Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi että olen hyväksikäyttäjä

Epätoivoinen
21.10.2017 |

Mielestäni näin ei ole. Opiskelen ja mieheni käy töissä. Sen takia saan pelkän opintotuen (200e kuukaudessa). Mies joutuu tästä syystä maksamaan laskut ja asumiskulut. Minun rahani menevät ruokaan ja kodintarvikkeisiin kokonaisuudessaan.

Mies sanoo nyt että olen ihmiskunnan loinen ja käytän häntä hyväkseen kun hän joutuu maksamaan minunkin asumiseni. Minulla on opiskelun ohessa kaksi työpaikkaa joista saan vaihtelevasti vuoroja. Se ei riitä vaan minun pitäisi keskeyttää koulu ja mennä töihin (se kun on niin helppoa vain MENNÄ). Teen kaikkeni minkä pystyn, pesen pyykit, siivoan ja teen ruoat aina hänelle valmiiksi eli hänen täytyy vain käydä töissä ja vapaa-aikana olla rennosti. Olen myös ottanut pikavippejä että talous pyörii, kulutusluottoja ja osamaksusopimuksia nimiini että olemme saaneet esimerkiksi uuden pesukoneen hajonneen tilalle, uudet puhelimet molemmille kun vanhat olivat niin rikki yms. Ne ovat näillä näkymin menossa ulosottoon kun ei niitä makseta.

Työharjoittelun jälkeen jään näillä näkymin paikkaan töihin ja olen koittanut selittää että tämä ei ole pysyvää mutta hän ei ymmärrä. Olenko todella vain siivellä eläjä ja hyväksikäyttäjä, onko liiton oltava aina pelkkää ylämäkeä ja juhlaa? Jos hänelle kävisi jotain, jäisi vaikka työttömäksi, tottakai auttaisin ja pitäisin perheen pystyssä kunnes tilanne muuttuisi ja en sen takia ymmärrä miksi hän ajattelee sen niin eri tavalla...

Hän yleensä uhkailee riidoissa lähtevänsä ja nauttivansa siitä, kun minun koko elämäni tuhoutuu ilman hänen apuaan...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Pärjäät paremmin yksin eikä sinua koko ajan syyllistetä.

Miehesi taitaa lukea palstalassukoiden "viisauksia".

Vierailija
2/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on että olen hänestä taloudellisesti riippuvainen. En vain tiedä miten kiitollisuuden osoittaisin tästä aiheesta... varsinkin kun saan tuntea olevani pelkkä kasa paskaa ja kaikki mitä yritän on aina vähemmän kuin pitäisi olla.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha jatkaa suhdetta, pärjäät paremmin ilman.

Vierailija
4/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vähättelee sinua tekemiesi kotitöiden ja ottamiesi lainojen (?) jälkeen, niin sinun on parempi elää yksin. Ota puhelimenne ja pesukone ja omat tavarasi ja muuta pois.

Vierailija
5/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee näköjään pointteja pätkissä. Eli meillä tosiaan on yleensä ihan mukavaa, koen olevani rakastettu eikä minua haittaa tehdä kaikkia kotitöitä yksin. Tilanne vain ajoittain kärjistyy ja kun hän suuttuu, hän osaa olla todella ilkeä ja kohtuuton. Ja sen riidan saa aikaiseksi ihan mistä vaan jos hän on hyökkäävällä tuulella.

-Ap

Vierailija
6/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee näköjään pointteja pätkissä. Eli meillä tosiaan on yleensä ihan mukavaa, koen olevani rakastettu eikä minua haittaa tehdä kaikkia kotitöitä yksin. Tilanne vain ajoittain kärjistyy ja kun hän suuttuu, hän osaa olla todella ilkeä ja kohtuuton. Ja sen riidan saa aikaiseksi ihan mistä vaan jos hän on hyökkäävällä tuulella.

-Ap

Monet miehet ovat todella mukavia selvinpäin, mutta humalassa he hakkaavat vaimojaan ja lapsiaan.

Sinun miehesi purkaa pahaa sisuaan sinuun ja syyllistää sinua kaikista tekemistäsi töistä huolimatta.

Miksi haluat olla yhdessä miehen kanssa, joka kyykyttää sinua ja nolaa sinut? Fiksumpiakin miehiä on.

Vierailija
7/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Mitä sitten valitat jos teillä kerran on ihan mukavaa ja koet olevasi rakastettu.  Täysin tyhjä aloitus.

Vierailija
8/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakos vuotta olet jo loisinut miehen rahoilla?

Vierailija
9/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein alotuksen koska halusin näkökulmia; hyviä ja huonoja. Olen ollut mieheni rahoilla puoli vuotta ja toiset olisi vielä edessä. Meillä on tosiaan todella ihanaa kun hän on ”normaali”. Kun hän suuttuu, hän on lähes hirviömäinen enkä tiedä mitä sanoisin. Enempää rahaa en pysty taikomaan mutta koitan korvata asiaa juurikin hoitamalla kodin yksin ja hyötykäyttämällä luottotietojani meidän hyväksi yms.

Olen ehdottanut että voisin vaikka maksaa takaisin nämä rahat velkana mutta sekään ei sovi...

-Ap

Vierailija
10/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta taistelu on suhteessa todella surullista :( Mutta ymmärrän miehesi puolen asioihin, itse asuin opiskelijana tulottoman avokkini kanssa, hän sai maksettua vain osuutensa vuokrasta (sekin hänen äidin rahoistaan) ja vaikka kuinka yrittää  ymmärtää ja jaksaa niin kyllä se mua otti päähän että kaikki mun tulot meni yhteiseen elämiseen, sähköihin, ruokaan jne enkä pystynyt ostamaan edes vitamiinipurkkia itselleni.

Pikavipit ja koulun keskeyttäminen on todella todella huono vaihtoehto. Entä jos irtisanoudut töistä (jos niistä ei mitään jää käteen) ja nostaisit opintolainaa hetken? Velkaantuminen tottakai on paska juttu mutta niin sulla olisi aikaa opinnoillesi ja parisuhteellesi ja tulosi olisivat vakaat.  Puolessa vuodessa et ehtisi velkaantumaan liiaksi ja jos työpaikka on kerta tiedossa niin makselisit ne nopeaan takaisin.

200 e on ihan liian vähän. Onko sulla kaikki tuet haettuna? Asumistuki? Oletko selvittänyt oikeutesi toimeentulotukeen?

Vierailija
11/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ilkeä ja kohtuuton ei kuulosta kivalta. Kyllä mä  komppaan noita toisia ja sanon että sulla menis paremmin ilman lyttäävää miestä.

Vierailija
12/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noin edelleen vaikka molemmat käy töissä. Miehellä on tosin hyvä palkka ja oma palkkani jää omaan käyttööni. Mies ei ikinä sanoisi mitään tuollaista ja jos sanoisi, saisi lähteä saman tien. Suosittelen eroa noin p**kasta miehestä.

Vierailija
13/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet taloudellisesti riippuvainen? Voit asua myös yksin.

Vierailija
14/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde on ylimääräinen asia, et tarvitse sitä. Muuta vaikka yksiöön tai soluun.

Luonneviat ei parane suhteessa, koska suhteen jatkuminen palkitsee paskuuden = ei tarvetta tutkia itseään ja muuttua.

Tuhoat myös itseäsi. Jos jatkat ja valitat taas 10 vuoden päästä täällä kurjasta liitostasi (jossa myös hyviä puolia...), ymmärrystä ei heru, vain ihmettelyä miten joku voi olla noin alistuva.

Ankeaa ja masentavaa kuunneltavaa. :(

Vierailija
15/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin olet rikkaampi ja saat kela gold-kortin sekä yh lisän

Vierailija
16/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa muutatte halvempaan asuntoon ja vähennätte yhteisiä menoja reilusti. Elätte sellaista elintasoa, ettei tarvi kummankaan elättää toista. Tai mieluummin muutat opiskelusoluun ja jatkatte siitä erillään asumista.

Vierailija
17/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentuloa ja asumistukeahan ap ei saa, koska mies on töissä. Mutta pikavippien nostaminen on täysin typerää, kun ilmeisesti opintolaina on nostamatta. Nyt teet näin:

Nostat opintolainaa maksimisumman, ja maksat kaikki pikavipit kerralla pois. Et enää IKINÄ osta yhtään mitään pikavipillä, et etenkään niin turhaa kapistusta kuin puhelin (niitä saa halvimmillaan uusia parilla kympillä, sellaisellakin pärjää).

Otat yhteyttä paikkakunnan opiskelija-asuntoja tarjoavaan tahoon, ja ilmoitat tarvitsevasi välittömästi asunnon. Mikä tahansa käy, kunhan se on halpa. Ainakin soluja on lähes aina tarjolla. 

Muutat heti kun mahdollista, ja myyt sen pesukoneen jos se ei sovi uuteen asuntoon. Saat itsenäisesti asuessasi asumistuen joka kattaa melkein koko vuokran (kunhan tyydyt halpaan asuntoon), ja jatkossa nostat opintolainaa elääksesi jos palkkatulot eivät riitä. Pieni määrä opintolainaa on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin väkivaltainen mies (tuo on henkistä väkivaltaa!) ja pikavipit.

Vierailija
18/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tuo on henkistä väkivaltaa. Ilmeisesti alat heräilemään huomaamaan sen itsekin.

Hyvät neuvot on tulleet. Hae soluasuntoa, muuta sinne, hae asumistukea. Ja jos sulla kerran on satunnaisia töitäkin, niin pärjäät ihan itseksesi noilla. Opintotuen ja asumistuen päälle ei tarvita kovinkaan paljon palkkatuloja, niin sillä pärjää. Tietenkään et nyt puoleen vuoteen osta uusia vaatteita tai uusia puhelimia.

Vierailija
19/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Ap kuitenkaan lähde mihinkään tai muuta mitään. Näkeehän sen noista miestään puolustavista kommenteista.

Vierailija
20/21 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella "miehellä" et tee yhtään mitään! Tee kuten tässä on jo neuvottu, muuta omaan asuntoon jne. Minkälaisen tulevaisuuden näet teillä? Jos haluatkin jatkaa opintoja? Entä jos perustatte perheen ja tulosi pienenevät äitiyslomalla? Entä jos sairastut vakavasti? Saatko henkistä ja taloudellista tukea tältä "mieheltä" näissä tilanteissa? Mitä luulet? Vai teetkö silloinkin kaikki kotityöt, maksat ostoksia pikavipeillä ja matelet edelleen tuollaisen limanuljaskan edessä? Mieti tarkkaan, mihin elämäsi käytät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi