Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko tehneet lasta abortin/aborttien jälkeen?

Vierailija
23.10.2017 |

Oletteko kokeneet asiasta syyllisyyttä?
Itse vastustin aina aborttia, kunnes jouduin itse tilanteeseen, jossa en kuvitellut joskus olevani. Pitkän yksinäisyyden jälkeen, aloitin seurustelun, mies painosti olemaan ilman kondomia, osasi kuulemma laskea ns. varmat päivät. oltiin oltu yhdessä vajaa 3kk kun tulin raskaaksi. Jouduin paniikkiin, koska koin, että mies ei ole välttämättä hyvä isäehdokas ja koska minulla oli oman terveyteni kanssa ongelmia. Tilanne oli ihan kamala. Jälkeenpäin ajateltuna, olisi pitänyt vain luottaa, että elämä kantaa. Mutta hätäpäissäni meni tekemään abortin mahdollisimman pian. Nyt tuosta on aikaa kolme vuotta ja olen alkanut haluta lasta. Tuntuu kuitenkin pahalta, koska en ottanut vastaan sitä, joka olisi ollut tulossa...
Minkälaisia kokemuksia muilla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hyvä että teit abortin tuossa tilanteessa. Luulavasti olit oikeassa siinä, että isästä ei olisi ollut isäksi tai ainakaan puolisoksi sinulle. Elämästä oli mahdollisesti tullut raskasta teille kaikille.

Kyllä se elämä  kantaakin, mutta pitää ottaa myös omaa vastuuta, kuten teitkin. Olet viisas nainen ja toivon sinulle hyvää elämää ja lapsiakin jos niin haluat.

Vierailija
2/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en, koska en löytänyt koskaan puolisoa.

Tein abortin 23-vuotiaana, jälkeenpäin ajatellen todella itsekkäistä ja typeristä syistä. Olisin hyvin voinut yksinhuoltajana lapsen kasvattaa, mutta halusin pitää miesystävän joka sanoi että häipyy jos pidän lapsen. No, valitsin pitää miehen ja abortoida lapsen, mikä osoittautui melko tyhmäksi päätökseksi sillä mies jätti minut noin vuoden päästä kuitenkin,. löydettyään baarista viehättävämmän naisen.

Ei mulle tossa vaiheessa tullut mieleenkään että se abortoitu lapsi olisi ainoa jota tulen koskaan kantamaan. Kuvittelin, että ok, no ehkä se on sitten helpompikin niin että löydän ihan aviomiehen ja perustetaan perinteinen ydinperhe, kuin että jos olisi alkanut yh:ksi. No, pari pidempää seurustelua oli mutta eri syistä kumpikaan ei johtanut niin vakaaseen suhteeseen että olisi lasten hankkimista voinut harkita. Jossain vaiheessa huomasin että hups, olen nelikymppinen, sinkku, ei lapsia. En sitten kuitenkaan alkanut esim. keinohedelmöityskuvioihinkaan vaan hyväksyin sen että näin se elämä meni, ja lapsettomaksi jäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen tehnyt myöhemmin lapsia.

Abortti on aina jokaisen oma päätös.

Vierailija
4/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Ap

Vierailija
5/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies väitti osaavansa laskea sinun varmat päiväsi?

Oletko vajaavaltainen?

Vierailija
6/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ap menettänyt abortissa oikeuttasi tulla äidiksi. Siltä voi toki tuntua, jos asiasta on jäänyt käsittelemättömiä syyllisyyden tunteita.

Vierailija
7/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt 2 lasta keskeytyksen jälkeen, keskeytetty olisi ollut kolmas. Avioliittomme oli siinä kohtaa aivan rikki, suuria taloudellisia ongelmia ja pienin lapsi alle vuoden vanha. Emme nähneet muuta ratkaisua. Kun saimme elämän taas raiteilleen sai lapsia tulla lisää.

Älä ap kadu valintaasi, et voi tietää miten olisi mennyt, ehkä kovin huonostikin. Suuntaa katse eteenpäin ja tee nyt lapsi jos niin haluat. Jokainen lapsi ansaitsee syntyä haluttuna ja toivottuna.

Tsemppiä!

