Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?

Vierailija
20.10.2017 |

Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.

Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?

Kommentit (767)

Vierailija
61/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mennyt kun ei kutsuttu.

Ja järjestelyistä vastasi luottamusmies (=työntekijöiden edustaja), joka tökeröllä tavalla yritti vielä salailla pikkujouluja minulta.

Tuohon asti olin siinä käsityksessä, että firman maksamiin osaston yhteisiin juhliin pitää kutsua kaikki osaston työntekijät, mutta näköjään olin väärässä. Näköjään on ihan ok jättää yksi henkilö ulkopuolelle.

Ja tarkennukseksi: en ole mikään känniörveltäjä, että sen vuoksi olisin jäänyt ilman kutsua.

Aika kolauksena tuo tuli, että ainoana jäin ulkopuolelle. No, nyt tiedän mitä tämä henkilö minusta ajattelee (mairean hymynsä takana).

Olet varmaan vuokratyöntekijä tai muuten eri firman leivissä kuin muut? Tai olit jo irtisanoutunut? Muuten tuo on syrjintää ja sun pitää hoitaa se asia.

Minua ei myöskään kutsuttu tiimipäiville koska olin jo irtisanoutunut ja tein töitä irtisanomisajalla vielä.

Ei johtunut noista syistä. Olen osastomme toiseksi pitkäaikaisin työntekijä (meillä ei ole vuokratyövoimaa, kaikki ovat talon omia työntekijöitä) ja toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa. En siis myöskään ole irtisanoutunut.

Kenelle olisin valittanut? Sille luottamusmiehelle, joka pikkujouluja puuhasi ja jätti minut ulkopuolelle? :)

Eipä se valittaminen muutenkaan mitään olisi hyödyttänyt. Korkeintaan olisivat joutuneet kutsumaan minut - ja miksi olisin mennyt juhliin, joihin minua ei haluta?

Ajattelen ennemminkin niin, että tekivät palveluksen, nyt tiedän ettei seuraani kaivata.

Toisaalta taas kyllä aikuisten pitäisi pystyä tulemaan toimeen, vaikkeivät jostain syystä jostakin henkilöstä pidä.

Kiusaamistahan tuo on, kyllä minä sen ymmärrän. Mutta ei sille mitään oikein voi tehdä.

Vierailija
62/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisia syitä:

- hänellä on parempaa tekemistä

- hänellä on parempaa seuraa

- hän voi käydä syömässä hyvin ilman teitäkin

- hän saa teistä ihan tarpeekseen työaikana

- häntä ei vaan huvita, vaan mieluimmin katsoo vaikka kotona telkkaa pieruverskat jalassa

- hän ei ole bilettäjä

- hän on introvertti, joka ei viihdy juhlissa

- hänellä on muita isoja juttuja elämässään, eikä jaksa osallistua mihinkään ylimääräiseen

- hän ei jaksa laittaa juhlamekkoa päälle

- joka kerta se ruokakin on ollut pahaa

- olette humalassa vielä normaaliolemustanne rasittavampia

Vierailija
64/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran introvertti, että vetoan aina koiranvahtivuoroon.

Vierailija
65/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?

Omasta puolestani voin sanoa, että tuntuu liian suurelta vaivannäöltä tälläytyä ja lähteä jonnekin kauas bussilla illalla vain pistäytyäkseen paikan päällä. Jos lähtee, niin pitäisi olla kauemmin, ja sitä en taas jaksa.  Pelkään pahoin, että näyttäisin tympääntyneeltä, ja sitten joku valittaisi asenteestani ja sanoisi, että minun olisi kannattanut jäädä kotiin. Ei edes se ruokatarjoilu houkuttele yhtä paljon kuin kotona löhöily :). 

Voisin hyvin mennä pikkujouluihin, jos sellaisia järjestettäisiin keskellä päivää. Eli ikään kuin osana työpäivää, vaikka klo 14-16.

Vierailija
66/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän kaikenlaisesta etnisestä ruoasta, kun kaikki muut haluavat johonkin wt pihvipaikkaan. Virallisia pikkujouluja ei edes ole.

Vierailija
67/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholisti.

Vierailija
68/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä. Itse en ole koskaan käynyt enkä käy. Ei kiinnosta. N28

Vierailija
69/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn syömässä jos luvassa hyvää ruokaa ja lasillisen viiniä voin ottaa mutta lähden himaan hyvissä ajoin. Firman pippalot ei nappaa noin muuten kun työkaverien seura ei jaksa kiinnostaa vapaa-ajalla. Koska "hih-hih-hih...juodaan viiiiinaaaa..." lapsellista tihittelyä juopottelusta. Nolottaa ja hävettää niiden puolesta, ei kestä katsella aikuisten alennustilaa. Eikö niillä oikeasti ole mielenkiintoisempaa elämää kuin kännätä TYÖkavereiden kanssa?

Vierailija
70/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitys: teidän seuranne ei kiinnosta häntä.

Ole hyvä.

Vierailija
71/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hienoa jos ihmiset voisivat olla vähän ymmärtäväisempiä.

Itse en osallistu juhliin koska olen raitis alkoholisti ja koen tilanteet joissa juodaan ahdistavina. Ei sen takia että häiritsee muiden humaltuminen vaan että kaikki siinä tuo liikaa ahdistavia muistoja ja tunteita pintaan, joiden kanssa en halua enää kamppailla.

Olisi ihana että jokainen saisi tulla tai olla tulematta ilman ikäviä johtopäätöksiä tai juoruilua. Tuskin kukaan ilkeyttään jättää tulematta, yleensä on jokin hyvä ja ennenkaikkea henkilökohtainen syy.

