Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulta lähti hiukset syöpä hoitojen takia ja ystävä osti minulle paidan missä lukee "Bad hair Day"

Vierailija
20.10.2017 |

Muutenkin helvetilliset kivut päällä ja en nyt osaa ottaa tätä "läppänä"

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaan olekaan niin läheisiä kuin ystäväsi kuvitteli. Mutta kai sinä tunnet ystäväsi. Ei varmasti halunnut loukata, mutta tilanne on vaikea varmasti teille molemmille käsitellä. Eikä ole oikeaa tapaa käsitellä surua, pelkoa ja vihaa. 

Vierailija
22/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bad hair day? More like bad hair month, bad hair year... 😂 Muhun toi musta huumori kyllä iskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävästi tehty. Paljon kuitenkin voimia sulle AP<3

Vierailija
24/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin nauranut. Musta huumori sopii synkkiin tilanteisiin, ei sitä koko ajan itkeäkään viitsi, vaikka olisi kuinka kurja tilanne. Mutta ihmiset on erilaisia, ap ilmeisesti enemmän jaxuhali-tyyppiä. En nyt ainakaan loukkaantuisi, vaikken ilahtuisikaan. Hyvä ystävä, jos haluaa olla tekemisissä, eikä katoa, kun sinulla on vaikekeaa.

Vierailija
25/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta huumori voi olla julmaa. Olisin sanonut ap:na että löytyisikö t-paitaa, jossa lukee olen syöpäpotilas, jolla on helevetilliset kivut. Tuskin on ystävä kokenut vaikeaa sairautta.

Vierailija
26/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei monet edes peitä päätään peruukilla. Mini sta hyvä asia.

Vierailija
27/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus olla sellainen kuin on. Kaikki eivät halua näyttää syöpähoitojen ulkoisia merkkejä. Peruukki on ok. Menkää talvella kaljupäänä, vähän voi tulla kylmä. Syöpähoitojen takia verenkierto on heikentynyt.

Vierailija
28/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä teitä, vaikka ymmärrän aapeetä sekä ystäväänsä. Miksi vahvistatte toisen loukkaantumista omilla esimerkeillänne, jotka ontuvat. Jos sinulta on lähtenyt pelkkä tukka ilman muuta hengenhätää, niin eihän tilanne ole lainkaan sama.

Minusta ystävä samaistuu aloittajaan niin vahvasti että hän yrittää helpottaa toisen taakkaa puolustamalla tätä muiden katseita vastaan mustaa huumoria alleviivaavalla paidalla. Tai niin ainakin itse olisin voinut toimia. Ja nin toivoisin oman ystäväni vastaavassa tilanteessa toimivan. Tai siis niin minä luulen. Mutta siis, en usko ystävän tuoneen paitaa hyvänä tai huonona vitsinä, vaan tositarkoituksella, huolenpitona. On hän ehkä voinut yrittää naamioida sen vitsiksi, jos on arkajalka.

Kovissa tilanteissa ihminen vain helposti kadottaa uskonsa toisten välittävyyteen, etenkin tässä maassa, jossa on niin totuttu piilottelemaan kaikkia tunteita, että niiden kaivaminen esille ja entistä syvemmän repertuaarin käyttöönotto tositoimiin on aika hankalaa lamaantuneena. Sitten menee haavoittumisen puolelle suoraan kaikki, eikä korjaavat viestit kulje. Normaaliarjessakin tulee tilanteita, joissa hämmästyy mielestään tuntemansa ystävän loukkaantumisalttiutta. Onhan se selvää, että erikoistilanteissa väärinkäsityksiä tulee paljon enemmän.

Nykyisin on niin tärkeää korostaa joka paikassa aikuisuutta, vahvuutta ja täysivaltaisuutta, että niitä tilanteita ei osata käsitellä, jossa toisen pitäisi saada taantua ja antaa tuskansa ja heikkoutensa ystävän haltuun. Ei se ole sinun syysi ap, että se on niin vaikeaa. Olet vain jäänyt ajanhengen uhriksi nyt kaiken muun lisäksi.

Oliko tästä mitään apua?

Vierailija
29/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kysynyt, onko siellä samassa kaupassa hänelle senkka nenästä -paitaa.

Vierailija
30/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuollaiseen viestiin paidassa sisältyy ajatus, että tämä tila ei ole pysyvä,  vaan ajatelee ystävänsä toipuvan.

Ei ihme, että on aika vaikea mennä käymään sairastuneen tai surevan ihmisen luona, kun oikeasti ei voi tietää mitä uskaltaa sanoa. Monesti lohduttaja (en tarkoita tätä tapausta) tarkoittaa hyvää, mutta toinen jotenkin siitä onnistuu loukkauksen etsimään.  Sitten kuitenkin on monesti valitus, kun ei kukaan käy. Itse kävin äskettäin ilmaisemassa osanottoni ja hän alkoi heti valittaa, miten joku oli iljennyt sanoa, että hän tietää, miltä se menetys tuntuu, ei kuulemma voi tietää, kun hänen omaisensa ei ollut niin läheinen kuin juuri tämän surijan.

Vierailija
31/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä teitä, vaikka ymmärrän aapeetä sekä ystäväänsä. Miksi vahvistatte toisen loukkaantumista omilla esimerkeillänne, jotka ontuvat. Jos sinulta on lähtenyt pelkkä tukka ilman muuta hengenhätää, niin eihän tilanne ole lainkaan sama.

Minusta ystävä samaistuu aloittajaan niin vahvasti että hän yrittää helpottaa toisen taakkaa puolustamalla tätä muiden katseita vastaan mustaa huumoria alleviivaavalla paidalla. Tai niin ainakin itse olisin voinut toimia. Ja nin toivoisin oman ystäväni vastaavassa tilanteessa toimivan. Tai siis niin minä luulen. Mutta siis, en usko ystävän tuoneen paitaa hyvänä tai huonona vitsinä, vaan tositarkoituksella, huolenpitona. On hän ehkä voinut yrittää naamioida sen vitsiksi, jos on arkajalka.

Kovissa tilanteissa ihminen vain helposti kadottaa uskonsa toisten välittävyyteen, etenkin tässä maassa, jossa on niin totuttu piilottelemaan kaikkia tunteita, että niiden kaivaminen esille ja entistä syvemmän repertuaarin käyttöönotto tositoimiin on aika hankalaa lamaantuneena. Sitten menee haavoittumisen puolelle suoraan kaikki, eikä korjaavat viestit kulje. Normaaliarjessakin tulee tilanteita, joissa hämmästyy mielestään tuntemansa ystävän loukkaantumisalttiutta. Onhan se selvää, että erikoistilanteissa väärinkäsityksiä tulee paljon enemmän.

Nykyisin on niin tärkeää korostaa joka paikassa aikuisuutta, vahvuutta ja täysivaltaisuutta, että niitä tilanteita ei osata käsitellä, jossa toisen pitäisi saada taantua ja antaa tuskansa ja heikkoutensa ystävän haltuun. Ei se ole sinun syysi ap, että se on niin vaikeaa. Olet vain jäänyt ajanhengen uhriksi nyt kaiken muun lisäksi.

Oliko tästä mitään apua?

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Miksi ei saisi valittaa kipujaan, syöpäkivut voivat olla voimakkaita, tuntea pelkoa tulevasta, kärsiä minäkuvan muutoksesta.

On oikeus olla myös heikko.  Vain vahvoilta löytyy inhimillisyyttä, heikoilta ns. terveiltä ei.

Itse olisin raivostunut, ja kyllä olen selvinnyt omilla keinoillani. Kenelläkään ei ole lupaa irvailla toisen ulkonäön kustannuksella. EI tuota voi selittää muulla kuin typeryydellä ja vittuilulla.

Vierailija
32/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin nauranut. Musta huumori sopii synkkiin tilanteisiin, ei sitä koko ajan itkeäkään viitsi, vaikka olisi kuinka kurja tilanne. Mutta ihmiset on erilaisia, ap ilmeisesti enemmän jaxuhali-tyyppiä. En nyt ainakaan loukkaantuisi, vaikken ilahtuisikaan. Hyvä ystävä, jos haluaa olla tekemisissä, eikä katoa, kun sinulla on vaikekeaa.

Sama mulla ja ystävällä. Mitä kamalampi suru toisella on sitä rankempaa on meidän huumori. Nauru tekee hyvää myös surun ja tuskan keskellä.

Vierailija
33/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itsellä oli kans paljon samankaltaisia ystäviä kun sairastin. Kyllä riitti syöpävitsejä heh heh. Sitten kun paranin ja elämä alkoi taas mennä paremmin niin kummasti alkoi kaikkia v#tuttamaan. Se myötätunnon ja vahingonilon raja on aika häilyvä ja ikäväkseni tunnistan teeskentelyn kilometrin päähän. Nykyään viihdyn aika hyvin omissa oloissani.

Vierailija
34/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuollaiseen viestiin paidassa sisältyy ajatus, että tämä tila ei ole pysyvä,  vaan ajatelee ystävänsä toipuvan.

Ei ihme, että on aika vaikea mennä käymään sairastuneen tai surevan ihmisen luona, kun oikeasti ei voi tietää mitä uskaltaa sanoa. Monesti lohduttaja (en tarkoita tätä tapausta) tarkoittaa hyvää, mutta toinen jotenkin siitä onnistuu loukkauksen etsimään.  Sitten kuitenkin on monesti valitus, kun ei kukaan käy. Itse kävin äskettäin ilmaisemassa osanottoni ja hän alkoi heti valittaa, miten joku oli iljennyt sanoa, että hän tietää, miltä se menetys tuntuu, ei kuulemma voi tietää, kun hänen omaisensa ei ollut niin läheinen kuin juuri tämän surijan.

Viisaita sanoja. Teit niin tai näin, niin väärin teit.

Vierailija
35/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko tästä mitään apua?

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Miksi ei saisi valittaa kipujaan, syöpäkivut voivat olla voimakkaita, tuntea pelkoa tulevasta, kärsiä minäkuvan muutoksesta.

On oikeus olla myös heikko.  Vain vahvoilta löytyy inhimillisyyttä, heikoilta ns. terveiltä ei.

Itse olisin raivostunut, ja kyllä olen selvinnyt omilla keinoillani. Kenelläkään ei ole lupaa irvailla toisen ulkonäön kustannuksella. EI tuota voi selittää muulla kuin typeryydellä ja vittuilulla.

Sinulla menee nyt asiat ihan ristiin.

Nimenomaan vahvat ihmiset pystyvät löytämään huumoria vaikeistakin paikoista, heikot rypevät kurjuudessaan eivätkä pysty nauramaan itselleen missään tilanteessa.

Typeryyttä ja vittuilua on koko kommenttisi.

Vierailija
36/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on oikeus on kivuissaan eikä todellakaan tarvitse "ystävän" mieliksi ilahtua.

Tyhjänpäiväistä. Oikea ystävä tukee kysellen ja kuunnellen.

Vierailija
37/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva ihminen USKALTAA olla niin heikko ja kivulias kuin on. Heikko torjuu kaiken, eikä pysty käsittelemään asiaansa, ei edes myöntämään itselleen, että on vakavasti sairas. On lupa sairastaa, ilman tekopyhää huumoria. Palauta se paita, nasevalla kommentilla.

Vierailija
38/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos loukkaannuit, sinulla on siihen oikeus. Älä silti suutu ystävällesi, vaan kerro mitä ajatuksia sinulle lahjasta tuli. Anna ystävälle mahdollisuus selittää, todennäköisesti hän tarkoitti vain hyvää.

Monelle mustahuumori on keino selvitä niistä kaikkein raskaimmista asioista, joita ei oikein pysty muuten käsittelemään.

Vierailija
39/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi, ajattelet noin varmaan kipujen ja fyysisen huonon olon vuoksi. Ystäväsi yritti piristää sinua parhaansa mukaan. :)

Vierailija
40/65 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirtehishuumoria.