Ärsyttää ihmiset jotka ovat nähneet "vain kermapersepuolen"
Niinkun aloitetaanpas nyt tällainen ketju sitten ettei ihan mene toiseen reunaan.
Kommentit (64)
Mistä sä oikeasti tiedät kuka on kermaperse ja kuka ei. Joku joka päällisin puolin saattaa näyttää siltä, että on saanut kaiken, on ehkä tehnyt paljon töitä niiden asioiden etten ja uhrannut paljon jostakin mmuusta. Mua ärsyttää tollanen kermaperseeksi leimaaminen ilman, että edes tuntee sitä ihmistä kunnolla, josta olettaa jotain tollasta.
Voisitko tarkentaa, mitä tarkoitat kermaperseydellä? Ulkoisesti hyvän elämän? Sehän saattaa kertoa vain sen, että ihminen on hyvä pitämään yllä kulisseja.
Jotkut niistä ihmettelevät ensi kertaa ratikassa ollessaan että voiko näille penkeille istua..
Sille voisi keksiä oman nimityksen, sille, että ihminen jolla ei elämässä ole ollut suuria vaikeuksia kuvittelee selviävänsä aina paremmin niistä kuin sellaisia kokeneet.
"Parhaimnat" neuvot tulee aina niiltä joilla ei kokemusta neuvottavana olevasta ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut niistä ihmettelevät ensi kertaa ratikassa ollessaan että voiko näille penkeille istua..
En suosittele istumaan, sen verran pissaisia takamuksia on vakiomatkustajissa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä oikeasti tiedät kuka on kermaperse ja kuka ei. Joku joka päällisin puolin saattaa näyttää siltä, että on saanut kaiken, on ehkä tehnyt paljon töitä niiden asioiden etten ja uhrannut paljon jostakin mmuusta. Mua ärsyttää tollanen kermaperseeksi leimaaminen ilman, että edes tuntee sitä ihmistä kunnolla, josta olettaa jotain tollasta.
Joo varmasti joku kermaperse on jotain uhrannut - kermaperse on se joka saa "uhrauksistaan" ruhtinaallisemman palkkion kuin joku muu ja joka esim. perhetaustansa vuoksi saa paljon enemmän menestymisen mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja. Joka pystyy ottamaan enemmän "riskejä" koska tietä selustan olevan edes jollain tavalla turvattu. Kermaperse muistaa kertoa että on ollut kaupan kassalla töissä - opiskeluaikana, silloin kun päähommaa oli se opiskelu jolla pedattiin rahakkaampaa tulevaisuutta. Ja siellä kassalla oltiin vain sen verran kuin oikeasti jaksoi koska faija antoi kyllä rahaa uuteen talvitakkiin kunhan vaan pyysi. Kermaperseet ihan tosissaan selostavat että ovat saaneet kaiken ihan vaan olemalla niin äärettömän hyviä ja ahkeria. Ja joku niistä vielä ihan tosissaan voi kuvitella että vähemmän onnekas on vaan laiskempi.
Minkälainen pitää olla, että pääsee pois kermaperseydestä? Mitä kokemuksia pitää olla? Onko kermaperseydestä ikärajoja? Kumoavatko huonot jutut hyviä asioita, eli jos lapsuutesi on ollut ok (eli olet kermaperse), niin mitä pitää tapahtua, että se kumoaa hyvän lapsuuden asiat ja pääset pois kermaperseydestä?
Ap voisikin nyt määrittää mahdollisimman tarkkaan tämän termin, laita ihan listaus asioista, niin tiedän kumpaan minä ja ystäväni kuulumme.
Olen erittäin mielelläni kermaperse. Hyvä ja turvallinen lapsuus, kaksi tervettä ja työssäkäyvää vanhempaa, pääsin kouluihin joihin hain koska sain jo peruskoulusta hyvät arvosanat ja luin pääsykokeisiin, vanhemmat olleet aina tarvittaessa tukena ja auttaneet opiskeluaikoina rahallisestikin, hain harjoittelupaikkoihin joissa oli potentiaalisesti työllistymismahdollisuus ja töitä minulle yhdestä paikasta harjoittelun jälkeen tarjottiinkin, joten jäin sinne töihin valmistumiseni jälkeen. Luotettavan ja ihanan puolison kanssa päädyin yhteen kun tutuistuimme opintojeni aikana opiskelijabileissä. Olen pysynyt terveenä ja välit perheeseen edelleen lämpimät. Tiedän että olen todella onnekas, perhettään ja kaikilta osin terveyttään ei voi valita, mutta muuten kaikki on ollut omista valinnoistani riippuvaisia asioita ja olen ne ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin mielelläni kermaperse. Hyvä ja turvallinen lapsuus, kaksi tervettä ja työssäkäyvää vanhempaa, pääsin kouluihin joihin hain koska sain jo peruskoulusta hyvät arvosanat ja luin pääsykokeisiin, vanhemmat olleet aina tarvittaessa tukena ja auttaneet opiskeluaikoina rahallisestikin, hain harjoittelupaikkoihin joissa oli potentiaalisesti työllistymismahdollisuus ja töitä minulle yhdestä paikasta harjoittelun jälkeen tarjottiinkin, joten jäin sinne töihin valmistumiseni jälkeen. Luotettavan ja ihanan puolison kanssa päädyin yhteen kun tutuistuimme opintojeni aikana opiskelijabileissä. Olen pysynyt terveenä ja välit perheeseen edelleen lämpimät. Tiedän että olen todella onnekas, perhettään ja kaikilta osin terveyttään ei voi valita, mutta muuten kaikki on ollut omista valinnoistani riippuvaisia asioita ja olen ne ansainnut.
Samantapainen tarina täälläkin. Lisänä vielä kolme ihanaa fiksua lasta ja velaton koti. Olen mielelläni kermaperse, onnellinen ja onnekas sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Samantapainen tarina täälläkin. Lisänä vielä kolme ihanaa fiksua lasta ja velaton koti. Olen mielelläni kermaperse, onnellinen ja onnekas sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Stadilaisena ei-kermaperseenä kyllä minäkin mieluusti seison. Lisäksi istumaan mennessä kokeillaan kädellä, onko penkki kuiva. Lapsuudessa opittu kantapään kautta.
Jokainen on oman onnensa seppä, oma valinta, up to you, pallo on heitetty. Siinä muutama kermaperseen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Sille voisi keksiä oman nimityksen, sille, että ihminen jolla ei elämässä ole ollut suuria vaikeuksia kuvittelee selviävänsä aina paremmin niistä kuin sellaisia kokeneet.
"Parhaimnat" neuvot tulee aina niiltä joilla ei kokemusta neuvottavana olevasta ongelmasta.
Iso osa kermaperseilyä on sitä, että osaa vältellä niitä ikävyyksiä, joihin toiset joutuvat tämän tästä. Ei valitse poikakaveriksi sitä peruskoulunsa keskeyttänyttä hakkaajaa, ei osta turhia ja kalliita tavaroita osamaksulla (ja jätä maksamatta), ei käytä huumeita, ei pidä meluisia kotibileitä ja haistattele naapureille, ei varasta kaupasta, ei öykkäröi. Ja tämän kaiken lisäksi käy koulunsa kunnialla, opiskelee ammatin ja menee töihin. Kermaperseilijät ON oikeasti todella tylsiä tyyppejä, ne ei toikkaroi iltapäivällä kännissä puistossa tai riko autojen tuulilaseja. Ihan kuin niillä olisi vain yksi elämä eikä ne halua pilata sitä.
Onko kermaperseys vain varakkuus- ja onnekkuuskysymys (mitä mahdollisuuksia saa) vai myös asennekysymys? Onko kermaperse vain, jos pitää onnekkuuttaan itsestäänselvyytenä ja itseään vähempiosaisia parempana ja elää ihmetellen, mikseivät muutkin vain ota samanlaista elämää itselleen?
Jokainen on johonkuhun verrattuna onnekkaampi. Toiselle saman asian tavoittelu on helpompaa kuin toiselle. Niitä joiden on vaikea ponnistaa, vituttanee kuunnella menestystarinoita, jotka perustuvat vain "omaan ansioon"?
Onko puhdasta omaa ansiota edes olemassa?
Oikea kermaperse ei ymmärrä oikeasti toisia, vain itseänsä tai itsensä kautta.
Se että Suomi nostettiin suosta työväen selkänahkalla ajaen että kaikenmaailman heitukat nyt pääsevät lahtaroimaan väkeä ja kyykyttämään kansaa on pöyristyttävää.
Sitten samat keikarit ihmettelevät ettei nuoretkaan imussaan enää kehtaa tehdä niitä töitä.