Onko se seksi pikkulapsien vanhemmille nyt NIIN älyttömän tärkeää???
Olenko ainoa pikkulapsiperheen äiti, joka keksii niiiiiiin monta muuta mielenkiintoista asiaa kuin seksi vaikka puoliso onkin ihan komea ja pitää itsestään huolta. Kaksi pientä lasta, 4.v ja 1.v ja joku lusikka-asento aamuisin piirrettyjen aikana tai suihkussa häröily lukkojen takana pikkukakkosen aikana todella ihmetyttää! En osaa kuvitella että sellainen kiinnostaisi tai olisin lasten läsnäollessa niin halukkaalla tuulella. Saunon mieluiten rauhassa ja lämpimässä suihkussa kävisin kyllä mieluiten yksin. Iltaisin lasten nukkumaanmentyä on meillä sitä seksiä. Ja senkin ajan voisin ihan hyvin käyttää muuhunkin, vaikka oman alan opiskeluun tai urheiluun, herkutteluun, sarjojen katseluun, venyttelyyn, järjestelyyn... miksiköhän tuo seksi ei vaan tunnu olevan itselle mitenkään tärkeää. Onko muita samanlaisia? - perheenäiti 35, kaksi lasta
https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/parisuhde/naiset-kertovat-men…
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta tosiaan käy hyvin ilmi, miksi tämä asia tuo ongelmia niin moniin suhteisiin. Näyttää tosiaan olevan ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, mikä ero on läheisyydellä ja seksillä ja että molempia voi olla ilman toista.
Pystyykö joku tosiaan olemaan parisuhteessa jossa ei ole läheisyyttä ja seksi on pelkkä raiskaus? Aina sitä tietysti oppii palstalla kaikkea uutta.
No näköjään pystyy. Eikä se vielä riitä, että itse pystyy siihen, vaan samaa vaaditaan myös kaikilta muilta.
Jaa niitä kommentteja en ole montaakaan tässä keskustelussa nähnyt että toisen vaadittaisiin jatkamaan omaa parisuhdettaan.
Ai. Mitähän ketjua sinä oikein luet, kun minusta tässä keskustelussa on aika paljonkin kommentteja, joissa sanotaan, että seksiä pitää harrastaa parisuhteessa, halusit tai et. Minullekin on jo kaksi kertaa sanottu, että minun pitäisi erota, jos en suostu tähän. (Vaikka olen jo eronnut)
Sinusta on silloin kehotettu lopettamaan parisuhe ei jatkamaan sitä.
Niin, ellen ole valmis siihen, mitä parisuhteessa kuuluu tehdä. Eli antaa vastentahtoisesti seksiä.
Haluaisit kuitenkin jatkaa suhdetta jossa koettavaa toisen halut vastenmielisiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien miesten kannattaa lukea tämä ketju ajatuksella läpi.
Tarkoitat kai sellaisten miesten, jotka haluavat lapsia?
Ihan kaikkien lapsettomien miesten, joille ei ole tehty vasektomiaa.
Eli tiivistettynä tässä ketjussa miehille, jotka eivät ennemmin ole asiaa ajatelleet:
- Kun suhteeseen syntyy lapsia, elämä muuttuu
- Lapsiperhearki on väsyttävää
- Väsymys vähentää seksihaluja
Jos haluat seksiä enemmän,
- osallistu lapsiperheen töihin
- järjestä aikaa siten, etteivät lapset ole kotona
- ole puolisosi apuna ja tukena myös henkisellä tasolla, kuuntele
- anna läheisyyttä, vaikkei se johtaisikaan seksiin
Näillä pääsee aika pitkälle. Jotenkin olen kuvitellut, että näistä puhutaan isille jo raskausaikana, mutta joiltakin nämä menevät ilmeisesti totaalisesti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomien miesten kannattaa lukea tämä ketju ajatuksella läpi.
Ehdottomasti. Kannattaa miettiä vielä tarkemmin, jos toivoo useita lapsia, eikä vain yhtä.
Tämä on juuri se tilanne mikä pitäisi kertoa kaikille miehille, jotka ovat mahdollisesti harkitsemassa perheenlisäystä. Eli aika monella naisella seksihaluy loppuvat kun lapset on tehty. Ja tietysti mies on sika, kun nostaa kytkintä jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Eli tiivistettynä tässä ketjussa miehille, jotka eivät ennemmin ole asiaa ajatelleet:
Näillä pääsee aika pitkälle. Jotenkin olen kuvitellut, että näistä puhutaan isille jo raskausaikana, mutta joiltakin nämä menevät ilmeisesti totaalisesti ohi.
