Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäreille provikkaa masennuslääkkeiden määrämisestä?

Vierailija
24.10.2017 |

Onko täällä monikin sitä mieltä, että lääkärit saisivat rahaa siitä, että määräävät tiettyjä lääkkeitä? Esim. masennuslääkkeitä. Kiinnostaa. Tuli vain jossakin keskustelussa esiin, että näin ajatellaan.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen sektori ei myöskään tarjoa, niitä uudempia syöpähoitoja, jotka on todettu vaikuttaviksi. Kustannussyistä. Kuka erikoistuu patologiaan? Etkö halua olla tekemisissä elävien ihmisten kanssa?

Oletko docrates-klinikan lääkäri?

Erikoistun patologiaan siksi, että se on mielenkiintoista ja haastavaa. Tutkin enimmäkseen elävien näytteitä, ruumiinavaukset ovat pieni osa työtäni. En todellakaan halveksu obduktioitakaan.

Juu, ja haluan olla tekemisissä elävien ihmisten kanssa. Ei erikoistumisalani sitä pois sulje :)

T. Patologiaan erikoistuva.

Siis poissulje. Ahaa. Siis Docrates-klinikan lääkärit saa huikeat provisiot määräämistään lääkkeistä? Tk-jaksollani totesinkin, että monet ei teitä ihan hirveesti arvosta.

Vierailija
62/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on tällainen käsitys, ja perustan sen siihen että lähisukulainen opiskelee lääkäriksi ja hänen kauttaan on ollut aitiopaikka seurailla lääkistouhuja. Lääkeyhtiöt käyvät jo sieltä käsin kiinni, luovat hyviä suhteita. Raakaa peliä ja bisnestähän se on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan vieläkin sitä lihavaa shekkiä, onkohan menny väärään osoitteeseen kun tänne ei ole koskaan makseltu mitään lääkemääräysvoitelurahoja vaikka olen 10 vuotta tehny lääkärinhommia. Lääkefirmat saattavat maksaa illallisia (kaukaisia aikoja ovat enää ulkomaanmatkat!) mutta ei sielläkään mitään aivopesua ole. Itse osaan erottaa myyntipuheet enkä määrää potilailleni mitään lääkkeitä koska sain hyvää pihviä. Lääkeyhtiöillä ei ole mitään mahdollisuutta tietää mitä lääkkeitä määräilen, joten hyvillä mielin nautin lääkeyhtiön koulutuksesta ja pihvistä vaikken kyseisiä lääkkeitä määräisikään.

Vierailija
64/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-lääkärit, no just.

Vierailija
65/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan mitään terapiaa saanut, lääkeresepti kouraan ja siinä se.

Masennuskyselystä korkeat pisteet.

Vierailija
66/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on docratesklinikan lääkäri leuhkimassa provisioillaan :D

Vierailija
67/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on tällainen käsitys, ja perustan sen siihen että lähisukulainen opiskelee lääkäriksi ja hänen kauttaan on ollut aitiopaikka seurailla lääkistouhuja. Lääkeyhtiöt käyvät jo sieltä käsin kiinni, luovat hyviä suhteita. Raakaa peliä ja bisnestähän se on. 

*av-mamman pikkuserkun lapsi on päässyt lääkikseen ja nyt hän on aitiopaikalla*

Vierailija
68/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun opiskelin viime vuosituhannella, oli firmojen tilaisuuksiin osallistuminen jännä uusi juttu. Nyt kierrän ne kaukaa, enkä osallistu edes lääke-esittelyihin, jos vaan voin välttää. Ajatukseni ovat muuttuneet, ja riippumattomuus tärkeää minulle.

Vierailija
69/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion myös ehdottaa MOTille tuota Docratesta, huijasi isältä isot rahat.

Vierailija
70/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkeyhtiöt antavat lääkäreille rahaa, matkoja yms. jos he määräävät potilaille tiettyjen firmojen lääkkeitä. Alalla normaali käytäntö. Hyvä, että asia tulee yleiseen tietoisuuteen.

Tajuatko, että kestitys kumottiin tässä ketjussa jo provisiona? Ei tarvitse määrätä heidän tuotteitaan saadakseen kestitystä. Vaan niitä tarjotaan vain siinä toivossa, että kyseinen yhtiö jäisi mieluisana mielen ja se ehkä lisäisi heidän suosimistaan, jos on punnittava kahdesta samanarvoisesta (suunnilleen) vaihtoehdosta. Mikään tae suosinnasta ei tuollainen kestitys firmalle ole.

Vierailija
71/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan vieläkin sitä lihavaa shekkiä, onkohan menny väärään osoitteeseen kun tänne ei ole koskaan makseltu mitään lääkemääräysvoitelurahoja vaikka olen 10 vuotta tehny lääkärinhommia. Lääkefirmat saattavat maksaa illallisia (kaukaisia aikoja ovat enää ulkomaanmatkat!) mutta ei sielläkään mitään aivopesua ole. Itse osaan erottaa myyntipuheet enkä määrää potilailleni mitään lääkkeitä koska sain hyvää pihviä. Lääkeyhtiöillä ei ole mitään mahdollisuutta tietää mitä lääkkeitä määräilen, joten hyvillä mielin nautin lääkeyhtiön koulutuksesta ja pihvistä vaikken kyseisiä lääkkeitä määräisikään.

Sama. Eipä kyllä paljoa muistu mieleen kuka maksoi hyvät sapuskat, kun työskentelen. Silti noi on kivoja piristyksiä.

Vierailija
72/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Eipä kyllä paljoa muistu mieleen kuka maksoi hyvät sapuskat, kun työskentelen. Silti noi on kivoja piristyksiä.

Ja siis tosiaan kyllä kun on päivisin sen 10 tuntia töissä niin on ihana mukava että kun joka tapauksessa pitäisi kouluttautua uusien lääkkeiden saralla niin sen voi tehdä hyvää ruokaa nauttien. Esimerkiksi diabeteslääkkeitä tulee koko ajan lisää joten en tiedä miten pysyisin perässä ellei niistä kerrottaisi, ja jos lounasaikani uhraan tälle niin kyllä on oikein että edustaja tuo lounaan. Ei sillä minun määräämällä lääkkeellä mitään väliä ole kuitenkaan koska apteekki voi vaihtaa sen halvempaan. Joillekin ihmisille lääkkeet ja lääkefirmat ovat saatanasta seuraava, minulle se on olennainen osa työtäni: ilman lääkkeitä olisi lopulta aika vähän tehtävää. En ole psykiatri mutta voin kertoa että psykoosissa olevaa ihmistä ei voi terapioida. Masennuslääkkeet ovat ainostaan yksi lääkeryhmä ja useat ihmiset hyötyvät niistä. Eikä terapia ole lääkäristä kiinni vaan yhteiskunnan resursseista.

Vierailija
73/77 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkefirmat on jo soluttautunut Helsingin yliopistoon jossa koulutetaan lääkäreitä.

Turha kysyä kuka maksaa tarjoilut siellä.

Nolo olet.

Vierailija
74/77 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä ihmetyttää on se että monissa paikoissa on jyrkästi kielletty hoitajilta nämä tilaisuudet joissa voisi saada työn kannalta olennaista tietoa, ilmeisesti heidän kohdallaan korruptoituminen on vakava riski jonka voi välttää vain sillä että lääke-edustajaa ei päästetä lähellekään pulliensa kanssa. Hierarkia ei ole hävinnyt mihinkään vuonna 2017.

Vierailija
75/77 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MOT, eilinen psyykelääkeohjelma. Kyllä, lääkärit saava provisioita lääkefirmalta kirjoittamistaan psyykenlääkkeistä. Siis teidän hehkuttamat psyykenlääkkeet lihottavat psykiatrin tuloja.

Vierailija
76/77 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
77/77 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei lääkäri itse informoinut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä