Olen todennäköisesti älykkäämpi kuin sinä. Ärsyttääkö?
Olen Mensan jäsen. Turha muuten lässyttää mitään "eri älykkyyden lajeista", sydämen sivistyksestä, tunneälystä ja muista myyteistä. Mensan testi on paras ja tieteellisesti pätevin yleisen älykkyyden mittari. Tunneäly on naisten lehtien keksimä myytti, jolla ei ole mitään tieteellisesti todistettua pätevyyttä.
Kommentit (101)
Mun isä vetää sun isääs lättyyn.
Ärsyttää, ylimieliset ihmiset ärsyttävät, eivät älykkäät, eilen juuri vietin aikaa viiden itseäni älykkäämmän, koulutetumman, menestyneemmän ihmisen kanssa, minulla oli mukavaa ja olettaisin että heilläkin, ainakin kovasti kiittelivät mukavasta ajasta kanssani ja toivoivat pikaista jälleen näkemistä.
Luultavasti en viihtyisi ihmiden kanssa joka mainostaa olevansa älykäs ja mensan jäsen.
Mutta voitko kertoa mitä Mensakerhossa tehdään loistavilla älynlahjoilla varustettujen kesken?
Eipä juuri. Tämänkaltaisia lankoja aloittelevat ihmiset eivät ole minua älykkäämpiä. Tiedän sen siitä koska tunnen itseäni älykkäämpiä ihmisiä enkä minäkään heitä tyhmempänä aloita näitä. Minä tosin vastaan näihin, älykkäämmät ystäväni eivät sitä tee koska eivät haaskaa aikaansa provoihin.
Todennäköisesti ei ärsytä. Joisimmeko, Kaffebulla, pienet päiväkaffet näin iltapäivän piristeeksi, sopiiko?
Taisit saada testituliksen tänään postissa ja haluat leijua sillä. Ikävä kyllä elämäsi ei tule muuttumaan tämän jälkeen.
Mun elämäni olisi aika tylsää, jos pitäisi kuljeskella ympäriinsä ärsyyntymässä siitä, että joku on mua älykkäämpi, taitavampi tai muulla tavoin parempi. Koska kyllä joku aina on. Useimmiten nämä minua paremmat ovat ilo, koska heistä ja heidän oivalluksistaan voi ottaa oppia ja tulla itsekin hiukan paremmaksi.
Olet ehkä älykkäämpi kuin keskiverto, jos puhut totta. Toisaalta asian esille tuominen näin herättää epäilyksen provoilusta, jolloin asia onkin käänteinen. Ihmisillä nyt vain on erilaisia mitattavia ominaisuuksia ja aina löytyy yksilöitä, joiden jokin ominaisuus poikkeaa johonkin suuntaan toisesta. Ei siinä ole mitään ärsyttävää. En muuten vielä ole nähnyt testiä, jolla mitattaisiin viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on todennäköisesti enemmän rahaa kuin sinulla.
Mulla on todennäköisesti vähemmän rahaa kuin sulla ja vähemmän älyä kuin ap:lla, ja todennäköisesti olen onnellisempi kuin kumpikaan teistä.
Todennäköisesti et ole. Mutta vaikka olisitkin, ei ärsyttäisi.
Ei. Hyvä vain että on älyä, millä palvella asiakkaita.
Olispa muutkin älykkäitä.
Tai vielä parempi jos ottaisivat muut huomioon. Asun kerrostalossa ja naapurilla oli yöllä jatkot. Toistuvaa melua yöaikaan. Naapuri on ruma läskiperse.
Tarkoitan tietysti että äo voi olla mikä tahansa, mutta jos on ilkeä ja muista piittaamaton, on arvoton. Ts äly ei auta kuin rikollisia, ettei jää kiinni.
Eli huono ominaisuus.
Olen aina ihmetellyt miten minua älykkäämmät ovat voivat olla erittäinkin idiootteja.
Trollolloloo
Olen vain kiitollinen, ettet ole elämässäni. Nuoruuden rakkauteni oli kaltaisesi itseriittoinen pässi, jolla oli rationaalista älyä, strategiataitoja ja päättelykykyä ja päässälaskutaitoa vaikka muille jakaa, mutta sosiaalisissa tilanteissa mies olikin sitten täysi ääliö. Todella rasittava omasta mielestään hirveän älykäs ihminen.
Todennäköisesti et ole. Olen niin älykäs, ettei minun tarvitse hakea vertaistukea Mensan kaltaisista huuhaa järjestöistä.
Hienoa. Miten olet käyttänyt tuota ylivertaista lahjaasi menestyäksesi?
Vierailija kirjoitti:
Olen Mensan jäsen. Turha muuten lässyttää mitään "eri älykkyyden lajeista", sydämen sivistyksestä, tunneälystä ja muista myyteistä. Mensan testi on paras ja tieteellisesti pätevin yleisen älykkyyden mittari. Tunneäly on naisten lehtien keksimä myytti, jolla ei ole mitään tieteellisesti todistettua pätevyyttä.
Se, että mensan testi on paras tällä hetkellä oleva älykkyyden mittari, ei tarkoita, että se olisi lainkaan hyvä mittari. Älykkyyden määritteleminenkin on hyvin hankalaa, joten sen mittaaminen vasta epätarkkaa onkin. Mensan testi sopii lähinnä ääripäiden määrittämiseen.
On se mahdollista koska en ole suomen tai edes palstan älykkäin. Silti pitänee jatkaa että siinähän sitten olet, ihan sama.
Ei haittaa yhtään :) harmittaako, ettet saanut mammojen hermoja kiehumaan? Niinpä.
Uson itse kuuluvani ylimpään 0.5 prosenttiin, mutta en uskalla mennä Mensan testiin koska jos pääsenkin sisään... niin mitä tekosyitä alisuoriutumiselle minulla enää sitten on jäljellä :(