Väärin.
Ohje kuuluu: jos haluat seksiä parisuhteessa, älä tee lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri se tilanne mikä pitäisi kertoa kaikille miehille, jotka ovat mahdollisesti harkitsemassa perheenlisäystä. Eli aika monella naisella seksihaluy loppuvat kun lapset on tehty. Ja tietysti mies on sika, kun nostaa kytkintä jossain vaiheessa.
Sika mies tuntuu monelle naiselle olevan jo pelkästään siksi että ne halut ei ollutkaan yhtä aikaa, vaan mies edelleen haluaa myös seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta entäs kun ei kiinnosta seksi, muut asiat paljonkin enemmän. Väkisin panemallako siitä parisuhteesta huolta pidetään? -Ap
Aina ei kiinnosta tai haluta, mutta sen mahdollisuuden voi tilanteelle antaa jos esim toista haluttaa. En ole tainnut kuuden vuoden suhteen aikana kieltäytyä ikinä paitsi kun on menkat ja mies tietää minuakin tarkemmin milloin on.
Kun on toisen lähellä niin kummasti sitä kosketuksista lämpenee ja miten ihana, läheinen olo on sen jälkeen. Kyllä se jonkinlainen liima parisuhteessa on.Mutta tuossakin on ihan eri asia se, ollaanko siinä läheisyydessä siksi, että se sinällään tuntuu hyvältä vai pelkästään siksi, että sen odotetaan johtavan seksiin. Jos sitä läheisyyttä on myös ilman seksiä, siihen ei tule sitä ahdistavaa seksiodotuselementtiä, jolloin läheisyys on paljon aidompaa ja luontevampaa.
Miksi puolison seksi odotuksista tulee ahdistavaa? Eikö useimmat halua olla haluttavia?
Siksi, että puoliso ei halua olla läheisyydessä muuten kuin seksimielessä. Läheisyydellä on taka-ajatus, jolloin se läheisyys menettää merkityksensä. Vähän sama kuin jos deittikumppani sanoo rakastavansa sinua vain saadakseen seksiä. Tällöin rakkaudentunnustus vain ällöttää, kun tietää, että se ei ole aito.
Ja milloin ajatustenluku on opittu? Mistä toinen voi varmuudella tietää että toisen läheisyys on vaatimus seksiin? Kyselen kun puolison suusta kuului seuraavaa kun rojahdin sohvalle viereen, otin syliin ja hieroin niskaa: kyllä mä tiedän miksi sä siinä taas hiplaat, luulet saavas seksiä.
En luullut yhtään mitään, halusin olla lähellä ja hieroa niskaa ettei toisen tarvitsisi kokoaikaa yrittää venytellä päätään ja niskojaan ja voivotella lihasjumejaan. Hypähdin kuitenkin metrin kauemmas ja sanoin ettei siinä mitään taka-ajatusta ollut, vastaus oli joopa joo. En sitten koske enää ollenkaan jos se tekee minusta seksiä himoavan perverssin, lähden lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta tosiaan käy hyvin ilmi, miksi tämä asia tuo ongelmia niin moniin suhteisiin. Näyttää tosiaan olevan ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, mikä ero on läheisyydellä ja seksillä ja että molempia voi olla ilman toista.
Pystyykö joku tosiaan olemaan parisuhteessa jossa ei ole läheisyyttä ja seksi on pelkkä raiskaus? Aina sitä tietysti oppii palstalla kaikkea uutta.
No näköjään pystyy. Eikä se vielä riitä, että itse pystyy siihen, vaan samaa vaaditaan myös kaikilta muilta.
Jaa niitä kommentteja en ole montaakaan tässä keskustelussa nähnyt että toisen vaadittaisiin jatkamaan omaa parisuhdettaan.
Ai. Mitähän ketjua sinä oikein luet, kun minusta tässä keskustelussa on aika paljonkin kommentteja, joissa sanotaan, että seksiä pitää harrastaa parisuhteessa, halusit tai et. Minullekin on jo kaksi kertaa sanottu, että minun pitäisi erota, jos en suostu tähän. (Vaikka olen jo eronnut)
Sinusta on silloin kehotettu lopettamaan parisuhe ei jatkamaan sitä.
Niin, ellen ole valmis siihen, mitä parisuhteessa kuuluu tehdä. Eli antaa vastentahtoisesti seksiä.
Haluaisit kuitenkin jatkaa suhdetta jossa koettavaa toisen halut vastenmielisiksi?
Haluaisin olla parisuhteessa, jossa en ole velvoitettu harrastamaan seksiä silloin, kun ei huvita. Aika yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin.
Ohje kuuluu: jos haluat seksiä parisuhteessa, älä tee lapsia.
Mutta sitten taas toisaalta: älä harrasta seksiä, mikäli et ole valmis saamaan lapsia. Joten: älä harrasta seksiä tai mene parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminä. Ei parisuhteessa voi elää vain itseään ja omia tarpeitaan ajatellen. Onko reilua että seksiä on vain toisen ehdoilla? Parisuhteen toinen osapuoli sanelee ehdot ja toinen kärsii?
Itse olen harrastanut seksiä mieheni kanssa vaikka ei olisi niin huvittanutkaan. En silloin jos ajatus on tuntunut pahalta tai vastenmieliseltä, mutta jos syy kieltäytymisen olisi luokkaa ei nyt oikein huvita/olisi mielenkiintoisempaakin tekemistä. Tekee hän sitä muitakin asioita rakastamansa ihmisen vuoksi, miksei sitten tätä.
Voin myös kokemuksesta kertoa että vaikka alunperin ei olisi huvittanutkaan, kun puuhaan on ryhtynyt, on saattanut innostua itsekin. Seksi lisää rakkauden ja läheisyyden tunnetta parisuhteessa. Suhde voi paljon paremmin kun seksiä on.
No eikös tuossa eletä miehen halujen ehdoilla ja hänen tarpeitaan ajatellen?
Se on sitten reilua?
Mä olen elänyt jo pari vuotta niin, että ryhdyn seksiin aina, kun mies haluaa. Sitä on ollut vaihtelevasti kerrasta usampaan kertaan viikossa ja keskellä yötäkin, kun on jo ajatellut, että haluaisi nukahtaa. Ja kipeänä ja niin, että kiihottumisen puutteesta johtuen en ole kostunut ja on ollut haavaumia alapäässä.
Alkuun pääsyn jälkeen olen kyllä siitä usein nauttinutkin, se on totta, vähintään se on ollut neutraalin ok paitsi poikkeavasti silloin, jos on sattunut haavaumien takia.
Mutta - siitäkin huolimatta, että olen usein nauttinut, olen menettänyt halun miestä kohtaan ilmeisesti pysyvästi. En vaan tunne halua, en enää halua seksiä hänen kanssaan, siis tunne sellaista vetoa. Se on joku psykologinen seuraus tästä vastentahtoisesti antamisesta ilmeisesti. Tämä surettaa minua oikeasti, haluaisin haluta miestäni, mutten enää pysty. Sen sijaan olen alkanut haluta vieraita muita miehiä! Viimeksi tänään herätessäni kuvittelin seksiä yhden vieraan miehen kanssa, vaikken ole pettänyt.
Että kyllä se vahingoittaa intiimiä suhdetta, jos antaa jatkuvasti ilman omaa halua. Ero se tulee siitäkin luultavasti. Paras olisi, jos osapuolten halut vastaisivat paremmin toisiaan. Aluksi ne vastasivat meillä. Tämä vääristynyt tilanne syntyi, kun mies alkoi laskea kertoja vihaisena, milloin olin joskus kieltäytynyt seksistä ja aloin kokea painostusta ja syyttelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuulostaa vaimoltani, ei millään ymmärrä että miksi sitä seksiä pitäisi olla kun HÄNTÄ ei haluta.
Onko haluttomat miettinyt että jos sitä seksiä antaisi edes kerran viikkoon niin silloin se koko elämä ei olisi miehen vonkailua.
Oikeesti 1-2 x viikossa 15min?
Ja syynä on ajanpuute tai että on tärkeämpikin juttuja?Vai pitääkö aina olla aamusta asti ruusuja ja suklaata yms ennenkuin pääsee tunnelmaan..
Ap kuulostaa mieheltäni, aina on jotain muuta tekemistä mielessä. En halua enkä harrasta seksiä lasten ollessa samassa huoneessa tai hereillä, mutta vaikka lapset olisi kyläilemässä mies keksii kaikkea muuta tekemistä. Tuntuu että olen pelkkä itsestäänselvyys miehelle, jokin huonekalu mikä kaivetaan kaapista silloin kun mitään muuta tekemistä ei enää keksitä. Eipä siinä mitään, osaan itsekin buukata päivän täyteen, ei tässä tekemiset lopu joten ollaan sitten kämppiksiä jotka päivästä toiseen järjestelee tavaroita ja harrastaa miljoonaa asiaa.
Ei se seksi hauskaa haluttoman kanssa olekaan ja hiljalleen kaikki muukin läheisyys häviää, lopulta loppuu yhteiset puheenaiheet. (Kerran jo tämän kaiken eläneenä sen tietää). Lopulta molemmat enää vain ärsyttää toista ja ero alkaa olla viimeistä silausta vailla valmis.
Näin siinä käy, oli haluton mies tai nainen. Seksuaalisuus vetää seksiin, ihan normaalia, että läheisyydessä syttyy halut. Sitä läheisyyttä ilman yhdyntää voi olla jos ne tarpeet on tyydytetty, jos taas paineet on korkealla ne pienetkin kosketukset keho ottaa tosissaan. Täälläkin moneen kertaan todettu, että suurin osa ei ole valmiita antamaan puolisolle oikeuksia hakea seksiä parisuhteen ulkopuolelta, siksi pitäisi löytää kompromissi jossa kummankaan ei tarvitse liian kauan kärvistellä - tai reippaasti erota ennen kuin molemmat katkeroituu.
naisen sukupuoliselimet on rumia niin miehenkin ja varsinkin jo on ällöttävää karvoitusta
Vierailija kirjoitti:
Joo ei todellakaan kiinnosta. Riittää että tyydytän lapsen ja koiran tarpeet, vauvakin on lähes koko ajan iholla. Joskus kaipaisin omaakin aikaa rauhoittumiseen ja akkujen lataukseen. Miehelle kun sitten on pakko antaa, tulee todella hyväksikäytetty olo. Etten ole muuta kuin tissi (vauvalle) ja p**** miehelle.
Kysymys: miksi sinulla on mies ja lapsi? Kun kumpikaan ei ole selvästikään rakkautesi kohde.
Olisi pitänyt tajuta ajoissa ja hankkia vaan se koira, se kun ärsyttää sinua selkeästi vähiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta entäs kun ei kiinnosta seksi, muut asiat paljonkin enemmän. Väkisin panemallako siitä parisuhteesta huolta pidetään? -Ap
Kyllä mies sen huomaa jos annat vastenmielisesti panna. Jos toista ei seksi kiinnosta ja toista kiinnostaa niin silloin on paha ongelma kyseessä, ainakin jos et anna miehen luvalla välillä käydä vieraissa tai pitää rakastajatarta. Siinä on taas riski siihen että mies rakastuu rakastajattareensa.
Ei ole sattumaa että monissa sivistysmaissa kuten Ranskassa kaikilla vähän paremmassa asemassa olevilla miehillä on rakastajatar. Suomesta en muista kuin yhden minua opettaneen miespuolisen professorin yliopistolta jolla oli ihan julkisesti rakastajatar josta myös vaimo tiesi eikä asia aiheuttanut mitään konflikteja tai kriisejä.
Jos miestäkään ei seksi yhtään kiinnosta niin sitten ongelmaa ei tietysti ole.
Tätä mä oon aina ihmetelly että mistä niitä rakastajattaria muka löytyy noille seksinnälkäisille isille? Ettäkö joku nainen vapaaehtoisesti haluaa pelkän seksisuhteen naimisissa olevan miehen kanssa? Mä en tunne yhtäkään.
Miehet on vaan niin ällöttäviä otuksia, ei voi muuta sanoa. 😣 Voi kumpa saisin omista pojista kasvatettua erilaisia, naisia kunnioittavia miehiä.
Mä tunnen useammankin, itseni mukaan lukien. Mulla oli kotoa lupa seikkailla, kaikilla ei taida olla. Maa on puutteessa eläviä puolillaan, eivät kaikki ole miehiä tai sinkkuja.
Minä minä minä. En ymmärrä naisia, jotka viis veisaavat muista kuin omista mielihaluistaan ja tarpeistaan, eivätkä sen vertaa osaa rakastaa puolisoaan kun kaikki aika ja energia menee oman itsensä ylentämiseen ja äitiydellä sädekehänsä kiillottamiseen. Sitten jos homma olisi toisin päin, niin ymmärtäjiä löytyisi laumoittain. Pettäminen ja ero voi tapahtua myös rakkauden, ei pelkästään seksin, puutteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en vaan jaksa, vauva nyt 5kk. Muutaman kerran on ollut synnytyksen jälkeen ja se toki tuntui ihan hyvältä, mutta tällä hetkellä kroppa tuntuu niin väsyneeltä ettei halua sieltä irtoa.
Rakastan miestäni ja hän tietää sen. Meillä oli jakso, jolloin miehen terveydentilan vuoksi seksiä ei ollut muutamaan kuukauteen. Siitä selvittiin ja nyt on näin ja luotan että tästäkin selvitään.
Ollaanko nykyään vähän liikaakin hetkessä eläjiä, ei osata odottaa mitään? Minäkin miehelleni olen sanonut, että eihän hän voi olettaa että vauvan syntymän jälkeen mikään ei muuttuisi.
En näe mitään syytä, miksi en taas haluaisi kunhan vauva vähän kasvaa. Esikoinen kun oli parivuotias niin yaluni olivat ihan ennallaan.Mä kans luulen, että jos väkisin toisen mieliksi hommaan rupeaa niin ne halut ei välttämättä palaa koskaan.
Pari vuotta?
Mitä jos mies sanoisi että hän ei pariin vuoteen haluaisi puhua kanssasi? Olisiko se OK?
Ihan eri asia. Minulle olisi ihan ok, jos pariin vuoteen ei olisi energiaa syvällisille keskusteluille, mutta kyllä nyt arki jonkinlaista kommunikaatiota vaatii sujuakseen. Siksi sitä ei voi kokonaan lopettaa. En tiedä minkälaista teidän arkenne on, jos se ajautuisi täydelliseen kaaokseen ja lukuisiin hankaluuksiin ilman vaikka viikon seksiä. Täydellinen puhumattomuus pikkulaosiperheessä kyllä aiheuttaisi tämän.
Mikä ihmeen parisuhde on sellainen ettei toisen kanssa kiinnosta keskustella kuin välttämättömät arjen asiat? Se ei ole parisuhde, se on kämppissuhde ja se kannattaa tehdä selväksi heti alussa.
Se on sellainen parisuhde, jossa on pieniä lapsia ja tiedetään, että heidän tarpeensa laitetaan nyt etusijalle muutaman vuoden ajan.
Ahhaa, riittääkö yhdeksän vuotta keskustelua kauppalistoista ja lapsen retkieväistä ja hammaslääkäreistä? Omalle miehelle riitti ja lopulta häipyi vieraisiin, sanoi ettei jaksa tällaista paskaa enää. Kuitenkin se oli miehen päätös torjua kaikki läheisyys ja tuijotella kännykkää kun yritin jotain muutakin keskustelua viritellä kuin vain tarvittavien maitolitrojen määrää sille päivälle.
Vanhanaikaisena ymmärrän parisuhteen muuttuvan lasten myötä perheeksi jossa jokaisella on omat tarpeensa ja tasapainoilu niiden saavuttamiseen vaatii kaikilta kompromisseja. Kukaan ei saa enää kaikkea heti ja just nyt, opitaan odottamaan, keskustelemaan, perustelemaan, luovimaan, ilmaisemaan oma tahto, opitaan ymmärtämään että täällä on muitakin kuin vain Kiira-Kallen tarpeet ja niiden täyttäminen. Mies yritti hienosti suorittavaa vanhemmuutta ja luuli ettei tarvitse mitään ja kas yhtäkkiä tarvitsikin naisseuraa.
Mulla menee ihan kauhusta kylmät väreet kun luen näitä juttuja!! En todellakaan ihmettele pettämistä ja eroja näiden viestien jälkeen!! Ihan itse aiheutettua.
Miten voi olla haluamatta sitä rakkainta ihmistään jonka on omaksi parikseen valinnut? Läheisyyttä, seksiä, hyviä keskusteluja, rapsuttelua sohvalla tv:tä katsoessa lasten mentyä nukkumaan, nopeaa halausta ruokaa laittaessa, pusua töihin lähtiessä ja kotiin tullessa. Miten se voi olla vastenmielistä jollekin?? Meillä ei ole vielä tullut hetkeä jolloin olisi pitänyt kieltäytyä mistään edellämainituista.
t yli 20v onnellisessa seksin- ja läheisyydentäyteisessä parisuhteessa ollut ja oleva 4 lapsen äiti.
Me varmaan ollaan mieheni kanssa aika epätavallinen pari, koska meitä seksi ei kauheasti kiinnosta. Ollaan taaperrettu kohta jo 10v yhtä matkaa ja 2 lasta ollaan saatu. Suhteen alussa kerettiin seurustella 4kk ennen yhdyntää. Läheisyys ja muu hellyys olleet enemmän meidän juttu. Itsestäni olen huomannut semmoisen seikain, kun juon muutaman alkoholijuoman alkaa himot jylläämään aivan eritavalla. Kenties hormonitoiminnan häikkiä.
Tarkoitat kai sellaisten miesten, jotka haluavat lapsia?