Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä -2C ja lapsen kaverin äiti laittoi lapset pyöräilemään kirjastoon 7km suuntaansa

Vierailija
21.10.2017 |

Mitä mieltä? Itse olisin ehdottomasti vienyt autolla. Nyt lapsi niiskuttaa eli "ihanaa" jos saatiin nyt vielä flunssa kaupan päälle.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä voi vuotaa kylmästä, mutta ei flunssa tule pelkästä kylmästä. Ja -2 on vielä niin lämmin, että ei tarvi edes toppatakkia pyöräillessä.

Vierailija
22/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt ole varsinaisesti kylmä sää pyöräillä, että ei sen puoleen. Sen sijaan liukasta voi olla, että jos olisivat minun lapsiani, niin en välttämättä päästäisi liukkauden vuoksi pyöräilemään. Lapsi ei välttämättä hallitse pyöräilyä liukkaalla tarpeeksi hyvin ja pyörällä kaatuminen voi saada ihan tarpeeksi pahaa jälkeä aikaan. Tuttava kaatui aikanaan lapsena pyörällä, vaikkakin ihan kesällä ja kesäsäillä, mutta joutui pitkäksi ajaksi sairaalaan sen vuoksi.

Mun tuttu kaatui kesäkelillä niin pahasti, että se pyörän tanko jonka yli lensi katkaisi kylkiluun ja keuhko puhkesi. Itse olen murtanut lapsena liukkaalla jalkani pyörällä. Omat vaihtaa kävelyyn, kun yöpakkaset tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä ilma ei aiheuta flunssaa. Lyhytaikaista limaneritystä se lisää, mutta ei aiheuta flunssaa.

Vierailija
24/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nykyäänkö -2 astetta on liian kylmä lapsille. Kymmenen vuotta sitten -15 oli liian kylmä ja ennen 90-lukua sellaista astelukua ei ollutkaan joka olisi ollut liian kylmä ulkoilua varten. 10 v kuluttua ulkona ei vissiin voi enää olla ollenkaan syys- ja talvikaudella.

Vierailija
25/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin kyllä kuskannut lastani ja kaberiaan enkä laittanut pyöräilrmään 14/km pakkasessa. Omat lapset hoikkia&urheilullisia.

Vierailija
26/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä, että nykymaailmassa löytyy vielä järkeviä vanhempia. Suurin osa kasvattaa näitä pullamössölapsia,jotka ylipainoisina tuijottavat älypuhelintaan sohvan nurkassa, silmät kiiluen, hampurilaiset käden ulottuvilla. Sitten ihmetellään, että syntyy näitä lassukoita, joista ei ole mihinkään. Surkea sukupolvi kasvamassa, surkeiden vanhempien kasvattamia uusavuttomia laiskimuksia.

Vierailija
27/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihan hirveetä, voi kamala... Tämä oli siis sarkasmia. 7km on ihan normaali matka pyöräillä, niin minäkin lapsena pyöräilin monesti paljon pidemmänkin matkan.

Nykyajan penskoista tulee kohta jalattomia, kun kermapersevanhemmat kuskaavat autolla aina ovien eteen, jotkut vievät jopa kouluun... älytöntä touhua.

Meillä ei oo edes autoa niin lapsi oppinut onneksi jalkojaankin käyttämään, toisin kuin ne joilla kuljetuspalvelu toimii 24/7.  Hyi.

Vierailija
28/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mistä sikiää nää vanhemmat jotka ei voi auttaa yhtään. Meillä mies vie teinejäkin.

Se kyllä huomattu ettei muut kuskaa.

Vierailija
29/29 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole tietäällä todistettu ettei vilustuminen edesauta flunssan syntymistä ettei ole valmeeksi pöpöt tullu.

Itseasiassa, kylmä edesauttaa pöpöjen pääsyä elimistöön. Nenän limakalvojen kautta.

Lämpimässä ilmassa nenän limakalvot pystyvät estämään pöpöjen pääsyn verenkiertoon ja elimistöön. Ilman kylmentyessä limakalvon pinnalla, sen suojauskyky pienenee ja tätä kautta taudinaiheuttajat voivat päästä elimistöön.

Toki lasten kanssa suurempi todennäköisyys sairastua on nimenomaan käsien pesemättömyys ja nenän kaivaminen.

Huh. Lopetan heti lukemisen tai kuuntelemisen, kun joku käyttää fraasia "itse asiassa". (Kirjoitetaan muuten erikseen.) Tuon fraasin jälkeen tulee vain itserakasta minäminäminätiedän- jorinaa, jollaista harrastavat vain ihan omanlaisensa ihmiset.