Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä sinulla itselläsi menee ns. rajat? #metoo

Vierailija
24.10.2017 |

Tämä tuli mieleen, kun olen seurannut sosiaalisesta mediasta ihmisten kommentteja. Toiset kokevat, ettei esimerkiksi olkapäälle koskettaminen ole sallittua. Toiset taas kokevat, ettei minkäänlaista fyysistä kosketusta voi käyttää vuorovaikutuksessa ilman, että leimautuu seksuaaliseksi ahdistelijaksi. Ihmisillä on erilaiset rajat, eikä niitä voi etukäteen tietää?

Missä sinulla menee ns. rajat? Voiko iljakas tai vääränlainen katse olla se, joka tekee olon ahdistuneeksi ja loukatuksi? Sallitko itse kosketuksia esim. olkapäille, selkään koputtamista ym? Millainen läheisyys on sallittua? Onko tietynlainen kontaktin ottaminen jopa toivottua?

Näkökulmia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ei kosketa ilman minun lupaani.

Vierailija
22/25 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ikäisiltä miehiltä siedän "ahdistelua", kun he eivät ole halunneet aiheuttaa pahaa mieltä tai käyttää valtaa sillä. Useimmat ovat antaneet huomiota niin tai se on ollut mustaa huumoria, missä molemmat ovat olleet mukana ja näin pois päin. 

Ahdisteluna kokisin seksijutuista puhumisen ja kiinni käymisen joltain vieraalta, etenkin vanhemmalta mieheltä tai jossain kaupungilla keskellä kirkasta päivää. Tuttavallinen koskettelu ei häiritse, yleensä vanhemmat naiset tekee niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olalle taputukset ja halailut on ok tutuilta ja puolitutuiltakin. Itseäni ahdistaa, jos joku istuu liian lähellä niin, että jalat koskettavat toisia.

Yäks, en pidä yhtään siitä, jos joku alkaa pöydän alla tyrkkiä "leikkisästi" jaloillaan.

Vierailija
24/25 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä muutama päivä sitten, että minua ei ole kukaan seksuaalisesti ahdistellut. Minulle on lähettäneet pari tuntematonta miestä treffipyyntöjä, baarissa joku mies lähes aina koskettaa kevyesti takapuolelle ja vielä useammin kuljettaa kättään uumaa pitkin ohi mennessään. Muutama on joskus tarttunut tiukemminkin kiinni uuman kohdalle, mutta aina on heti irroittanut, kun olen tehnyt selväksi, etten pidä siitä. Lisäksi on joku joskus huutanut h**raa perään, tarjonnut sinnikkäästi kyytiä, kaupungilla tullut eteen seisomaan eikä päästänyt hetkeen eteenpäin, vihellellyt perään ja joskus joku jopa kaupungilla istuessani tuli niin kiinni, että kaaduin taaksepäin penkille ja hän minun päälleni. En silloinkaan ehtinyt ajatella tulleeni ahdistelluksi, kun vartija jo nosti miehen ylös. Lähinnä se oli tosi outoa ja varmaan taustalla jotain mielenterveyden häiriöitä. Jos kyseessä olisi joku tuttu tai esimerkiksi työkaveri toimisi noin, voisin kokea sen eri tavalla. 

Arabimaissa olen joskus ollut ahtaalla liian innokkaista miehistä, mutta jotenkin en niitäkään ole osannut kokea varsinaisena seksuaalisena ahdisteluna. Ainoa kerta, jonka muistan, on lapsena koettu rintojen kommentointi vanhemman miehen taholta. Se olisi saanut jäädä kokematta. 

Vierailija
25/25 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn sekasaunan mutten muun laista itsensä esittelyä. Pepulle läpsintää tms. en huumorinkaan varjolla sulata kuin sellaisilta ihmisiltä, joille annan itse samalla mitalla takaisin hymyssä suin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän