Miksi suomalaiset pitävät "maantienharmaata" tukkaa rumana?
Jopa pilkataan jos joku ei värjää hiuksiansa ja kauhistellaan miten maantienharmaat hiukset ovat niin hirveät ja rumat. Ulkomailla taas ihmiset jopa pyrkivät värjäämällä saavuttamaan värin joka monilla pohjoismaisilla ihmisillä on luonnostaan.
En sano että ei saa värjätä hiuksia (itsekin niin teen) mutta se ylenpalttinen maantienharmauden dissaaminen ihmetyttää
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ite ainakin pidän omasta hiusväristäni erittäin paljon. Kovassa valkoisessa sisävalossa ne saattaa näyttää hieman maantienharmsalta, mutta lämpimässä valossa näyttää kauniin vaalean ruskealta jossa hieman kultaista mukana ja suora auringonpaiste saa hiukset jopa loistamaan hieman punertavana. Aurinko myös vaalentaa kesäisin raitoja mun hiuksiin. Kaiken kaikkiaan siis oikein kauniin väriset hiukset mulla. Lopetin viisi vuotta sitten värjäämisen ja oon ollut erittäin tyytyväinen päätökseen.
Hyvin kuvailtu ns. maantienvärisen tukan sävyjä.
Pehmeitä, vaalehkoja. Keltaisuus puuttuu kokonaan, kunhan hiusta ei värjäile tai joudu pesemään vedellä, josta tulee jotain väriin vaikuttavia jäämiä.
Hieno tukanväri. Terv. punapää
Googletin juuri asiaa ja tajusin että mullahan on ilmi selvä maantienharmaa tukka :D ! Vanhoja, harvoja raitoja kyllä löytyy eli täysin oma väri ei ole, mutta en jaksa laittaa harvoja raitoja kuin ehkä kerran vuodessa. En ole jaksanut moneen vuoteen.
Yliopistolla, jossa opiskelen, tää on kyllä niin perus massaväri kuin olla ja voi. En erotu mitenkään joukosta siis tukkani ansiosta, en positiivisesti enkä negatiivisesti. Onhan luonnollisuustrendi vallinnut täälläkin jo aika pitkään, mutta ehkä se sitten näkyy enemmän 20-30v aikuisten keskuudessa.
Jotkut osaa värjätä nätisti, niin että eron siihen haljuun huomaa, mutta ei niin radikaalisti että tulisi kypärä-efektiä. Ei kaikki ole aina niin mustavalkoista. Ja ainakin omaan läheisten piiriin kuuluu huomattavasti enemmän niitä, jotka eivät todellakaan (ainakaan mitenkään säännöllisesti) hiuksiaan värjää. Nekin, jotka värjää, laittavat maltillisesti raitoja tms.