Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se surullista, kuinka jotkut köyhät taantuvat villieläimen tasolle

Vierailija
23.10.2017 |

Olin tänään ensimmäistä kertaa ruokajaossa. Olen pienituloinen enkä yleensä pääse sinne työaikojen vuoksi mutta tänään pääsin. Ja mitä näin? Kun ruokalaatikot laskettiin pöytään ja joku ruokalaatikon jakaja sanoi aamen, ihmiset hyökkäsivät kuin villieläimet laatikoiden kimppuun. Ei puhettakaan tasaisesta jakamisesta, jokainen rohmusi pikavauhtia ruoat kasseihinsa, hyvä etten saanut kyynärpäästä silmäkulmaan. Näin myös kuinka yksi mies kiskaisi ruoan jonkun naisen kädestä pois ja laittoi omaan kassiinsa. Kuulin jonkun naisen kommentoivan kuinka jogurttipurkki lensi maahan kun joku tönäisi häntä.
Surullista. En mene toiste, tuli niin ikävä tunne koko tilanteesta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Sipilä antanut taloaan asunnottomille vaikka vuodeksi käyttöön? Mistä se 1 mrd löytyi näille uusisuomalaisille?

Turha on enää haukkua ketään inkerinsuomslsisten takia...

Vierailija
22/30 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

APn kuvailemalla tavalla ihminen on rakentanut maailman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin tänään ensimmäistä kertaa ruokajaossa. Olen pienituloinen enkä yleensä pääse sinne työaikojen vuoksi mutta tänään pääsin. Ja mitä näin? Kun ruokalaatikot laskettiin pöytään ja joku ruokalaatikon jakaja sanoi aamen, ihmiset hyökkäsivät kuin villieläimet laatikoiden kimppuun. Ei puhettakaan tasaisesta jakamisesta, jokainen rohmusi pikavauhtia ruoat kasseihinsa, hyvä etten saanut kyynärpäästä silmäkulmaan. Näin myös kuinka yksi mies kiskaisi ruoan jonkun naisen kädestä pois ja laittoi omaan kassiinsa. Kuulin jonkun naisen kommentoivan kuinka jogurttipurkki lensi maahan kun joku tönäisi häntä.

Otan osaa. Olet ihana ihminen.

Minulle kävi samoin kerran kun olin työttömien luennolla jonka päätteeksi oli ruokailu. Samanlainen apinoiden ryntäys että säikähdin niin että olin persiilleni lentää. Jätin syömättä ja hipsin kotiin enkä koskaan mene työttömien tilaisuuksiin.

Kukaan fiksu ihminen ei mene tappelemaan ruuasta. Siinä kyllä köyhää nöyryytettään kun annetaan tätä tapahtua. 

Ruuan jako pitää kieltää semmoisilta järjestöiltä jotka ei saa ruuan jakoa aikaan organisoidusti vaan laittaa köyhät nolaamaan itsensä keskinäisessä käsirysyssä.

Kyllä ihan fiksutkin ihmiset tappelevat ruoasta, sitten kun on tarpeeksi nälkä.

Vierailija
24/30 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Olet ihana ihminen.

Minulle kävi samoin kerran kun olin työttömien luennolla jonka päätteeksi oli ruokailu. Samanlainen apinoiden ryntäys että säikähdin niin että olin persiilleni lentää. Jätin syömättä ja hipsin kotiin enkä koskaan mene työttömien tilaisuuksiin.

Kukaan fiksu ihminen ei mene tappelemaan ruuasta. Siinä kyllä köyhää nöyryytettään kun annetaan tätä tapahtua. 

Ruuan jako pitää kieltää semmoisilta järjestöiltä jotka ei saa ruuan jakoa aikaan organisoidusti vaan laittaa köyhät nolaamaan itsensä keskinäisessä käsirysyssä.

Kyllä ihan fiksutkin ihmiset tappelevat ruoasta, sitten kun on tarpeeksi nälkä.

Mutta vielä ei Suomessa kenelläkään ole oikeasti nälkä vaan on laiskuutta ja saamattomuutta. Laskevat pääsevänsä helpommalla leipäjonoissa.

Vierailija
25/30 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on loukkaus villieläimiä kohtaan. Ihminenhän vain paljastaa oman luontonsa

Vierailija
26/30 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista luulet sodassa olevan? Tai jos sähkö ja vesi katkeaisi ennalta määrittelemättömäksi ajaksi, ja pitäisi rynnätä ruokakauppaan jne? Viidakon lait vallitsee mitä enemmän on elämästä ja kuolemasta kysymys. Arvatenkin monet noista jonottajista oli havainnut että jäävät aina ilman jos kohteliaasti antavat muiden viedä aina parhaat päältä.

Vierailija
27/30 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on totta. Olen joutunut sairasloma-asioissa asioimaan Kelassa. Menen sinne siististi pukeutuneena ja huoliteltuna. Virkailijat pääsääntöisesti osaavia ja ok. Mutta sitten, muu "asiakaskunta". Ihan kuin nälkää näkeviä säntäileviä *jotain* osa. 

Vierailija
28/30 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muistutus hyväosaisille. Jos liikaa kiristävät köyhien oloja, porukka rupeaa käyttäytymään kuin eläimet. Kannattaa miettiä halutaanko tilanne päästää siihen.

Vierailija
29/30 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista luulet sodassa olevan? Tai jos sähkö ja vesi katkeaisi ennalta määrittelemättömäksi ajaksi, ja pitäisi rynnätä ruokakauppaan jne? Viidakon lait vallitsee mitä enemmän on elämästä ja kuolemasta kysymys. Arvatenkin monet noista jonottajista oli havainnut että jäävät aina ilman jos kohteliaasti antavat muiden viedä aina parhaat päältä.

Hyvä kommentti.

Suomalaisen yhteiskunnan ei tarvitse kuin viikoksi "mennä lukkoon" ja Kaupoista aletaan hakea esim. säännöstelyn johdosta tavaraa ns. kättä pidemmän avulla. Poliisia tarvitaan. Sama tilanne jatkuttuaan kaks viikkoa, niin tarvitaan myös puolustusvoimia järjestyksen pitoon.

Vierailija
30/30 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne rikkaammatkin osaavat kyynärpäätaktiikan, eikä vain leipäjonossa seisovat. Vaikka rahaa ja mammonaa riittää, oma suu on aina lähimpänä. Vrt. Björn Wahlroos, Juha Sipilä ja kumppanit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi