Mikä tavara tai laite on sinulle sellainen, mitä ilman et voisi elää mutta oikeasti ilman sitä eläminen olisi täysin mahdollista ja normaalia?
Itselleni tiskikone. Melkeinpä kenelläkään tutullani ei sitä ole mutta minulle se on ihan must. Kyllä käsinkin voisin kai tiskata...muttakun se kone on vaan niin helppo!
Toinen mikä tulee mieleen on rääkkäysääninen herätyskello. Saisihan sille mukavammankin vaihtoehdon, mutta oma rääkkääjäni on minua jo vuosikausia aikatauluttanut. Ihan hirveä se kyllä on..
Kolmas on roskakori eteisessä. Jostain syystä aina joku romupaperi pyörii taskussa ja sen niin näppärästi heitän ulosmennessä pieneen pönttööni. Sinne päätyy lähinnä taskuunkerääntynyt roska. Voisinhan ne toki muuallekin toimittaa?
Kommentit (32)
Silakkalaatikko. Mulle tuotiin sitä perjantaina, nyt syön sitä viimeistä annosta. Ihanaa, en pärjäää ilman sitä.
Fööni. Mun hiukset ei tottele muuta kuin kuumaa puhallusta. Olisin ihan kusessa ilman, vaikka moni ei juuri käytä.
Älypuhelin ja tiskikone. Olen suurimman osan elämästäni elänyt ilman noita, eli tiedän kyllä että pärjäisin ilmankin.
Puhelinta nykyään kyllä tarvitaan, mutta siihen tarpeeseen riittäisi ihan hyvin vaikka lankaliittymä tai vanhemman mallinen matkapuhelin. Kaikki tarpeelliset ja myös vähemmän tarpeelliset nettijututkin voisin hoitaa läppärillä, mutta en viitsi kun puhelimellakin onnistuu. Nytkin palstailen kännykällä.
Tiskikone on ehdottomasti yksi maailmanhistorian parhaista keksinnöistä, mutta ei siksi, että se olisi samalla tavalla välttämätön, jollaiseksi esimerkiksi pyykinpesukoneen nykypäivänä koen. Mutta se helpottaa arkea ja pelastaa niin monelta parisuhdekriisiltä, etten suin surminkaan haluaisi siitä luopua. Mutta juu, saisihan ne astiat käsinkin tiskattua ihan kohtuullisella vaivannäöllä. Ei meillä mökillä tiskaria ole ja hyvin ollaan silti tultu toimeen.
Kännykkä ja tabletti. Kumpikin vain leluna, oikeastaan pärjäisin suht hyvin ilman molempia, muta nykyaikana pakollisia. Tietokoneesta luovuin kokonaan pari vuotta sitten, en ole kaivannut.
Harmonikka. Kyseessä on harrastus- ja työväline.
Mikroaaltouuni. Elin pitkään ilman mikroa ja esim. keitin veden kahvia varten kattilassa joka aamu. Sitten sain mikron lahjaksi, ja sen jälkeen olen huomannut ostavani enemmän valmisaterioita. Mikro on ehkä liiankin kätevä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pyykinpesukone
No tuskin kovin moni ilman sitä pärjää..harva nykypäivänä nyrkkipyykkiä pesee 😂
Minulla ei ole, tai vanha hajosi, enkä hankkinut uutta tilalle. Taoyhtiössämme on hyvä pesutupa.
Suihku. Käyn monta kertaa päivässä nautiskelemassa.
Dildoni!