Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?

Vierailija
20.10.2017 |

Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.

Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?

Kommentit (767)

Vierailija
41/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka sanotte että "on muutakin elämää/haluan viettää aikaa perheeni kanssa". Niin, tuskin ne pikkujoulut kerran vuodessa vievät paljoa teidän muulta/perhe-elämältä? Tämä on kyllä niin suomalaista, ulkomailla en ole ikinä törmännyt moiseen joukkopakoon pikkujoulujen suhteen. Ihmiset ovat päinvastoin innoissaan että kerran vuodessa ollaan vähän rennommin. Ja kyllähän ne juhlat ovat erittäin tärkeitä myös uralla etenemisen suhteen, tuskin missään työpaikassa hyvällä katsotaan jos joku jää aina pois kun jotain järjestetään.

Vierailija
42/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että se on hänen oma valintansa. Itselläni oli joskus ongelmia alkoholin kanssa ja se juomien tyrkyttäminen oli rasittavaa esim. hääjuhlissa ja pikkujouluissa. Nykyään voin mennä ja juoda pari lasia viiniä, mutta aikoinaan olisin vain tehnyt itsestäni pellen.

Tpki monilla on aivan erilaisia syitä. Moni haluaa olla perheensä kanssa tai tapaa vapaa-ajalla muita tuttaviaan.

Meillä on nykyään töissä aina alkoholittomat pikkujoulut ja on olkut todella hauskaa. Osa meistä lähtee sitten jatkamaan baariin, haluamakseen ajaksi. Pisimmälle jatkavat ovat ilmeisesti sitten löytäneet seuraa työyhteisön ulkopuolisista ihmisistä, niin ei ketään edes hävetä töissä, kun nähdään seuraavan kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska en halua viettää yhtään ylimääräistä vapaa-aikaani narsistiesimiehen, marttyyrityökaverin, kännäilytyökaverin, pomon perseennuolijatyökaverin ja juoruakkatyökaverin kanssa. Säästyn siis paljolta kun en mene.

Vierailija
44/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä "mitä mieltä ihmisestä..." -avauksia, joita joku lapsellinen ammosuu tehtailee palstallee solkenaan.

Vierailija
45/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin esimiehenä kyllä ihmetyttää jos joku ei tule juhliin, vähän ikävä maku jää ko. henkilöstä.

Vierailija
46/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa mennä kattomaan sen yhden muka seksikkään työntekijän esitystä ja itsensä korostamista. Ruoka ja ilta menee pilalle.

Vierailija
47/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille jotka sanotte että "on muutakin elämää/haluan viettää aikaa perheeni kanssa". Niin, tuskin ne pikkujoulut kerran vuodessa vievät paljoa teidän muulta/perhe-elämältä? Tämä on kyllä niin suomalaista, ulkomailla en ole ikinä törmännyt moiseen joukkopakoon pikkujoulujen suhteen. Ihmiset ovat päinvastoin innoissaan että kerran vuodessa ollaan vähän rennommin. Ja kyllähän ne juhlat ovat erittäin tärkeitä myös uralla etenemisen suhteen, tuskin missään työpaikassa hyvällä katsotaan jos joku jää aina pois kun jotain järjestetään.

Olen asunut ja ollut töissä Ruotsissa, Tanskassa, USA:ssa, Kanadassa, Itävallassa, Ranskassa ja Belgiassa muun muassa, eikä noissa vietetty mitään firman pikkujouluja tai vastaavia iltaisin! Käytiin jossain paremmissa paikoissa syömässä joululounaat viineineen ja palattiin vielä töihin sen jälkeen pariksi tunniksi rennommissa tunnelmissa. Ei ketään koskaan pakotettu olemaan työkavereiden seurassa työajan jälkeen. Suomi nyt on vähän outo maa muutenkin työkultturin suhteen. Yrityksissä huonot yhteishenget ja sitten niitä yritetään paikata humalahakuisten pikkujoulujen nojalla kerran vuodessa jolloin toisten tekemistä pikkujoulukännimokista saadaan keskustella taas seuraaviin pikkujouluihin saakka.

48/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pikkujoulut ovat omakustanteiset. Tarkoittaa yleensä päivä Tallinnassa-risteilyä. Ei oikein nappaa ja aika usein olen pikkujouluaikaan työmatkalla tai juuri tullut työmatkalta. Vietän vapaa-aikani mieluummin perheeni kanssa, kuin kännisten duunikavereiden. En jaksa örveltää tai katsoa muiden örveltämistä.

Vierailija
49/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ja ollut töissä Ruotsissa, Tanskassa, USA:ssa, Kanadassa, Itävallassa, Ranskassa ja Belgiassa muun muassa, eikä noissa vietetty mitään firman pikkujouluja tai vastaavia iltaisin! Käytiin jossain paremmissa paikoissa syömässä joululounaat viineineen ja palattiin vielä töihin sen jälkeen pariksi tunniksi rennommissa tunnelmissa. Ei ketään koskaan pakotettu olemaan työkavereiden seurassa työajan jälkeen. Suomi nyt on vähän outo maa muutenkin työkultturin suhteen. Yrityksissä huonot yhteishenget ja sitten niitä yritetään paikata humalahakuisten pikkujoulujen nojalla kerran vuodessa jolloin toisten tekemistä pikkujoulukännimokista saadaan keskustella taas seuraaviin pikkujouluihin saakka.

Itse olen työskennellyt kahdeksassa eri maassa ja kaikissa firmoissa on ollut pikkujoulut. Mielenkiintoinen ero! Eihän kyse ole mistään pakottamisesta! Kyllä minun tuntemissani organisaatioissa ihmiset ovat aivan vapaaehtoisesti ja innoissaan tulleet pikkujouluihin.

Vierailija
50/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun esimies katsoo mua kieroon siksi että en osallistu pikkujouluihin, niin ihan vapaasti. En ymmärrä yhtään näitä kyylaajia jotka jaksavat kyylätä että tuleeko se Pirkko nyt juhliin vai ei. Hankkikaa elämä.

Vierailija
51/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo aina ilmoittanut, että en osallistu. Kuulen ne juorut sitten myöhemmin. Ei ole kiva ainoana (keski-ikäisenä) naisena olla siellä hupparipoikien (30v molemmin puolin) seurassa.. Pojat on ihan kivoja, mutta ihan mielelläni jätän pikkujoulut väliin.

Vierailija
52/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt kun ei kutsuttu.

Ja järjestelyistä vastasi luottamusmies (=työntekijöiden edustaja), joka tökeröllä tavalla yritti vielä salailla pikkujouluja minulta.

Tuohon asti olin siinä käsityksessä, että firman maksamiin osaston yhteisiin juhliin pitää kutsua kaikki osaston työntekijät, mutta näköjään olin väärässä. Näköjään on ihan ok jättää yksi henkilö ulkopuolelle.

Ja tarkennukseksi: en ole mikään känniörveltäjä, että sen vuoksi olisin jäänyt ilman kutsua.

Aika kolauksena tuo tuli, että ainoana jäin ulkopuolelle. No, nyt tiedän mitä tämä henkilö minusta ajattelee (mairean hymynsä takana).

Vierailija
53/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.

Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?

Kerrotko minkä hvetin takia pitäis vielä  vapaa-aikanakin olla työkavereiden kanssa? Eiks se 38 tuntia viikossa muka riitä? Voisitteko te pikkujouluintoilijat tajuta ettei kaikkia vaan kiinnosta?

Osa porukasta ei tunnu tätä ymmärtävän. Minua ei kiinnosta vapaa-ajalla nähdä työkavereita, näen heitä lähes 40 tuntia viikossa, puolisoni lisäksi enemmän kuin ketään ylivoimaisesti. Sitten pitäisi vielä jaksaa tiimi-illat, pikkujoulut, kesäjuhlat, hyvinvointitapahtumat.. Antakaa olla, sillä tavalla voin kaikista parhaiten! Ja ei niihin pakko ole mennä mutta kyllä sitä ihmetellään ja kysellään jos joku jää pois, paras olla vedenpitävä syy.

