Äitiysloman jälkeen työtön, kokemuksia?
Äitiysloma päättyy alkuvuodesta ja pitäisi alkaa miettiä töihin paluuta. Valmistuin juuri ennen äitiyslomaa ja työnhaku on edessä. Tiedän jo ennalta, että työnhaku tulee olemaan haastavaa. Hain töitä ennen äitiyslomaa opiskellessani ja silloinkin tuli tunne, että työpaikat on kiven alla. Nyt kaipaisinkin kokemuksia, miten muut ovat onnistuneet työllistämään itsensä äitiysloman jälkeen? Itse haen myös muita kuin oman alan töitä. Ja miten olette järjestäneet lapsen hoidon? Täällä päiväkotiin ainakin ½ vuoden jono, ehkä perhepäivähoitajilta voisi saada nopeammin paikan. En haluaisi kuitenkaan laittaa lasta hoitoon, jos olen itse kotona työttömänä. Pitääkö paikkaa kuitenkin hakea varalta, kieltäytyä, laittaa itsensä uudelleen jonoon vai miten toimitte? Mies olisi halukas jäämään kotiin hoitamaan lasta, mutta onko siinäkään mitään järkeä, jos olen itsekin työttömänä kotona? Tai jos saankin työpaikan ja pitäisi aloittaa heti eikä saa lapselle hoitopaikkaa? Ahdistaa jo pelkkä ajatuskin mitä säätämistä ensi vuosi tulee olemaan!