Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 3kk ja uusi tilauksessa - olemmeko hulluja vai fiksuja?

Vierailija
07.04.2006 |

Tosi nuivia kommentteja olemme saaneet niiltä, jotka tietävät, että olemme aloittaneet tosissaan toisen lapsen yrittämisen. Rakas ensimmäinen lapsemme on 3 kuukautta ja haluamme hänelle mahdollisimman samanikäisen sisaruksen, jotta heistä tulisi aikanaan hyviä ja läheisiä kavereita keskenään.

Olemme myös aika vanhoja (35), joten emme halua pitkittää raskaaksi tuloa, kun minusta on riski tulla raskaaksi vasta nelikymmpisenä.

Mitä mieltä av-mammat olette tästä, kun ihan tosissamme olemme kakkosta jo yrittämässä? Yleensä meille sanotaan, että hullujako te olette. Lapsilla pitäisi muka olla lähes 2 vuotta ikäeroa, en tajua miksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta 3kk on helppo, niinku monet on kirjoittaneet. Työläin alle 1v on siinä vaiheessa kun joudut antamaan 5 ateriaa + 5 maitoa (9-10kk eteenpäin). Toisaalta liikkumaan opetteleminen on myls raskas vaihe. Itse en olisi jaksanut jos olisin ollut viimeisilläni raskaana tuossa vaiheessa.

Myös yöt saattavat muuttua kun lapsi alkaa liikkumaan.

Odottelisin myös sinne 1v6kk saakka. Puolitoistavuotiasta ei tarvitse enää koko aikaa kannella ja alkaa pienessä määrin olla järkeä päässä.

Itse olen aivan kypsänä nyt kun on alle 2.5v ja vauva alle 8kk. Tosi raskas vaihe, molemmilla eri ruoat, aterioiden määrä on jotain älytöntä just nyt.

Vierailija
22/33 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja siskollani on 10 kk ikäeroa. Lapsena olimme toistemme parhaat kaverit, murrosiässä tuli kummallekin omat kaverit, ja nyt aikuisiässä näemme toisiamme tosi harvoin, emme juuri edes soittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin on niin erilaisia ja ns. helpot ja vaikeat hetket on jokaisella lapsella vähän eri aikaan. Kaikissa ikäeroissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mikä sopii toiselle ei käy välttämättä ollenkaan jollekin muulle. Me oltiin ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen heti valmiita hankkimaan toinen, lopulta 1,5v tuli lasten ikäeroksi. Olen erittäin tyytyväinen tähän ikäeroon, sillä esikoinen oli juuri " helpossa" iässä silloin ja ei kovin voimakkaasti regoinut vauvan tuloon (ainakaan negatiivisessa mielessä) vaikka hirvittävän tempperamenttinen onkin luonteeltaan. Olen sitä mieltä että jos haluaa lapset lähekkäin, niin antaa luojan päättää siitä, milloin toinen tulee ja ottaa ilolla vastaan mitä " annetaan" . Tietysti vanhempien luonnekin ratkaisee paljon, eli jos stressaat herkästi ja olet ns. täydellisyyden tavoittelija, niin silloin suosittelen ehkä jonkin verran lykkäämään toisen lapsen hankkimista. ;) Mutta mielestäni jokaisen pitää tehdä itse päätöksensä ja jos tuntuu että pärjää, niin siitä vaan rohkeasti...

Niin ja sille joka ihmetteli ettei kuukautiset voi alkaa vielä 3kk:n päästä synntyksestä, niin mulla alkoi toisen lapsen syntymän jälkeen 3vk:n päästä! Ja täysimetin puoleen vuoteen.

Vierailija
24/33 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee niinkuin tekee, mutta kyllä se on tosiasia että kroppa vaatii palautumista synnytyksen jälkeen.

Vierailija
25/33 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin vuosi. Isompi keskenmenon riski jos heti perään tekee.

Vierailija
26/33 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Miten lapset nukkvat

-Sairastaako toinen, tai ehkä molemmat?

-Onko miehestä, ystävistä, sukulaisista apua hoidossa?

-Onko elämä muuten ns. helppoa? (onko tiukka rahatilanne? muuta stressiä elämässä?)

Jos lapset ovat perusterveitä, nukkuvat hyvin (normaalisti), stressitekijät ovat vähiset ja apuja lhoitamiseen öytyy aina silloin tällöin, voi pienellä ikäerolla lasten saaminen olla helppoa ja mukavaakin. Pitäisi kuitenkin osata varautua siihen, että aina ei käy hyvä tuuri. Mitä sitten, jos voimat loppuvat?

15

Vierailija
27/33 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon ja luotan siihen että kuukautiset eivät ala ennen kun kroppa rupeaa olemaan valmis uudelle raskaudelle ja että raskaus ei ala jos elimistö ei ole palautunut.

Vierailija
28/33 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä uskon ja luotan siihen että kuukautiset eivät ala ennen kun kroppa rupeaa olemaan valmis uudelle raskaudelle ja että raskaus ei ala jos elimistö ei ole palautunut.

Jo 9-vuotiaalla voi olla kuukautiset, eikä se silti tarkoita, että hänen kroppansa olisi valmis raskauteen. En usko, että se pätisi aikuisellakaan raskauden jälkeen.

Vierailija
29/33 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhunutkaan 9 vuotiaasta lapsesta, vaan aikuisesta synnyttäneestä naisesta. Niissä on iso ero ja järkeäkin saa toki käyttää. JOS ITSESTÄ UUSI RASKAUS TUNTUU HYVÄLLE ja kroppa toimii, niin miksi ei?

Vierailija
30/33 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko silmät väsymyksestä ristissä? Ymmärsin kyllä, että puhuit aikuisesta, mutta osaatko verrata noita kahta? Eli, jos kroppa tpimii tietyllä tavalla, se EI ole merkki siitä, ettkö kroppa olisi valmis johonkin tiettyyn asiaan. Ihmisen itsensä puuttumista kuvioon tarvitaan.

Näin kirjoitin:" Jo 9-vuotiaalla voi olla kuukautiset, eikä se silti tarkoita, että hänen kroppansa olisi valmis raskauteen. En usko, että se pätisi aikuisellakaan raskauden jälkeen. "

Tokihan voi vaikka synnytyssalissa alkaa värkätä seuraavaa muksua, 6kk lepo kropalle on vain suositus, ei jumalan sanaa.

Vierailija
31/33 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa olisi aina valmis uuteen raskauteen heti kuukautisten alkaessa synntyksen jälkeen niin silloinhan keskenmenon riski ei olisi suurempi heti uudelleen raskautuvilla. Näin kuitenkin tutkitusti on.

Vierailija
32/33 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkeäkin saa toki käyttää. JOS ITSESTÄ UUSI RASKAUS TUNTUU HYVÄLLE ja kroppa toimii, niin miksi ei?

Mikä tuossa oli vaikeasti ymmärrettävissä? Kyse on nimenomaan siitä että jos äidistä itsestä tuntuu että jaksaa uuden raskauden. Toiset tarvitsee toipuakseen synnytyksestä ja vauva-ajan väsymyksestä useamman vuoden, toiset taas ei. Ja jos toisilla alkaa kuukautiset pian synnytyksen jälkeen ja hedelmöittyminen onnistuu, ja raskaus kestää ja onnistuu loppuun asti, on silloin sen äidin elimistö todennäköisesti palautunut. Ja vaikka kuukautiset alkaisivat ym mutta äiti ei itse haluaisi heti perään toista raskautta niin silloin on viisaampi pitää väliä ja levätä. Jokainen tuntee itse oman kroppansa parhaiten. Siinä ei jumalalla ole mitään tekemistä.

Vierailija
33/33 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi hyvä asia nyt kun murrosikä menossa, voi tukeutua toiseen... Itsekkin tykänneet asiasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan