Maksoin ruokaostokseni vahingossa firman kortilla!
Kävi siis vahinko ja ajatuksissani maksoin ruokaostokseni firman kortilla..
Mitenköhän asian saa korjattua? Yhteys maksukortin kulut käsittelevään henkilöön? Ja sitten maksan firman tilille?
Kommentit (35)
Jotkut maksattaa ne luonnossa panokaverilla mutta huonosti käy vastikkeeksi kun ei ole välttämättä mitään katteeksi.
Älä stressaa, et ole ensimmäinen. Käsittelen meillä töissä luottokorttilaskut ja meilläkin on pari eri työntekijää erehdyksissään maksanut omat ostokset firman kortilla. Ilmoittivat heti esimiehelleen sekä minulle ja sovittiin, että siirtävät ko. summan firman tilille. Tämä on helpointa, sillä palkanlaskennassa joutuisi kikkailemaan verojen kanssa ja tilisiirrosta saa kuitin luottokorttilaskun liitteeksi.
Miksi panikoit noin paljon? :D Tuskin pomosi mikään natsi on.
Sanot vaan että apua, teit virheen ja maksoit väärällä kortilla, kuinka maksat takaisin.
Jos itse olisin pomona niin kuittaisin sen vaan sillä että virheitä sattuu. Ja jos summa olisi pieni niin varmaan antaisin olla, palkkiona rehellisyydestä.
Tärkeintä on, että hoidat asian nyt heti maanantaina. Jos vitkastelet asian selvittämisessä, se tulkitaan helposti niin, että toimitkin tahallasi ja tunnustit vasta, kun olit vaarassa jäädä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne vähennä palkasta ?
Jep, näin ainakin meillä tehdään, on tapahtunut monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä stressaa, et ole ensimmäinen. Käsittelen meillä töissä luottokorttilaskut ja meilläkin on pari eri työntekijää erehdyksissään maksanut omat ostokset firman kortilla. Ilmoittivat heti esimiehelleen sekä minulle ja sovittiin, että siirtävät ko. summan firman tilille. Tämä on helpointa, sillä palkanlaskennassa joutuisi kikkailemaan verojen kanssa ja tilisiirrosta saa kuitin luottokorttilaskun liitteeksi.
No meillä tuo pidätys palkasta oli kyllä kirjanpitäjän suora ohje, kun on kuulemma yksinkertaisinta niin. Ei tarvinnut kikkailla mitään.
Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille! Ilmoitan heti huomenna aamulla. Ei esimieheni mikään natsi ole. Hävettää nyt vain oma sähläilyni.
Eikä missään nimessä voi luulla, että yritin oikeasti huijata. Meillä skannataan kaikki kuitit ostoksista ja kirjataan selitykset niille. ”Ruokaostokset alkuviikolle, Prisma” ei oikein sovi..
Ap
Käynyt mullekin! Maksoin firmalle takaisin. Olen itse pomo, ja ymmärrän hyvin että tollanen voi sattua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä tuo pidätys palkasta oli kyllä kirjanpitäjän suora ohje, kun on kuulemma yksinkertaisinta niin. Ei tarvinnut kikkailla mitään.
Meillä on ainakin tosi, tosi monta kirjanpidon tiliä ja tuollaiset näkyisi siellä suoraan siten ettei tilit täsmää, palkasta pidättäminen ei siis onnistuisi suoraan. Kirjanpitoon pitäisi tehdä oma tosite sekä kämmätystä että hyvitetystä tapahtumasta yms ja jos pidättäisi palkasta niin olisi vaikea "selittää" mistä johtuu se 80€ heitto. Firmojakin on näemmä paljon eri käytännöillä.
T. Eri
Perut korttipstoksen ja maksat itse...
Tai niin olisi pitänytheti tehdä kun huomasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie ne ruoat töihin ja järjestät niillä pikkujoulut firman piikkiin.
Ihana idea!
Kaurahiutaleita, piimää, porkkana- ja perunapussit... jee, ihanaa!
Miten on noin herkkiä ja itsetunto nollassa olevia ihmisiä kuin ap?
Normaali ihminen toteaisi, että näin pääsi käymään ja ei ajattelisi asiaa minkään nolouden kannalta. Jotkut muutaman kympin ruokaostokset? Kukaan ei varmaan missään tilanteessa ajattelisi, että tässä on jotain suurkavallusta yritetty tehdä.
Pahoittelu ja kysymys miten toimia pomolle ja se siitä.
Miten voi "vahingossa" maksaa firman kortilla? Meillä kummallakin miehen kanssa firman luottokortit jo yli 10 vuotta eikä koskaan ole käynyt vahinkoa. Kun maksaa kortilla niin se ruokaan ja omiin kuluihin käytettävä kortti on hollilla ja firman kortti piilossa taaimmassa taskussa lompakossa tai vielä parempi kotona laatikossa kun ei ole firman menoja just sillä hetkellä.
Varaat lentoliput Marokkoon, etkä palaa. Olet nyt talousrikollinen!
Jotkut maksattaa ne luonnossa panokaverilla mutta huonosti käy vastikkeeksi kun ei ole välttämättä mitään katteeksi.