Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmiset jotka ovat nähneet "vain kermapersepuolen"

Vierailija
21.10.2017 |

Niinkun aloitetaanpas nyt tällainen ketju sitten ettei ihan mene toiseen reunaan.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko tarkentaa, mitä tarkoitat kermaperseydellä? Ulkoisesti hyvän elämän? Sehän saattaa kertoa vain sen, että ihminen on hyvä pitämään yllä kulisseja.

Tai sitten sen, että ihmisellä ihan aidosti on aina olut hyvä ja onnellinen elämä. Kuten minulla ja usealla ystävälläni ja tuttavallani. Ei se mitenkään tavatonta ole. Kateellisia riittää, mutta ei haittaa. Luuserit on luusereita. Te herätätte sääliä ja myötähäpeää.

n45

Vierailija
62/64 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta monet kermaperseet ovat henkisesti yksinäisiä, eikä heillä ole oikeita ystäviä tai muut arvot kunnossa. Elämä on pelkkää suorittamista. Empatiaa ei ole.

Täysin väärä ja perusteeton yleistys. Asia on pitkälti päinvastoin. 

t. Hyväosainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihmiset jotka eivät ole kokeneet kermaperse-elämää

Vierailija
64/64 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että olen syntynyt taloudellisessa ja sosiaalisessa mielessä hyviin oloihin. En ole päässyt omakohtaisesti kokemaan muunlaista elämää, koska aina on rahaa ollut. Mutta onko se minun vika? En ole valinnut, mihin synnyn. Mutta raha on mahdollistanut, että olen päässyt matkustamaan ja näkemään paljon.

Sen vuoksi myös väitän, yhtään suomalaista köyhyyttä vähättelemättä, että lähes kaikki suomalaiset ovat kuitenkin globaalissa mittakaavassa ap:n mainitsemia kermaperseitä. Ei Suomessa (onneksi) sellaista totaaliköyhyyttä ole, mitä olen nähnyt jossain globaalissa etelässä ja idässä, esimerkiksi että ihmiset asuvat kaupungin laidalle joutomaalle kyhäämissään majoissa ja kaivavat toisten annoksista tähteeksi jäänyttä ruokaa ravintoloiden jäteastioista, jotta pysyvät hengissä. 

Mutta onko jotain, mitä voin tehdä, jotta ei niin ärsytä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän