Mikä tavara tai laite on sinulle sellainen, mitä ilman et voisi elää mutta oikeasti ilman sitä eläminen olisi täysin mahdollista ja normaalia?
Itselleni tiskikone. Melkeinpä kenelläkään tutullani ei sitä ole mutta minulle se on ihan must. Kyllä käsinkin voisin kai tiskata...muttakun se kone on vaan niin helppo!
Toinen mikä tulee mieleen on rääkkäysääninen herätyskello. Saisihan sille mukavammankin vaihtoehdon, mutta oma rääkkääjäni on minua jo vuosikausia aikatauluttanut. Ihan hirveä se kyllä on..
Kolmas on roskakori eteisessä. Jostain syystä aina joku romupaperi pyörii taskussa ja sen niin näppärästi heitän ulosmennessä pieneen pönttööni. Sinne päätyy lähinnä taskuunkerääntynyt roska. Voisinhan ne toki muuallekin toimittaa?
Kommentit (32)
Elin 17-vuotiaaksi ( vuoteen96) ilman kännykkää. Pärjäsin hyvin.
Nykyään tuntuu puoli maailmaa olevan siellä.
Auto. Ilman sitä en pääsisi töihin.
Vierailija kirjoitti:
pyykinpesukone
No tuskin kovin moni ilman sitä pärjää..harva nykypäivänä nyrkkipyykkiä pesee 😂
Silmälasit, kännykkä, juna, vaatteet ja kengät, jääkaappi, paistinpannu.
Luulenpa että sinunkin ap olisi aika paljon helpompi pärjätä ilman tiskikonetta kuin vaikkapa jääkaappia ja kenkiä. Mutta nykyihminen pitää niin monia asioita itsestäänselvyytenä. Minun isovanhempieni ikäluokassa oli vielä ihmisiä, jotka käyttivät sisarusten kanssa vuoron perään samaa kenkäparia. Jos ei ollut oma vuoro, pysyttiin sisällä.
Lapsellinen aloitus.
Puhelin. Olisi tosi vaikeeta hoitaa työhommia muuten.
Älykännykkä. Lankapuhelinajastakin selvisin hengissä ja nykyisin käytän puhelinta vähän. Tietokone olisi moneen asiaan kätevämpi kuin kännykän pikku ruutu, mutta tässäpä taas tätä postimerkkiä tihrustan.
Tekstiviesti on kyllä ihan huippukeksintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pyykinpesukone
No tuskin kovin moni ilman sitä pärjää..harva nykypäivänä nyrkkipyykkiä pesee 😂
Minulla ei nuorena ollut. Pesin sitä nyrkkipyykkiä ja vuodevaatteet sukulaisten koneella. Ihan hyvin pärjäsin. Ei ollut myöskään puhelinta, imuria, tiskikonetta, kahvinkeitintä eikä montaa muutakaan muka pakollista esinettä ja hyvin meni. Tämä 90-luvulla.
Vedenkeitin. Turhaturhaturha! Ilman en vaan voisi olla!
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit, kännykkä, juna, vaatteet ja kengät, jääkaappi, paistinpannu.
Luulenpa että sinunkin ap olisi aika paljon helpompi pärjätä ilman tiskikonetta kuin vaikkapa jääkaappia ja kenkiä. Mutta nykyihminen pitää niin monia asioita itsestäänselvyytenä. Minun isovanhempieni ikäluokassa oli vielä ihmisiä, jotka käyttivät sisarusten kanssa vuoron perään samaa kenkäparia. Jos ei ollut oma vuoro, pysyttiin sisällä.
Lapsellinen aloitus.
No onpahan taas mielensäpahoittaja vauhdissa kun joku tekee tällaisen kepeän keskustelun! Eiköhän tässä ollut tarkoitus listata itselleen turhia tavaroita kuten minulle vaikkapa oma robottipölynimurini jonka teho on nolla, se on ruma ja täysin hyödytön, mutta ilmankaan en halua pärjätä! Tuskinpa tässä haettiin jääkaappia, lääkkeitä, silmälaseja tai sisävessaa. Huoh. Lapsellinen vastaaja.
Ps. Ei edes ap
On tää av kummallinen paikka 😂 Ihankuin tälläkin keskustelulla suurikin tavoitteeni olisi ollut muille vittuilu tai se että jotkut pääsevät korostamaan miten pienellä itse pärjäävät 😁
Joo en itsekään pärjää ilman housuja tai paistinpannua. Tarvitsen myös jääkaapin. Sen sijaan en ole varma tarvitsenko tuota roskapönttöäni.
Ap
Ap kirjoitti että sellainen tavara, mitä ilman eläminen on normaalia. Ei nyky Suomessa eläminen ilman jääkaappia tai pyykinpesukonetta ole normaalia. Lukekaa viisastelijat aloitus kunnolla, vai oliko niin kiire mollaamaan että luetun ymmärtäminen jäi väliin?
Itse en osaisi enää elää ilman sähköhammasharjaa. Kesällä mökillä oli tavallinen harja käytössä ja koko ajan oöi tumne että hampaat on likaiset.
Silmälasit. Kaikkea muutakin tarpeellista on, esim. työn kannalta kännykkä ja läppäri, mutta ilman laseja mun on turha nousta edes sängystä ylös.
Facebook ja Whatsupp appsit. Eritäin nopeat tietoliikenneyhteydet ja saumattomasti toimiva netti kännykässä. Käteni on kasvanut kiinni puhelimeen.
Ruuan lämpömittari.
Olen ihan onneton, jos pitää keittää vettä ilman.
Pinsetit. Tai en tiedä onko normaalia elää ilman, mutta itteäni vaan häiritsis jatkuvasti puskevat leukakarvat, sillä olettaisin ihmisten ajattelevan minusta negatiivisesti nähdessään niitä.
N 26
Älykännykkä, tiskikone, auto.. näitä ei ole eikä tule.
pyykinpesukone