Parhaat euroviisukappaleet?
Mitkä euroviisubiisit on jääneet mieleesi poikkeuksellisen hyvinä?
Kommentit (195)
Shanghain valot. Harmi että jäi rannalle...
Anneli Saaristo - La Dolce Vita
Un banc, un arbre, une rue on soinut päässä keväisin viime vuosina. Vähän haikea kyllä.
Toinen ja iloisempi laulu on Dum tek tek.
Lintu ja lapsi (en muista mikä on alkuperäinen) Marie Myriam, biisi jota olen kuunnellut lapsesta lähtien)
Dana International voittobiisi
Lordi
Portugalin Salvatore (voittaja)
Anneli Saaristo La Dolce Vita (ehkä hienoin Suomen biisi)
Dschingis Khan 1979 (miksi tämä ei voittanut?)
Conchita Wurst (voittobiisi)
Hollannin Ding Dong (Marie Myriam jälkeen kolmanneksi paras)
Luxemburgin voittaja (Anne-Marien biisi on mun mielestä kaikkien aikojen toiseksi paras biisi Euroviisuissa)
Luxemburgin voittaja France
Tämä nykyvuotinen. Eikö olekin hienoa, että se koskelalaispoika tapettiin tämän mielisairaan huudon tahdissa ja kappale menee edustamaan Suomea - valaiskaa, jos olen väärässä....
Tulevan euroviisuviikon kunniaksi nostelen tätä. Katsoin youtuben jotain yllättäjä-videota, mistä muistui kaksi vanhaa suosikkia:
Austria/Cesar - Nobody But you En yleensä välitä tän tyylisistä biiseistä mutta tässä on kyllä kivan tarttuva kertsi.
FYR Makedonia/Kaliopi - Crno I Belo Aah mikä ääni!
Haluan muistuttaa meitä kaikkia euroviisuvuodesta 2014: Softengine (Seinäjoki, Finland) osallistui kappaleella 'Something better'. Yksi niistä vuosista, jolloin sai olla iloinen Suomen panoksesta näihin kisoihin.
Suomi.Pertti Kurikan Nimipäivät/Aina mun pitää.
Vierailija kirjoitti:
Haluan muistuttaa meitä kaikkia euroviisuvuodesta 2014: Softengine (Seinäjoki, Finland) osallistui kappaleella 'Something better'. Yksi niistä vuosista, jolloin sai olla iloinen Suomen panoksesta näihin kisoihin.
Something better oli kyllä hyvä! Aina kiva kun euroviisuissa on oikea bändi, eikä joku voice/talent/mikä lie reality-tähti, jolle Ruotsin euroviisutehdas on vääntänyt biisin.
Ja vastauksena kysymykseen mieleen ovat jääneet (viime vuosilta) Australian Sound of Silence ja Zero Gravity ja Viron La Forza.
Tähän on yksi ainoa oikea vastaus: Zitti e buoni. Perusteluja ette kaivanne.
Tämä on päivänselvä juttu, tietysti Salvador Sobral ja Amor pelos dois, Portugalin voittoviisua vuodelta 2017. Sytytti rakkauden portugalin kieleen ja se vaan jatkuu!
Vierailija kirjoitti:
Suomi.Pertti Kurikan Nimipäivät/Aina mun pitää.
Tässä biisissä on mahtavaa anarkiaa. Oli hieno veto lähettää tämä Euroviisuihin. Vieläkin tulee hyvä fiilis.
AWS - Viszlát nyár 2018 Unkari