174cm, 73kg, liikaa painoa?
Moi! Mitä ajattelette, onko 174cm pitkälle suht liikunnalliselle (lihastakin vähän löytyy) liikaa painaa 73kg? Tuntuu ettei se ainakaan nälättä tuosta laske. Olen 39v.
Kommentit (40)
Kirkuisin onnesta jos painaisin noin vähän..
172/92
Tiedät varsin hyvin vastauksen, joten miksi kyselet täältä. Asetu ison peilin eteen ja arvioi, miltä näytät. Av-mammojen painotaulukoiden mukaan sinun pitäisi laihduttaa liki 30 kg, ennen kuin olisit heidän silmissään normaalipainoinen. Jos tunnet olosi hyväksi tuossa painossa, niin olet OK. Muista, että nämä kaikki taulukot ovat ihmisten laatimia ja lääkärien ja apteekkarien rahankeräämiseksi tehtyjä.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin, miehellä tuollainen pituus/painosuhde näyttäisi jopa suht. hoikalta mieheltä. Naisella se paino on kuitenkin eri kohdissa, ja useammilla naisilla tuo olisi "liikaa" painoa, ei tietenkään kaikilla.
Itse painoin yli 3 -kymppisenä miehenä 72kg ja pituus 176cm. Olin "ruipelo", näin sanoi kaikki muutkin. Kun katson itsestäni valokuvia tuohon aikaan, niin tosiaan, kyllähän mä varsinainen kukkakeppi olinkin, posket aivan lommolla, ja vähän kaikki muutkin kohdat.
Joskus laskin 180cm bmi-haarukan. 64-82 kiloa, että vielä on varaa kiriä. :)
Itse olen saman mittainen ja painan 70 kiloa. Olen harteikas ja romuluinen. En silti näytä läskiltä, vaikka myönnän että vähän ylimääräistä on. Sellainen 65 kiloa, jonka aiemmin painoin olisi hyvä. Missään nimessä en silti ole läski vaan peilistäkin katsoessa laihan näköinen. Tietysti tämä paino kuulostaa jo isolta, mutta tiedän että minulle ei sopisi sellainen alle 60 kilon paino ja alkaisin näyttää jo näivettyneeltä.
Palstan mukaan olet ylipainoinen sotanorsu, painoa alemmas vähintään 55kg ja enitään saat painaa 62kg!
Oikeassa elämässä, olet ihan normaali.
Ei kuulosta liialta. Itse toki pystyt arvioimaan meitä paremmin.
Ei ole mahdollista naiselle omata niin paljon lihasta, että 174 cm ei omaisi liikaa kehonrasvaa 73 kiloisena. Jos joku nyt on jo kirjoittamassa vastuasta missä on linkki naisen kuvaan, joka on 200 kg ja rasvaprosentti 5 niin kyseessä dopingia ja oletan, ettei ap käytä dopingia, koska silloin hän jotain painosta ja treenistä tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä mies viestistä 9/13. Miltä musta kropassa tuntuu... No kyllähän mä ne naisten "ainaiset viisi kiloa" pois haluaisin. Olo kevenisi ja napakoituisi. Mutta pirun vaikeaa on, paino vaan ei laske. Syön kyllä säännöllisesti ja terveellisesti, ajoittain herkuttelen. Sokerikoukkua vastaan rimpuilen. Sitä vaan sokeutuu omalle keholleen eikä ehkä ihan näe sitä kuin muut, että onko liikaa vai sopusuhtainen.
Ap
Syön säännöllisesti? Mutta syöt sokeri herkkuja? Joku tässä mättää. Sokerikoukku? Täh? :D
Itse olen 171 cm ja 70 kg. Aika pehmeä olen, mutta vaatteet päällä ei näytä pahalta ( ei omaan silmään ja muutkin ihmiset kuvailleet nykypainossa "pieneksi"). Kropan malli vaikuttaa paljon, itsellä kilot leviää aika tasaisesti ja naamasta on varsin hoikka. Internetin mittareilla olen tietenkin jumalaton sotanorsu. :)
Miehelle ok paino. Naiselle liikas.
170/83, en ole lihava mutta muodokas Ashley Graham tyyppinen vartalo. Paitsi jos on sitä mieltä että kurvit=läski, niin sitten olen varmaan kammottavan näköinen. Itsestä ei tunnu yhtään lihavalta, varsinkin kun kärrynpyörät ja ilma-akrobatia onnistuu :)
Vierailija kirjoitti:
170/83, en ole lihava mutta muodokas Ashley Graham tyyppinen vartalo. Paitsi jos on sitä mieltä että kurvit=läski, niin sitten olen varmaan kammottavan näköinen. Itsestä ei tunnu yhtään lihavalta, varsinkin kun kärrynpyörät ja ilma-akrobatia onnistuu :)
Et ole lihava, koska sun läskit on p*rseessä ja reisissä mahan sijasta?
Vaimoni painaa 75kg, pituutta 173 eikä mielestäni yhtään liikaa! Älä ressaa.
Ei se paino vaan se miltä näyttää ulospäin.
Kysytkö tosissasi? Siis ei todellakaan ole liikaa!! Juuri sopiva, normaali paino. Bmi normaali. Ei jestas minkälaista sakkia täällä oikein liikkuu??
Bmi:si on 24,1 eli olet normaalipainoinen.
Mielestäni nuo lukemat ovat aivan liikaa naiselle. Aikamoinen atleetti/uimarivartalo saisi olla että tuolla painolla ja pituudella että lihaksikas urheilullinen kroppa naisella, ja todella saisi painaa hommia eli treenata sen eteen. Nykypäivänä ihmiset ovat nin tottuneita pulskaan ulkomuotoon että se mielletään normaaliksi. Elintaso-ongelmahan se on ja luonnosta vieraantumisen seurauksia (ruokatottumukset aivan pe*seelleen,sokerikoukussa jne..). Kun katselee kadulla ja kauppakeskuksessa ympärilleen niin suurimmalla osalla kanssaeläjistä olisi ihan reippaasti pudotettavaa painossa.
Itse olen samankokoinen ja vaatekokoni on 38. Näytän hoikalta. Minua myös kommentoidaan tyyliin, että "sä kun olet tuommoinen pitkä ja hoikka". Aiemmin painoin 57 kg ja silloin näytin lähinnä sairaalloisen laihalta, ei ollut yhtään takapuolta, tai rintoja, posket olivat lommolla, kylki- ja solisluut törröttivät. Nyt vatsalihakseni eivät olet kovin kiinteät, mutta vaatteiden päälle tätä ei huomaa. Lukemana tuo vähän päälle 70 kg kuitenkin jotenkin inhottaa. Haluaisin painaa n. 65 kg, mutta silti näyttää nykyisenkaltaiselta.
Eli vastauksena ap:n otsikon kysymykseen, asia riippuu siitä, miltä vartalosi näyttää peilistä katsoessasi ja mitä vaatekokoa olet.