Olen todennäköisesti älykkäämpi kuin sinä. Ärsyttääkö?
Olen Mensan jäsen. Turha muuten lässyttää mitään "eri älykkyyden lajeista", sydämen sivistyksestä, tunneälystä ja muista myyteistä. Mensan testi on paras ja tieteellisesti pätevin yleisen älykkyyden mittari. Tunneäly on naisten lehtien keksimä myytti, jolla ei ole mitään tieteellisesti todistettua pätevyyttä.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, vaatimattomampi et ainakaan ole.
Eli faktoja ei saisi sanoa ääneen?
Ei tietenkään, vaatimattomuus kaunistaa kuten Suomessa on tapana sanoa! Jos joku sanoo itsestään jotakin positiivista, se ei sitä varmasti ole!
Vierailija kirjoitti:
Olen Mensan jäsen. Turha muuten lässyttää mitään "eri älykkyyden lajeista", sydämen sivistyksestä, tunneälystä ja muista myyteistä. Mensan testi on paras ja tieteellisesti pätevin yleisen älykkyyden mittari. Tunneäly on naisten lehtien keksimä myytti, jolla ei ole mitään tieteellisesti todistettua pätevyyttä.
Ei ärsytä, vaikka olisitkin. Mutta tuskin olet.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin Mensan jäsen, mutta ei tulisi minulle mieleen tehdä siitä numeroa. Voit olla älykäs, mutta lapsellisuudesta sinun pitäisi päästä eroon.
Yleensä ihmiset ovat ylpeitä kuluessaan järjestöihin, joiden ideologiaa kannattavat. Kaikesta muusta saa tietysti kertoa iloisena, kuten marttaseuraan, kamerakerhoon, kirjallisuuden seuraan tai perussuomalaisiin kuulumisesta, mutta Mensaan kuulumisesta kertominen on pelkästään lapsellista kerskailua.
Vain Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei tunnu ärsyttävän toisia ihmisiä enemmän kuin älykkyys. Voit kertoa olevasi ahkera, musikaalinen, hyvä liikunnassa/maalaamisessa/ristikoiden täyttämisessä, kaunis/komea, mutta kerropa olevasi älykäs niin joudut paskamyrskyn keskelle :D
Kaikista eniten ärsyttää, että tyhmät eivät edes tajua mitä älykkyydellä oikeasti edes tarkoitetaan.
Kuka tarkoittaa, sinäkö? Kuinka älykäs voi ihminen olla, jollei tajua että esim. älykkyys ja kauneus tarkoittaa ihmisille eri asioita, ja että kukaan "tyhmä" ei todellakaan voi automaattisesti tietää mitä juuri SINÄ tarkoitat älykkyydellä, jollet suostu sitä sanallakaan avaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei tunnu ärsyttävän toisia ihmisiä enemmän kuin älykkyys. Voit kertoa olevasi ahkera, musikaalinen, hyvä liikunnassa/maalaamisessa/ristikoiden täyttämisessä, kaunis/komea, mutta kerropa olevasi älykäs niin joudut paskamyrskyn keskelle :D
Kaikista eniten ärsyttää, että tyhmät eivät edes tajua mitä älykkyydellä oikeasti edes tarkoitetaan.
Kuka tarkoittaa, sinäkö? Kuinka älykäs voi ihminen olla, jollei tajua että esim. älykkyys ja kauneus tarkoittaa ihmisille eri asioita, ja että kukaan "tyhmä" ei todellakaan voi automaattisesti tietää mitä juuri SINÄ tarkoitat älykkyydellä, jollet suostu sitä sanallakaan avaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin Mensan jäsen, mutta ei tulisi minulle mieleen tehdä siitä numeroa. Voit olla älykäs, mutta lapsellisuudesta sinun pitäisi päästä eroon.
Näin. Ap voi hyvin olla mensan jäsen mutta se mitä hän ei tajua on se että toi ylemmyydentunto on oman psyyken suuri kusetus johon ap menee 6-0.
Vierailija kirjoitti:
Tekstisi perusteella vaikutat tunnekylmältä: ehkä sinulla on vaikeuksia vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa ja ongelmia läheisyyden kokemisessa...? Ihminen voi olla älykäs, mutta tunne-elämältään kylmä, estynyt tai/ja muutoin omata epävakaan tunne-elämän.
Mulle tulee turvallinen tunne. On kiva tietää, että on itseäni älykkäämpiä ihmisiä. Jos minulle tulee jokin ongelma, soitan sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuota tarkoitan... Huoh.
Netti on pullollaan tieteellisiä artikkeleita asiasta.
Älykkyydelle on olemassa ihan virallinen määritelmä toisin kuin kauneudelle. Älykkyyttä voidaan myös mitata suhteellisen luotettavasti. Samoin, kuten vaikka kirjallista, musikaalista tai matemaattista lahjakkuutta. Ovatko kouluissa olevat kokeetkin mielestäsi epäluotettavia, eivätkä kerro mitään opiskelijan tasosta? Älykkyys EI ole mikään mielipideasia, ainoastaan tyhmien mielestä. Älykäs kyllä tunnistaa toisen samanlaisen.
Minä olen todennäköisesti söpömpi ja rakastettavampi kuin sinä.
T: palsta-asperger
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekstisi perusteella vaikutat tunnekylmältä: ehkä sinulla on vaikeuksia vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa ja ongelmia läheisyyden kokemisessa...? Ihminen voi olla älykäs, mutta tunne-elämältään kylmä, estynyt tai/ja muutoin omata epävakaan tunne-elämän.
Tekstisi perusteella vaikutat katkeralta:
tottakai älykäs voi olla persoonaltaan millainen tahansa. Eivät kaikki älykkäät ole mitään yli-ihmisiä. Huomattavasti enemmän noita tunne-elämän ongelmia on kuitenkin ihmisillä, joilla matala älykkyys.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee turvallinen tunne. On kiva tietää, että on itseäni älykkäämpiä ihmisiä. Jos minulle tulee jokin ongelma, soitan sinulle.
Niin, tai kysyt vauvapalstalta. Täällä on paljon älykkäitä keskustelijoita ja varmaan myös älykkäitä keskusteluja sekä neuvoja.
Eipä oikeastaan. Olen niin älykäs kuin olen, eikä se oletko sinä älykkäämpi vai et juuri vaikuta minun elämääni, joten suottako siitä vauhkota. Mä pärjään älyni kanssa ihan hyvin ja olen onnellinen itseni kanssa, mitäpä sillä ois tässä merkitystä miten fiksuja tai vähemmän fiksuja muut on.
Höpö höpö. Oikeasti älykäs ihminen ei kirjoittele av-palstalle. Tämä on tyhmien ihmisten palsta. Sinulla on vain se keltainen neste noussut vahingossa päähän.
Vierailija kirjoitti:
No jos tiede ei kykene mitttaamaan tunteita ja sitä miten hyvä ihminen on niiden kanssa, niin ei sille mitään sitten voi. Sitten tiede on vajaa siltä osin. Kuitenkin tunneälyäkin on, oli tiede mieltä mitä tahansa. Jos maailma on simulaatio, kuten ovat ehdottaneet jotkut proffatkin, niin ei tiede kykene tätäkään todistamaan. Silti sellainen simulaatio kuitenkin on, tässä ja nyt. Niin on vajavainen tiede.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos tiede ei kykene mitttaamaan tunteita ja sitä miten hyvä ihminen on niiden kanssa, niin ei sille mitään sitten voi. Sitten tiede on vajaa siltä osin. Kuitenkin tunneälyäkin on, oli tiede mieltä mitä tahansa. Jos maailma on simulaatio, kuten ovat ehdottaneet jotkut proffatkin, niin ei tiede kykene tätäkään todistamaan. Silti sellainen simulaatio kuitenkin on, tässä ja nyt. Niin on vajavainen tiede.
Tiede on osittain tapa ohjata ihmisiä, manipuloida ihmisiä. Jostain syystä on näin. Miksi? Miksi on uhka maailmalle, jos maailmassa on muutakin kuin tiedettä, sellaisissa asioissa, joita selkeästi ei kyetä ymmärtämään, mutta niiden selittäminen jollain epätieteellisellä tavalla ei kuitenkaan uhkaa kenenkään oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tiede kykenee mittaamaan tunteita. En tiedä mitä tarkoitat tuolla "ja kuinka hyvä on niiden kanssa", mutta mielenterveys- ja neurologiset diagnoosit ovat tieteellisesti määriteltyjä. Yleisälykkäät (älykkyystesteissä pärjäävät) ovat tutkimusten mukaan hyvin paljon todennäköisemmin laaja-alaisesti älykkäitä verrattuna tyhmempiin. Tämä sisältää myös sen, jota jotkut kutsuvat "sosiaaliseksi älykkyydeksi".