Vierailija
54/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani ei ole pariin vuoteen järjestänyt pikkujouluja alaisilleen säästösyistä. Joskus aiemmin kävin syömässä jouluruuan, kun siitä ei vielä peritty maksua. Sittemmin meillä on virinnyt työpaikan henkilökunnan oma juhla, ja siellä olin kerran, kun pikkulapsen äitinä en oikein tunnu koskaan pääsevän mihinkään ja sitten ajattelin, että nyt kyllä menen ulos ovesta vaikka sitten sinne henkilökunnan joulujuhlaan ja mies perukoon kaikki menonsa tällä kertaa. Siellä syötiin pitsaa, juotiin omia viinejä (siis ne, jotka eivät kulkeneet omalla autolla kuten minä) ja laulettiin karaokea. Toiste en mennyt. Olen muutenkin vähän väliinputoaja tuolla töissä, siellä on ne kuusikymppiset omaa sakkiaan ja sitten minä ja pari muuta keski-ikäistä ja sitten on se nouseva polvi, joka on ollut töissä vasta pari vuotta ja löytänyt toisensa. En jaksanut tuntia kauempaa pitää tekopirteää hymyä kasvoillani kun epävireiset äänet lauloivat viinin kannustamana karaokesäveliä.

Vierailija
55/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pikkujouluista kieltäytyvät ovat ekana jonossa ulospotkittavien listalla. Sori, mutta näin se vain menee. Jos ei ole valmis tekemään mitään työyhteisön hengen eteen ja vaan lusmuilee, niin ei ole kovin kummoinen työpanos annettavana yritykselle.

Kyse on varmaan enemmän siitä lusmuilusta kun pikkujoulujen väliin jättämisestä? Tai sitten kyse on aivan surkeasta johdosta joka pitää omat kaverit ja antaa potkut muille suorituksesta riippumatta. Niitäkin on.

Jos minä saisin potkut koska en osallistu pikkujouluihin niin olisin varmaan aika kiitollinen.

Vierailija
56/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö se olet joka käy joka ketjussa haukkumassa suomalaisia? En tiedä miksi pitäisi edes yksi päivä olla olematta perheen kanssa jos ei halua. Luulin että kullakin on oikeus päättää miten käyttää aikansa.

Vierailija
57/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit on työkavereita, ei vapaa-ajan kavereita.

Joskus aiemmin pikkujouluissa kävin syömässä, kun oli hyvä työporukka.

Nyt en osallistu, riittää työkavereitten tilitykset ja "hauskat" jutut jo töissä, en heidän seurassaan halua olla ellei siitä makseta palkkaa.

Vierailija
58/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mennyt kun ei kutsuttu.

Ja järjestelyistä vastasi luottamusmies (=työntekijöiden edustaja), joka tökeröllä tavalla yritti vielä salailla pikkujouluja minulta.

Tuohon asti olin siinä käsityksessä, että firman maksamiin osaston yhteisiin juhliin pitää kutsua kaikki osaston työntekijät, mutta näköjään olin väärässä. Näköjään on ihan ok jättää yksi henkilö ulkopuolelle.

Ja tarkennukseksi: en ole mikään känniörveltäjä, että sen vuoksi olisin jäänyt ilman kutsua.

Aika kolauksena tuo tuli, että ainoana jäin ulkopuolelle. No, nyt tiedän mitä tämä henkilö minusta ajattelee (mairean hymynsä takana).

Olet varmaan vuokratyöntekijä tai muuten eri firman leivissä kuin muut? Tai olit jo irtisanoutunut? Muuten tuo on syrjintää ja sun pitää hoitaa se asia.

Minua ei myöskään kutsuttu tiimipäiville koska olin jo irtisanoutunut ja tein töitä irtisanomisajalla vielä.

Vierailija
59/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käynyt kolmeen vuoteen missä työpaikan tapahtumissa, koska aina joku alkoi kaatamaan pa$kaa niskaan, ihan ilman syytä. Tänä vuonna olin ajatellut mennä, mutten menekään, koska menin yhteen toiseen viime viikolla, ja eikös sieltä joku tule kännipäissään avautumaan jotain minulle osoitettuja rasistisia kommentteja. 

Vierailija
60/767 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä sitten vihaan ihmisiä jotka mankuu että kaikkien pitää tulla paikalle... Ai että kun ois kiva jos kaikki ois paikalla vai? Kiva niin kuin kenen mielestä? Tunge ne pikkujoulut perseesees.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi