään, turhaa tuntea huonoa fiilistä vieraiden ihmisten asioista" jne. Siksi ollaan välinpitämättömiä.

Mun mielestä ei ole kyse vieraiden ihmisten asioista vaan ihmiskunnasta.

Vierailija
4/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sairastua sen jälkeen välinpitämättömyyteen?

Vierailija
5/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siksi ihmiskunnan tulevaisuus ei näytäkään kovin hyvältä. Kukaan ei välitä mistään.

Vierailija
6/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole sairaus. Muut pitäkööt huolen omista asioistaan.

Vierailija
7/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein koko ihmiskunta on sinulle vieraita, ja sinä olet vieras heille.

Vierailija
8/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin on turha pyytää apua, jos joku tuolla ulkosalla raiskaa tai tappaa sinut tai lapsesi, koska sinun pitää vain pitää huoli omista asioista. Jos et pysty niin se on voi voi, en voi auttaa kun mulla on aika sokerointiin.

Vierailija
9/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihminen on vieläkin samanlainen kuin esim. 100 000 vuotta sitten. parhaiten sopeutunut elämään max. 150 ihmisen laumassa. Suunnilleen noin monta oikeasti ystäväksi tai hyväksi tuttavaksi katsottua ihmissuhdetta voi olla. Muut ovat vieraita joista ei niin väliä.

Vierailija
10/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunkin on turha pyytää apua, jos joku tuolla ulkosalla raiskaa tai tappaa sinut tai lapsesi, koska sinun pitää vain pitää huoli omista asioista. Jos et pysty niin se on voi voi, en voi auttaa kun mulla on aika sokerointiin.

En ole pyytämässä apua sinun kuvittelemiin skenaarioihin. Raiskari tottelee asetta ja lapset pidetään turvassa ja kasvatetaan niin etteivät joudu seuraan tai tilanteisiin joissa tulee tapetuksi.

Maailma olisi opaljon parempi paikka jos ihmiset osaisivat pitää oikeasti huolen omista asioistaan eivätkä heittäytyisi muiden armon varaan.

Vierailija
11/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisista ja sairaanhoidosta on maksanut veroilla. Muilta en odota apua kyseisissä tilanteissa.

Vierailija
12/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisista ja sairaanhoidosta on maksanut veroilla. Muilta en odota apua kyseisissä tilanteissa.

Ok, eli jos joku muu kuin poliisi tai lääkäri näkee vaikkapa lastasi raahattavan vastentahtoisesti metsään, on sullekin ihan ok ettei kukaan puutu asiaan mitenkään. Ethän ole maksanut tuntemattomille.

Vierailija
13/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta on yksikkö, vähän kuin joukkue. Olen osa sitä ja sinä olet osa sitä. Me ollaan se ihmiskunta. Ei siinä voi erotella että osa on vieraita vaan tarkoitus on toimia yksikkönä ja ryhmänä jotta asiat olisi kunnossa.

Vierailija
14/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempi yrittää unohtaa jos ei voi vaikuttaa.

Ainakaan en itse pysty vaikuttamaan tuohon mitenkään.

Se, että omassa elämässä yritän välillä saada jotain turhamaista hömppää on vain keino yrittää saada jotain iloa.

Jotain pientä avustusta joskus laitan.

Asiaa vaikeuttaa se, että moni avustusjärjestö elättää järkyttävää määrää virkailijoita sun muuta myös niillä kerättävillä rahoilla.

Suomessakin on ihmisiä jotka tarvitsevat apua, mutta yleinen sadistinen ilmapiiri tietenkin torjuu ajatuksen.

Eli kärsivä lapsi lähipiirissä ei merkitse mitään, mitä kauempana avun kohde sitä parempi.

Vierailija
15/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiskunta on yksikkö, vähän kuin joukkue. Olen osa sitä ja sinä olet osa sitä. Me ollaan se ihmiskunta. Ei siinä voi erotella että osa on vieraita vaan tarkoitus on toimia yksikkönä ja ryhmänä jotta asiat olisi kunnossa.

Aika jännä joukkue sinulla, kun n. 2 miljardia joukkueestasi on sitä mieltä että sinulta pitää irroittaa pää, ja tekevät niin heti tilaisuuden koittaessa. Oikein tiimi sinulla siinä.

Vierailija
16/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ole mitään "meitä". On vain sinä siellä ja minä täällä. Ei ole mitään joukkuetta.

Vierailija
17/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset ruokkivat ennemmin oman lapsensa kunnollisesti ja laadukkaalla ravinnolla kuin jakavat ravintoon menevät rahat kahtia ja lähettävät toisen osan hyväntekeväisyysjärjestöille, jotka toimivat maailman kriisialueilla yms.

Vierailija
18/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan myös pienistä rahoistani hyväntekeväisyyteen. Tee Ap sinäkin niin. Ja jos ei ole rahaa, Suomessa on paljon hyvätekeväisyysjärjestöjä, joihin voi mennä vapaaehtoistyöhön. Olen eräässä ympäristöjärjestössä ollut vapaaehtoisena jo 5 vuotta. Miksi ympäristöjärjestössä? Siksi, että nälänhädät ja sodat vain lisääntyvät ilmaston lämpenemisen vaikutuksesta. Olenkin antanut rahaa tyttöjen koulutukseen ja kehitysmaiden ehkäisyneuvontaan. Kun tytöt kouluttautuvat eivätkä jää lapsitehtailijoiksi tällä maapallolla on tulevaisuus, jossa on vähemmän nälänhätiä.

Vierailija
19/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tuollaisia asioita jatkuvasti. Tunnen oikeasti surua ja alan helposti itkemään pelkkien uutisjuttujen takia. Olen liian empaattinen ja se vaikuttaa negatiivisesti omaan elämääni, tiedän. Toisaalta, ainakin minä välitän aidosti.

Vierailija
20/22 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin tuollaisia asioita jatkuvasti. Tunnen oikeasti surua ja alan helposti itkemään pelkkien uutisjuttujen takia. Olen liian empaattinen ja se vaikuttaa negatiivisesti omaan elämääni, tiedän. Toisaalta, ainakin minä välitän aidosti.

Mitä oot konkreettisesti tehnyt? Teetko vapaaehtoistyötä? Lahjoitatko rahaa hyväntekeväisyyteen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi