Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa paha mieli, syystä vai syyttä?

Vierailija
10.07.2008 |

Olin tänään kaupassa, seisoin kassalla jonossa pienen tyttäreni kanssa. Edessäni seisoi äiti lastenvaunujen kanssa, vauva itki vaunuissa ja äiti jutteli vauvalle. Kurkistin äidin olan yli vaunuihin (välimatkaa ehkä n. 1.5 metriä, eli en todellakaan tunkenut päätäni vaunuihin, kurkotin hiukan kaulaani), pikkuisen silkkimyssyisen vauvanpään näin vaunujen pohjalla ja totesin osaksi itselleni, osaksi tyttärelleni ja osaksi vauvan äidille, että onpas pieni vauva! (Oli ihan vastasyntynyt.) Neutraalilla, enemmän positiivisella äänellä siis.

Vauvan äiti vastasi todella töykeällä äänellä minulle: "Joo, mutta ei ole kovin kohteliasta kurkkia toisten vaunuihin!" ja tempaisi harsokankaan vaunujen suuaukolle! Olin ihan äimistynyt, en muista milloin (jos koskaan) kukaan ihminen olisi puhunut minulle noin epäystävällisellä sävyllä. Totesin vain: "Ai anteeksi!", mutta pahoitin kyllä mieleni. Tarkoitukseni ei ollut todellakaan olla epäystävällinen tai tunkeileva. Itselläni on monta lasta, enkä ole koskaan häiriintynyt, jos joku on halunnut vauvaani kurkata ja äitiyslomalla, aikuiskontaktien vähyyden vuoksi, olen ihan mielelläni rupatellut vaikka kassajonossa vieraidenkin kanssa.

Toiminko mielestänne tosi tökerösti?

P.S. Jos ko. äiti lukee tätä, pyydeän anteeksi vielä uudelleen, jos pilasin kauppareissunne,

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsi oli syntynyt keskosena, tai on muuten vain pieni kokoinen ja äiti on saanut kuulla asiasta "jokaiselta".. Kyllästyneenä kommentointeihin tokaisi sitten sinulle noin. Lisäksi hormonit on tuoreella äidillä hyvinkin pinnassa :)

Turhaan siis murehdit, et varmasti tehnyt mitään pahaa!

Vierailija
2/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä et tehnyt mitään väärää, taisi vaan tämä tuore äiti olla jotenkin hormoniherkässä tilassa :-) Tai sitten on muuten vaan ääliö tosikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että taisi olla hormonimyrsky menossa...

Vierailija
4/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin, että siis vastasyntyneen näköinen, pikkuvauvat minusta suloisia, oma "vauva" kun jo 1.5v..

Vierailija
5/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi itsellänikin mielessä, melkein odotin, että täällä tänä iltana kirjoitus, miten rasittavaa ja kauheaa on, kun kaupassakaan ei voi käydä rauhassa, kun vieraat ihmiset tunkevat vauvan vaunuun ja henkäilevät bakteerit naamalle.. ;0)

Vierailija
6/6 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vielä hyvin tuon meidän uhmaiän vauva-ajan. Välillä olin niin väsynyt itkuun (oli hiljaa vain sylissä, siis nukkuakin piti sylissä...) ja lapsen kanteluun, ettö olisin voinut vastata ihan samalla lailla. Enkä siis pahaa tarkoittaakseni, vaan ihan vaan omaa pahaa oloani johonkin purkaakseni.

Ihan asiallinen minusta olit :). Pienten vauvojen äidit vaan vaatii tavallista enemmän ymmärrystä :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi