Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi muut ei hengästy pyöräillessä?

Vierailija
22.10.2017 |

Mä oon ihan hyvässä kunnossa muuten, mutta miksi hengästyn pyöräillessä? Myös hiki tulee usein, lämpiminä kuukausina aina kun pyöräilee. Ja sitten muut suunnilleen samankuntoiset tulee pyörällä töihin täysin coolina, koomapotilaan hengitystahdilla! Mitä muka teen väärin? Sitten kun hengästyttää niin sisäänhengittää paljon kylmää ilmaa ja tulee kurkku kipeäksi. Niin ja huom. olen työmatkapyöräillyt jo kolme vuotta ja odottanut että tämä helpottuisi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoileminen on yksilöllistä, mutta hengästyminen kertoo yleensä siitä, että poljet liian kovaa kuntoosi nähden. Tai sitten sinulla on huono pyörä, jolla polkeminen on tosi raskas. Onhan renkaissa tarpeeksi ilmaa? Ethän aja liian suurella vaihteella?

Vierailija
2/12 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasitusastma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi kova kävelykestävyyskunto, mutta juoksemista kuntoni ei kestä ja vaikka lyhyenkin ylämäen pyöräily hengästyttää ja rasittaa minua niin, että tunnen sen olossani vielä tunnin-parin päästä. Juoksemista ja pyöräilyä olen molempia ajoittain testannut sellaisen aikaa, että kunnon olisi jo pitänyt hyvinkin ehtiä kohota niin, ettei aivan pienestä hengästy niin, että veri maistuu suussa. Minulta löytyikin sitten ihan muuta asiaa tutkittaessa sydämestä rakenteellinen poikkeama, joka selittää hengästymisen ja väsymisen. Leikkausta odotan, josko sitten pääsisi urheilun makuun.

Vierailija
4/12 |
22.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/12 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZAarrrrrr!

Vierailija
6/12 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma, ja rasitusastma löytyy.

Vierailija
7/12 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyöräilee liian pienellä vaihteella, hengästyy turhaan. (Ja liian suurella vaihteella lihakset kipeytyvät.)

Vierailija
8/12 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, mä luulin aina, että on normaalia hengästyä niin ettei saa henkeä. No, ei ilmeisesti olekaan, astmahan se on ollut ja vaan 35v meni tajuta...

Vierailija
9/12 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa yritin polkea samaa vauhtia mieheni kanssa, kun monesti meidän opiskelumatkat meni sopivasti yhteen. Noh, kyllähän minä perässä pysyin, mutta puhumisesta ei ollut puhettakaan ja hengittäminen oli niin raskasta että hyvä etten pyörtynyt. Yritin useaan kertaan pyytää, että jos pyöräiltäisiin vähän hitaampaa, kun en meinaa pysyä perässä, ja pari kertaa piti pyytää hengähdystaukoakin. Noh, hänen mielestä 2 minuutin hengähdystauko olisi ollut täysin riittävä, kun minä taas en vielä ollut edes valmis päästämään sanoja suustani puuskutuksen lomassa. 

Lopulta oli vaan pakko lopettaa toisen kanssa pyöräily, kun limaa erittyi 24/7 ja hengitys oli haastavaa huolimatta siitä, onko pyörän selässä vai ei. Toisella vaan on parempi kunto, ja paremmat keuhkot. 

Olen tosin sairastanut kroonistuneen keuhkoputken tulehduksen, 2 keuhkokuumetta ja muutenkin yleensä kovin limaistun keuhkoputkista. 

Se on myös rakenteellisista asioista kiinni, mitenkä hyvät keuhkot ovat.

Vierailija
10/12 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi "lapsuudentraumani" olivat pyöräilypäivät koulussa. Jäin aina jälkeen muista, vaikka pyöräni piti olla ihan ok. Kokeilin myöhemmin ihan vaihteetonta pyörää ja se oli yllättäen paljon kevyempi. En tosiaan tiedä, mikä oli vikana, ei ne pyörät silloin nyt niin monimutkaisia kapistuksia olleet. En vieläkään pidä pyöräilystä, mutta olen tosi kova kävelemään.

Vierailija
11/12 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/12 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vaihdettiin kaverin kanssa huvikseen fillareita ja kaverin pyörä oli kyllä todella paljon kevyempi polkea! Molemmat oli vaihteettomat. En tiennyt että pyörissä on niin paljon eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä