Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulet ihan vaan hyvää hyvyyttäsi hyväntekeväisyysjoulumyyjäisiin ja haluat tukea jotenkin...

Vierailija
24.10.2017 |

Mitä haluat ostaa? Piparin tekijöitä riittää, mutta mitä muuta toivoisit löytävästi ja paljonko saa maksaa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparitaloja, pieniä. Villasukkia, tumppuja, kahvio josta saa glögiä ja torttuja.

Vierailija
2/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakakkuja voisin ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia.

Vierailija
4/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonmateriaaleista tehtyjä ovikransseja, kuivattuja tatteja ja villasukkia.

Vierailija
5/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat, lapaset ja pipon.  Villikset taitaa keskimäärin maksaa 25€

Vierailija
6/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan villasukkia ja tumppuja. Yksiväriset, ei mitään koukeroita.

Vierailija
7/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin kans piparkakkutalo. Tai kivat kirjaillut tai muuten perusyksivärisestä poikkeavat villasukat. Ehkä lapasetkin, vaikka jollain kuviolla.

Mutta en mitään koriste-esineitä tai vastaavaa hilpetööriä, käyttöesine tai syötävä on paras.

Vierailija
8/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylän myyjäisissä myydään kuumaa joulupuuroa ja kahvia leivonnaisten kanssa. Mutta siinä tilassa on keittiö astioineen käytettävissä. Puuro menee aina kaikki. Itsekin otan aina puuron ja kahvit.

Vierailija
9/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia, siis nimenomaan _villa_, keinokuituisia paksuja sukkia saa kaupastakin. 30e olen valmis maksamaan.

Vierailija
10/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakakkuja, itse tehtyjä karamelleja, limppua/leipää, kunnon mustaviinimarjamehua, ovikranssin

Vierailija
11/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

karjalanpiirakoita

Vierailija
12/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkien tekijä porukassa on ja kivoja kirjosukkia tekeekin. Kiitos vastauksista, lisääkin saa laittaa. Eli piparkakkutaloja kannattaa tehdä, vaikka ovatkin työläitä. Paljonko haluaisitte sellaisesta maksaa? Jos otetaan vaikka sellainen pieni 10x10 cm harjakatolla ja vähän ehkä jotain pihaa, karkkikoristelu? En osaa tehdä hienoja, mutta perusjutut onnistuu. 

Vierailija
13/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin - ja olen ostanutkin - leivonta- ja neulomistaidottomana kuivakakkuja (vaikka nätisti sellofaaniin kääräistynä) tai villasukkia. Hyvä hinta sukille voisi olla 20-40 euroa, sukista riippuen. Kakkuja olen nähnyt eri kokoisia, pienempi voisi olla max. kympin ja isompi ehkä 15 euroa. Harmillisen vähän niistä jää vaivanpalkkaa, mutta valitettavasti ihmiset eivät maksa hirveästi enempää, koska kaupasta saa teollisesti tuotettuina niin halvalla ruokaa ja tavaraa.

Ovikranssitkin kuulostivat kivoilta, mutta mitään joulukuusenkoristetta en ostaisi. En myöskään mitään muuta koriste-esinettä, itse askarreltuja tonttuja tai muutakaan krääsää.

Vierailija
14/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksivärisiä naisten villasukkia, esimerkiksi tummanvihreitä, punaisia, pinkkejä jne. 20 eurolla.

Kuivattuja suppilovahveroita, joista voin maksaa määrän mukaan 20-40 euroa.

Lusikkaleipiä, joista maksaisin 8-10 euroa.

Kauniita joulukortteja, joista maksaisin 1-2 euroa/kpl.

Toscakakusta maksaisin 12 euroa. 

Kauniisti koristelluista joulupiparkakuista voisin maksaa 2-4 euroa/kpl.

Pienen piirakkavuoan kokoisen lohipiirakan voisin ostaa 15-18 eurolla. 

Lohipiirakoista maksaisin 1,50/kpl.

Nekuista maksaisin euron kappaleelta.

Nigella kokkasi joskus hokey pokey -karkkeja. Ostaisin, jos löytäisin jostain. Nätistä purkista 8-12 euroa.

Sievästä puolukanvarpukranssista maksaisin 20 euroa.

Kiva, kun kysyt! :) Toivottavasti kauppa käy hyvin.

Vierailija
15/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katajakranssin ostan aina torilta. Mutta voisin ostaa sen myyjäisistäkin. Ei mitään koristeita, vain katajaa, mutta siististi tehty, tasapainoinen on hyvä olla. Ripustuslenkki ohutta rautalankaa.

Vierailija
16/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

karjalanpiirakoita

Voi että, kun saisikin karjalalaisten naisten tekemiä piirakoita. Kun olin lapsi, meille ostettiin Marttojen aitojen evakkomummojen tekemiä. Olivat sitten hyviä!

Vierailija
17/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain suolaisia lämpimäisiä. Piirakoita, pasteijoita ja joululimppua. Niitä ei tule itse leivottua.

Vierailija
18/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita, saaristolaisleipää, kauratyynyn.

Vierailija
19/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin yösukat, miksei kahdetkin, näitä siis pidetään vain ja ainoastaan vuoteessa, eikä laahusteta pitkin pirtin lattioita.

Tehtynä pehmoisesta, suht ohuesta langasta (ehken jotain lankaa, mistä vauvoille tehdään varusteita),

varresta sopivan väljät etteivät purista, eikä mitään paksuhkoja jalkoihin jälkiä jättäviä kuvioita.

Josko sukkientekijä ehtii näitä tehdä, kannattaa laittaa pöytään kyltti "yösukkia".

Uskoisin, että kauppa käy.

Mukavia myyjäisiä.

Vierailija
20/29 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisin sellaisia keittiönkaapin kädensijaan napilla tai tarranauhalla laitettavia pieniä käsipyyhkeitä, siis melko yksinkertaisia. Oman paikkakunnan joulumyyjäisissä olikin viimeksi sellaisia, mutta ne oli todella taidokkaita ja hintaa yhdellä pyyhkeellä oli 15 euroa. Eihän sellaiseen raski käsiä pyyhkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän