Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Tulee väkisinkin mieleen että ihmiset aivan sairaalla tavalla kyttäävät äitejä julkisilla paikoilla nykyään
Saatteko jotain mielihyvää itsellenne kun imettäviä äitejä tuijottelette julkisilla paikoilla?
Saatteko jotain mielihyvää kun välttämättä pitää heilua maitopussi paljaana julkisella paikalla....:D
Kaiken voi oikeastaan tehdä kauniisti ja korrektisti. Myös imettämisen.... Vaikka nyt se paljas iho ja tieto siitä, että naisen tissiä imetään nyt oliskin ihan ok. Ei muita välttämättä hirveästi kiinnosta koko touhu...
Itse kuulun juuri tähän osastoon, omia lapsia on ja imetys on aikanaan ollut myös osa omaa arkea. Vaimo osasi hoitaa asian aina kivasti...
Vierailija kirjoitti:
Saatteko jotain mielihyvää kun välttämättä pitää heilua maitopussi paljaana julkisella paikalla....:D
Kaiken voi oikeastaan tehdä kauniisti ja korrektisti. Myös imettämisen.... Vaikka nyt se paljas iho ja tieto siitä, että naisen tissiä imetään nyt oliskin ihan ok. Ei muita välttämättä hirveästi kiinnosta koko touhu...
Itse kuulun juuri tähän osastoon, omia lapsia on ja imetys on aikanaan ollut myös osa omaa arkea. Vaimo osasi hoitaa asian aina kivasti...
Eipä ole ollut tapana heilua maitopussit paljaina :D
Kolmas muksu tulossa enkä ajatellut nytkään aloittaa maitopussien heiluttelua xD
Sen kun tosiaan voi hoitaa myös niin ettei kukaan edes hoksaa mitä tapahtuu ;)
Tämä kun ei mene julki-imetyksestä jankkaajille ja siitä loukkaantujien jakokeskukseen millään tavalla.
Oletko sinä nähnyt tissit tiskiin- imettäjiä jotka tekevät ohjelmanumeron asiasta?
Täällä on moni tämmöisiä nähnyt kaikkialla kommenteista päätellen.
Minä en vain ole nähnyt missään vaikka aika paljon sitä on tullut liikuttua ihmisten ilmoilla lasten kanssa ja ilman lapsia.
Enemmän sitä tissiä ja paljasta ihoa näkee paljastavia kaula-aukkoja, toppeja ja kesällä bikineitä käyttäviltä naisilta kuin imettäjiltä.
Aika omituinen käsitys monilla äideistä jotka imettävät että paljastelevat ynnä muuta tekevät.
Eiköhän ne huomionhakuiset naiset ole juuri niitä lapsettomia tissitopeissaan ja paljastavissa kaula-aukoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Saatteko jotain mielihyvää itsellenne kun imettäviä äitejä tuijottelette julkisilla paikoilla?
Jos se ravintolassa tapahtuu, niin ei kai sitä sitten siellä voi olla kukaan näkemättä.
Halusi, tai ei.
Veikkaan kyllä, että useimmat (ainakaan naiset) eivät nyt välttämättä kuitenkaan haluaisi sinne sellaisia ' pakollisia ohjelmanumeroita' .
Vierailija kirjoitti:
Kolmas muksu tulossa enkä ajatellut nytkään aloittaa maitopussien heiluttelua xD
Tämä kun ei mene julki-imetyksestä jankkaajille ja siitä loukkaantujien jakokeskukseen millään tavalla.Oletko sinä nähnyt tissit tiskiin- imettäjiä jotka tekevät ohjelmanumeron asiasta?
Minä en vain ole nähnyt missään vaikka aika paljon sitä on tullut liikuttua ihmisten ilmoilla lasten kanssa ja ilman lapsia.
Harvoin toki olen nähnyt, mutta on sitä jokusen kerran tullut nähtyä monenlaista. Yleensä toki paikassa jossa olin omien lapsieni kanssa. En nyt ihan oopperatalon lämpiössä tai teatterin väliaikakonjakeilla kuitenkaan....xD Mutta joo asian voi hoitaa monella tapaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kun ei mene julki-imetyksestä jankkaajille ja siitä loukkaantujien jakokeskukseen millään tavalla.Oletko sinä nähnyt tissit tiskiin- imettäjiä jotka tekevät ohjelmanumeron asiasta?
Minä en vain ole nähnyt missään vaikka aika paljon sitä on tullut liikuttua ihmisten ilmoilla lasten kanssa ja ilman lapsia.Harvoin toki olen nähnyt, mutta on sitä jokusen kerran tullut nähtyä monenlaista. Yleensä toki paikassa jossa olin omien lapsieni kanssa. En nyt ihan oopperatalon lämpiössä tai teatterin väliaikakonjakeilla kuitenkaan....xD Mutta joo asian voi hoitaa monella tapaa...
Niin voi hoitaa :)
Se vain ei tunnu menevän monenkaan kupoliin millään. Aina nähdään vaan tissiä ja paljasta pintaa kaikkialla xD
Täällä on myös alapeukkuja annettu vaikka kommentissa on mainittu että on huivilla jne peitetty.
Nykyisin kun on saatavilla imetyspaitoja ja -liivejä joka lähtöön eikä niistäkään mitään näy xD
Tosin en ole nähnyt edes hoplopissa yhtäkään tissien paljastelua enkä muutenkaan ohjelmanumeron imettämisestä tekeviä äitejä :D
Näitä kommentteja olen ihmetellyt suuresti että missähän ihmeen paikoissa kommentoijat käyvät kun moisia näkevät tai ovat nähneet useinkin.
En ole nähnyt rossossa, en amarillossa, en missään ruokaravintolassa, en arkisessa enkä hienommissakaan ravintoloissa enkä lasten leikkipaikoillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se ravintolassa tapahtuu, niin ei kai sitä sitten siellä voi olla kukaan näkemättä.
Halusi, tai ei.
Veikkaan kyllä, että useimmat (ainakaan naiset) eivät nyt välttämättä kuitenkaan haluaisi sinne sellaisia ' pakollisia ohjelmanumeroita' .
Siis missä näitä ohjelmanumeron tekeviä äitejä oikein onkaan?
Monissa paikoissa olen käynyt syömässä ihan laidasta laitaan ja moisia esiintyjiä ollut koskaan missään. Ei edes muuten ole ollut funparkissa eikä hoplopeissa joissa olen siskon lasten kanssa käynyt.
Sen sijaan olen nähnyt tissejä vilkkuvan avonaisista kaula-aukoista ja paljastavista topeista enemmän kuin itsensäpaljastelulaki sen sallisi.
Nämä vasta kiusallisia ovatkin, varsinkin kun jos satun treffeillä olemaan ja seuralaiseni näiden ryntäitä tuijottelee jatkuvasti. Se on todella ärsyttävää.
Vauva täytyy ruokkia kun hänelle tulee nälkä. Vessa ei ole paikka kenenkään ruokailulle ja kukin äiti tekee tuon asian kuten parhaaksi näkee.. Mutta kyllä totuus on se että paidan läpi on vaikeaa imettää, kyllä se rinta pitää ottaa esiin. Jos nyt joku imettämisestä pahastuu, voi miettiä ihan itsekseen rehellisesti mistä tämä pahastuminen johtuu.. Kuitenkin täysin luonnollinen asia kyseessä.
Harmi ettei se kaikilta halukkailta onnistu, ei se kuitenkaan saa johtaa siihen että muutkaan ei saa kun minä en uskalla/ osaa/ ei onnistu.
Rintoja on eri kokoisia ja näköisiä, siinä vauvaa ruokkiessa ei pysty miettimään et onko tää mun rinta nyt liian suuri että joku saattaa loukkaantua tai pienenpi rintainen sisko saattaa kokea alemmuuden tunnetta- siinä miettii vain että vauva saa syötyä.
Mua ällöttää kun läskit syövät.
Menisivät vessoihin syömään ja takakautta ulos. Tai pysyisivät kotona.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja olen ihmetellyt suuresti että missähän ihmeen paikoissa kommentoijat käyvät kun moisia näkevät tai ovat nähneet useinkin.
En ole nähnyt rossossa, en amarillossa, en missään ruokaravintolassa, en arkisessa enkä hienommissakaan ravintoloissa enkä lasten leikkipaikoillakaan.
No en nyt sanoisi usein, mutta suonikkaan pinkeän maitotisulin olen kohdannut ainakin muumimaailmassa. En pahoittanut mieltäni, tisulo oli varsin muhkea. Ei sellaista ateriayksikköä voikkaan oikein huomaamatta pulllauttaa paidan alta esiin, ja mitäs katsoin. Oma vika...:D Kyseistä äitiyksilöä ei oltu puettu kotona mihinkään avaruusajan imetysasusteeseen vaan veti aika perinteisesti "paita ylös" tyylillä. Olisko johtunut meijeriosuuskunnan koosta, joka ei mielestäni ollut kyllä mitään paikallismeijerikokoa ollenkaan....:D
Yhden vilautuksen ja varsin tummat nännipihat muistan nähneeni juurikin Rossossa. Paikkana Seinäjoki. Ja poikani väritti kuvaa puuvärillä. Puuväri oli punainen ja kuvana se joku orava. Asia on piirtynyt verkkokalvoilleni pysyvästi.
Tässäpä oikeastaan mun tissikokemukset imetykseen liittyen. Täytyy sanoa että enemmän olen nähnyt tissiä ulkoilmassa ilman sitä vauva/maitokontekstia.... Ja en todellakaan ole pahastunut koskaan.
Pikkumaista... Poikkeuksetta naiset ovat silti toimineet varsin korrektisti ja asianmukaisesti. Ei kukaan tosiaan ole mitään varsinaista numeroa tehnyt.
Miksi alapeukutatte kommenteille joissa on mainittu käytettävän imetyspaitoja, imetysliivejä ja suojattu vielä harsolla, huivilla jne sekä on vielä valittu syrjäisempi pöytä koko lafkasta?
Vai toimitaanko tässäkin sitten jotenkin väärin?
Tulee vähän sellainen fiilis että kun olet äiti, sinulla on vauva ja täten et ole millään tapaa oikeutettu menemään ravintolaan syömään vauva mukanasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt rossossa, en amarillossa, en missään ruokaravintolassa, en arkisessa enkä hienommissakaan ravintoloissa enkä lasten leikkipaikoillakaan.No en nyt sanoisi usein, mutta suonikkaan pinkeän maitotisulin olen kohdannut ainakin muumimaailmassa. En pahoittanut mieltäni, tisulo oli varsin muhkea. Ei sellaista ateriayksikköä voikkaan oikein huomaamatta pulllauttaa paidan alta esiin, ja mitäs katsoin. Oma vika...:D Kyseistä äitiyksilöä ei oltu puettu kotona mihinkään avaruusajan imetysasusteeseen vaan veti aika perinteisesti "paita ylös" tyylillä. Olisko johtunut meijeriosuuskunnan koosta, joka ei mielestäni ollut kyllä mitään paikallismeijerikokoa ollenkaan....:D
Yhden vilautuksen ja varsin tummat nännipihat muistan nähneeni juurikin Rossossa. Paikkana Seinäjoki. Ja poikani väritti kuvaa puuvärillä. Puuväri oli punainen ja kuvana se joku orava. Asia on piirtynyt verkkokalvoilleni pysyvästi.
Tässäpä oikeastaan mun tissikokemukset imetykseen liittyen. Täytyy sanoa että enemmän olen nähnyt tissiä ulkoilmassa ilman sitä vauva/maitokontekstia.... Ja en todellakaan ole pahastunut koskaan.
Pikkumaista... Poikkeuksetta naiset ovat silti toimineet varsin korrektisti ja asianmukaisesti. Ei kukaan tosiaan ole mitään varsinaista numeroa tehnyt.
Kerrankin loistava kommentti 👍
Ennen harmittelin tissieni pienuutta mutta nyt olen huomannut miten kätevät nämä ovat ja miten helpot piilottaa ja miten on helppoa hoitaa imetys ilman että kukaan hoksaa yhtikäs mitään mitä tapahtuu.
Suurempi poviselle on jo haastavampaa piilottaa rintansa.
Hienoa että joku sentään ymmärtää. Ei sitä tissiä kukaan tarkoituksella vilauta kun vauvan nälkä, riippuu täysin koosta miten sen onnistuu tekemään huomaamattomasti ja toki myös vaatetuksella pystyy vähän vaikuttamaan asiaan.
Enkä itsekään näe että mikä siinä on sellaista että mieli pitää pahoittaa kun kyse on kumminkin vauvan ruokailusta.
Näin tissin vilautuksen ja ei mieleni järkyttynyt lainkaan. En taida olla normaali kun olisi kai pitänyt itkupotkuraivarit mennä vetämään mokomalle vilauttelijalle ja käskeä menemään vessaan häpeämään pariksi tunniksi.
Mulla on rinnat " kokoa paikallismeijeri" ja mäkin haluun käydä ravintolassa ym paikoissa vauvan kanssa ja imettää vauvan kun hänelle nälkä tulee.
Kyllä se kohtuullisen huomaamattomasti hoituu, mut en mä jaksa siitä mitään stressin aihetta itselleni tehdä. Homma hoidetaan ja that's it.
Ei vois ikävä kyllä vähempää kiinnostaa järkkyykö jonkun maailma asiasta. Ikävä kyllä näin.
Raivotaan kun vauva itkee nälkäänsä, sitten raivotaan kun äiti aikoo imettää vauvaansa jotta nälkä ja kiukku helpottuu ja tulee hiljaista.
Voihan pyhät pyssyt teidän ammattivalittajien, kukkisten ja kaikesta loukkaantujien kanssa.
Vaikka kuinka asiasta märisette, ette mahda sille mitään että äiditkin käyvät ravintoloissa ja heillä on vauvat mukana.
En mene vessaan imettämään. Piste.
Se ei ole sovelias paikka.
Sen takaan ettette näe paljasta ihoa edes nännin vertaa, mikä on varmasti pettymys monelle kommentoijalle.
Ei kuulu tapoihin show imettäminen koska en ole show alalla.
Ehkä täällä lestakaupungissa ollaan häveliäämpiä ja tuskinpa mammat muutenkaan ovat liikenteessä enää illalla, joten olen säästynyt tämän kuvottavuuden todistamiselta.
Maailma muuttuu, ajat muuttuvat, ihmiset muuttuvat.
Niin kamalaa kuin se onkin, sille ei kukkahatut, tiukkapipot ja mielensäpahoittajat mitään voi.
Hyviin tapoihin ei muuten kuulu vieraisiin pöytiin huutelu ja ihmisten kyttääminen ;)
Mikä siinä lapsen rintaruokinnassa oikein niin paljon kiehtoo?
Se tissikö teitä niin paljon kiinnostaa että on pakko kyylätä näkyykö vai eikö näy?
Aika sairaalta touhulta kuulostaa, ei ollenkaan normaalilta. Ja aika pelottavaakin moinen kiinnostus imettävää äitiä kohtaan.