Vierailija
8/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä uskoit tuollaista, että mies osaisi laskea sinun varmat päiväsi? Olitko joku varhaisteini kun noin idioottimaisen väitteen uskoit? Miten mies perusteli osaavansa laskea ne varmat päivät, kun se edellyttää säännöllistä kiertoa ja erittäin säännöllistä kierron tarkkailua useamman kuukauden aikana, jotta oikea käsitystä oman kuukautiskierron vaiheista muodostuu. Rytmimenetelmä ei missään nimessä ole luotettava ehkäisykeino ilman tuota jatkuvaa ja säännöllistä oman kierron tarkkailua. Tämän luulisi aikuisen naisen kyllä tietävän, varsinkin jos vastustaa aborttia mutta silti harrastaa seksiä tilanteessa, jossa lapsi ei ole tervetullut.

Mutta juu, olet ollut äärettömän naiivi ja tyhmä uskoessasi noin idioottimaisen jutun mieheltä. Virheistään voi silti oppia eikä niistä tarvitse itseään ruoskia loppuelämäänsä. Aborttia et saa tekemättömäksi, vaikka kuinka itseäsi sillä asialla kiusaisit, joten jatka elämääsi ja löydä hyvä kumppani ja perusta perhe. Ja opettele hyvänen aika edes alkeet näiden "varmojen päivien" laskemisesta ja muistakin ehkäisymenetelmistä ennen perheen perustamista.

Vierailija
9/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi puolen vuoden seurustelun jälkeen ja päädyimme poikaystävän kanssa aborttiin koska molemmilla oli koulut kesken ja meillä oli tunne ettei ole hyvä aika lapsen tulla. Olin tulloin 21 vuotias. Jälkeenpäin ajateltuna olisin voinut pitää lapsen, mutta en tiedä millainen elämä meillä olisi nyt sitten. Saman poikaystävän kanssa olemme nyt 5 vuotta myöhemmin valmistuneita ja naimisissa, sekä pienen tyttö vauvan vanhempia. En nää syytä miksi emme olisi hankkineet myöhemmin lasta vaikka abortoimme yhden lapsen. Nyt tilanteemme oli otollinen lapselle ja tämä lapsi oli haluttu, eikä vahinko.

Vierailija
10/11 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä uskoit tuollaista, että mies osaisi laskea sinun varmat päiväsi? Olitko joku varhaisteini kun noin idioottimaisen väitteen uskoit? Miten mies perusteli osaavansa laskea ne varmat päivät, kun se edellyttää säännöllistä kiertoa ja erittäin säännöllistä kierron tarkkailua useamman kuukauden aikana, jotta oikea käsitystä oman kuukautiskierron vaiheista muodostuu. Rytmimenetelmä ei missään nimessä ole luotettava ehkäisykeino ilman tuota jatkuvaa ja säännöllistä oman kierron tarkkailua. Tämän luulisi aikuisen naisen kyllä tietävän, varsinkin jos vastustaa aborttia mutta silti harrastaa seksiä tilanteessa, jossa lapsi ei ole tervetullut.

Mutta juu, olet ollut äärettömän naiivi ja tyhmä uskoessasi noin idioottimaisen jutun mieheltä. Virheistään voi silti oppia eikä niistä tarvitse itseään ruoskia loppuelämäänsä. Aborttia et saa tekemättömäksi, vaikka kuinka itseäsi sillä asialla kiusaisit, joten jatka elämääsi ja löydä hyvä kumppani ja perusta perhe. Ja opettele hyvänen aika edes alkeet näiden "varmojen päivien" laskemisesta ja muistakin ehkäisymenetelmistä ennen perheen perustamista.

No, minulla on täysin säännöllinen kierto ja mies tiesi kiertoni, mutta hän siis teki laskuvirheen. Tiedostin kyllä, että se ei ole kovin pätevä ehkäisymenetelmä, mutta olin henkisesti siinä tilassa, että en yksinkertaisesti jaksanut pitää puoliani. Luulin myös, että en tule helposti raskaaksi, koska nuorempana yritimme silloisen poikaystäväni kanssa saada lasta, mutta ei tärpännyt.  Ap.

Vierailija
11/11 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 5 naista, jotka tyttösinä tekivät abortin. Heti olivat uudelleen raskaana ja pitivät lapsen. Mitenkähän tätä voisi analysoida?