Myöhästelijä! Etkö kunnioita muiden aikaa?
- Seison eteisessä vaatteet päällä, kun kyseisellä minuutilla pitäisi lähteä ulos että ehtii bussiin. Mieheni tajuaa samalla minuutilla että ei ole pessyt hampaita, lapaset on hukassa, tukka huonosti ja p**kallakin pitäisi käydä. Seison hiki hatussa kamppeet niskassa 10 minuuttia ja odotan.
- Olen ravintolassa sovittuun aikaan ja istun pöytään. Ystäväni lähettää viestin että "lähden just kotoa" eli on noin 15 minuuttia myöhässä. Tuon ajan odotan, selittelen tarjoilijalle, selaan menua ja älypuhelinta tuskissani ja odotan lisää.
- Lähden kotoa kiireessä, jotta varmasti ehdin sovittuun aikaan paikkaan, josta on tarkoitus lähteä yhdessä lenkille. Kaveria ei näy, laitan viestin johon ei vastaa. Kiireen takia tuli hiki, joka muuttuu hyytäväksi viluksi pikkuhiljaa. 10 minuuttia myöhässä kaveri saapuu paikalle, ei anteeksipyyntöjä.
Kommentit (63)
Olen ollut myöhästelijät ja inhoan sitä! Se on tosi noloa kun joku odottaa jo kun olen myöhässä. Myöhästelin jo ala-asteella. Sieltä se trauma varmaan jäänyt vaikka myöhästely oli pahaa myöskin yläasteella. Silloin tosin olin angstaava teini niin en välittänyt ehtiä oppitunneille. Eikä aina edes päästetty jos oli yli 15 minuuttia myöhässä.
Olenkin ottanut tavaksi lähteä aina varmuuden vuoksi todella hyvissä ajoin liikkeelle. Jos reittiopas sanoo että lähde klo 15, niin lähden jo 14:45! Joskus tulee siinäkin hirveä kiire ehtiä lähtemään etuajassa :D
Paholaisen parhain keksintö kirjoitti:
No kulkeeko kaikki täällä yhteen synkronoitujen kellojen kanssa? Vai onko se joku tietty kello esim. työpaikalla, jonka mukaan mennään? Satelliittiajassahan kaiken pitäs olla, vaan kun ei aina näin ole.
No hohhoijaa. Kukaan ei ole minuutin - kahden heitoista puhunut mitään. Jos oot aikuinen ihminen, ehkä sun on pystyttävä pitämään oma kellosi parin minuutin tarkkuudella ajassa kuitenkin. Et varmaan tahdo myöhästellä työpalavereista tai junistakaan. Sitä paitsi puhelimiin ja tietokoneisiin on jo synkronoitu satelliittiaika, jos et erikseen ole sitä poistanut käytöstä.
No kulkeeko kaikki täällä yhteen synkronoitujen kellojen kanssa? Vai onko se joku tietty kello esim. työpaikalla, jonka mukaan mennään? Satelliittiajassahan kaiken pitäs olla, vaan kun ei aina näin ole.