Vierailija
72/767 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn syömässä jos luvassa hyvää ruokaa ja lasillisen viiniä voin ottaa mutta lähden himaan hyvissä ajoin. Firman pippalot ei nappaa noin muuten kun työkaverien seura ei jaksa kiinnostaa vapaa-ajalla. Koska "hih-hih-hih...juodaan viiiiinaaaa..." lapsellista tihittelyä juopottelusta. Nolottaa ja hävettää niiden puolesta, ei kestä katsella aikuisten alennustilaa. Eikö niillä oikeasti ole mielenkiintoisempaa elämää kuin kännätä TYÖkavereiden kanssa?

Sain parhaan kaverin edellisestä työpaikasta. Ja ennen , iso osa ystävistä tuli töiden kautta (tämä ulkomailla koska Suomessa näyttöä olevan monella tuo sun asenne).

Kumma kun sana 'työ' kaverin edessä leimaa henkilön niin ettei heihin haluta ottaa sen enempää kontaktia ja ystävystyä.

Surullista elämää mielestäni.

Vierailija
73/767 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?

Omasta puolestani voin sanoa, että tuntuu liian suurelta vaivannäöltä tälläytyä ja lähteä jonnekin kauas bussilla illalla vain pistäytyäkseen paikan päällä. Jos lähtee, niin pitäisi olla kauemmin, ja sitä en taas jaksa.  Pelkään pahoin, että näyttäisin tympääntyneeltä, ja sitten joku valittaisi asenteestani ja sanoisi, että minun olisi kannattanut jäädä kotiin. Ei edes se ruokatarjoilu houkuttele yhtä paljon kuin kotona löhöily :). 

Voisin hyvin mennä pikkujouluihin, jos sellaisia järjestettäisiin keskellä päivää. Eli ikään kuin osana työpäivää, vaikka klo 14-16.

Samaa mieltä. Harmittaa vain, että osallistuvat tekevät ilmeisen tarkoituksella ison numeron siitä kuinka he ovat "aktiivisia ja sosiaalisia" ja kuinka osallistumattomat eivät ole "porukkaa". Jos oikeasti jonkun firmassa rankataan työntekijäarvostusta tällä periaatteella niin siitä firmasta kannattaakin lähteä. Eri asia sitten jotkut PR- tai myyntiammatit, joissa moinen seurustelu on osa työtä.

Vierailija
74/767 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänellä on muutakin elämää tai ei jostain syystä ehdi/jaksa/halua osallistua. Pitäisi kai lisäksi sanoa, että on rohkea, sillä osallistumattomuus voi olla monella muullakin mielessä, mutta ryhmänpaine, se että on pakko osallistua pakottaa osan paikalle. Koska, kuten ylempääkin on saanut lukea, muuten alettaisiin puhua tai katsottaisiin kieroon tai olisi irtisanottavien listan kärjessä.

Vierailija
75/767 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitys: teidän seuranne ei kiinnosta häntä.

Ole hyvä.

Ilmankos siitä vedetään niin herneet nenään :D Olen monesti kuullut muiden (ei lähimpien työkavereiden) puhuvan "no se riittahan ei tietenkään koskaan osallistu" ja sitten on suut myttyrällä ja pyöritellään silmiä. Riitan osallistumattomuus otetaan siis henkilökohtaisena solvauksena.

Älkää ihmiset olko niin herkkiä. Ihan erityisherkkiä siitä, että joku on erilainen tai on muuta tekemistä. Ei se ole henkilökohtaista.

Vierailija
76/767 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä hän ei ole kauhean sosiaalinen ihminen, joitakin saattaa jännittää tälläiset tilanteet.

Vierailija
77/767 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään erityistä. Pidän fiksuna kun osaa pitää vapaa-ajan ja työajan erillään. Eipä tarvitse maanantaina olla kiusaantunut kun on nähnyt työkavereiden toilailut.

Vierailija
78/767 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että hänellä on muutakin elämää tai ei jostain syystä ehdi/jaksa/halua osallistua. Pitäisi kai lisäksi sanoa, että on rohkea, sillä osallistumattomuus voi olla monella muullakin mielessä, mutta ryhmänpaine, se että on pakko osallistua pakottaa osan paikalle. Koska, kuten ylempääkin on saanut lukea, muuten alettaisiin puhua tai katsottaisiin kieroon tai olisi irtisanottavien listan kärjessä.

Introvertit ovat rohkeampia, eivätkä kulje lauman mukana, noin niinku yleensäkin.

Vierailija
79/767 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole introvertti ja työkaverit, työt, ilmapiiri jne ovat ihan  ok. Olen vain monesti niin väsynyt henkisesti töiden jälkeen, että ei vain huvita. Mielummin teen muuta.  Itseäni ei kiinnosta jos jotain randomia suututtaa mun poissaolo. Ja tämän henkilön pitäisi katsoa peiliin ja miettiä, miksi hänessä herättää ärtymystä ettei joku random tule pikkujouluihin.

80/767 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä nyt vaan on muutakin elämää. Olen työssä jossa ollaan jatkuvasti yhdessä työkavereiden kanssa ja on aikaa vaihtaa kuulumisia ja elämäntilanteita. Kun ollaan 38 tuntia viikossa yhdessä niin ymmärrän hyvin miksi vapaa-aikansa käyttää mieluummin perheeseensä, parisuhteeseensa tai vaikka harrastuksiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme