Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Vierailija kirjoitti:
Esitys, ettei nainen saisi imettää ravintolassa on selkeää naisvihaa. Tarkoittaisi sitä, että imettävä nainen suljettaisiin pois eräästä julkisen länsimaisen elämän osasta ja julkisen tilan käytöstä vuodeksi per jokainen lapsi on täyttä keskiaikaa. Pyytäkää moderaattorilta jokaista tällaista avausta poistettavaksi, perusteena naisviha.
Nais vihaa ja kissanviikset! Länsimaalaista SIVISTYS yhteiskuntaa tuskin rakennettiin sen takia tai sillä perusteella, että vuonna 2017 naiset voivat heiluttaa rintojaan kaikkialla mihin sattuu menemään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taisi tämä lerssin esiinvetäjäkin tulla paikalle.
"Jos sinä imetät, vedän mulkun esiin" ;D
Taitaa olla niin pieni nakki ettei siitä mitää iloa ole kenellekään
Huhhuh! Älä vaan sano, että sulla on lapsia...
Kuulostat aika vakavasti, tuota noin. No et ihan ole kunnossa.
Ehkä sun kannattaisi käydä lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitys, ettei nainen saisi imettää ravintolassa on selkeää naisvihaa. Tarkoittaisi sitä, että imettävä nainen suljettaisiin pois eräästä julkisen länsimaisen elämän osasta ja julkisen tilan käytöstä vuodeksi per jokainen lapsi on täyttä keskiaikaa. Pyytäkää moderaattorilta jokaista tällaista avausta poistettavaksi, perusteena naisviha.
Nais vihaa ja kissanviikset! Länsimaalaista SIVISTYS yhteiskuntaa tuskin rakennettiin sen takia tai sillä perusteella, että vuonna 2017 naiset voivat heiluttaa rintojaan kaikkialla mihin sattuu menemään.
Mieheni näki kesällä keski-ikäisen naisen kulkevan tissit paljaina kävelytiellä. Mitähän tästä pitäisi ajatella? Eikä ollut vauvaa mukana.
Missä naiset heiluttelevat tissejään edelleen?
Hei. Mäkin haluan nähdä heiluvia tissejä mutta kun kaikki ovat meilläpäin niin häveliäitä :(
T. Pervo-Pertti
Luulisi ainakin keski-ikää lähestyvän miehenkin tissejä nähneen elämässään niin paljon ettei vallan järkyty jos tissi vilahtaa ravintolassa vahingossa.
Ja naiset. Uimahallien ja kylpylöiden pesutilat vilisee tissejä. Ja pakkohan teidän on pitää silmät auki ettette kävele minne sattuu sokkona ja vahingossa kikkeliosastolle 😂
Tuli nähtyä kesällä terdellä kuinka nuoret likat vilauttelivat nännejään kun olivat liivit jättäneet pois. Kaunis ja mukava näky oli. Nam.
T. Tissimies
Vierailija kirjoitti:
Tuli nähtyä kesällä terdellä kuinka nuoret likat vilauttelivat nännejään kun olivat liivit jättäneet pois. Kaunis ja mukava näky oli. Nam.
T. Tissimies
Minä en ole niin tissien perään. En esimerkiksi tykkää mistään jättikokoisista silikoneista ollenkaan.
T. Peppumies
En halua nähdä paljaita naisrintoja ravintolassa enkä paljaita miesrintoja eli minnoja terassilla.
Meillä päin imettäjät osaavat käyttäytyä. Ei rinnat heilu paljaina missään. En tiedä missä takapajulassa itse olette.
On ties minkälaista imetyssuojaa peittona.
Ravintola ei oo imetyspaikka. siellä syödään ruokaa eikä herutella eritteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola ei oo imetyspaikka. siellä syödään ruokaa eikä herutella eritteitä.
Se erite on vauvan ruokaa edelleen.
Koitappas ny päästä yli noista eritteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te niin kauheasti välitätte jostain julki-imetyksestä jos ei mammat teistäkään sen erityisemmin välitä mielestänne?
Miksi menee niin tunteisiin kun joku sanoo ettei välitä?
Miksi te siitä välitätte noin paljon?Yksinkertaisia kysymyksiä joihin ei vastata osata ja en ole julki-imettäjä mutta ketjua lukeneena ihmettelen tätä vauhkoamista välittämisestä.
Kyllä tähän osataan vastata, mutta mitä se kannattaa, kun te ette ymmärrä. Tähän on vastattu jo useammankerran, mutta tässä siis kerran vielä.
Toisista väälittäminen tulee normaalisti ihmisiltä ihan luonnostaan ja se, että joku kysyy, että miksi toisista pitää välittää, osoittaa jo sen, että joku on mennyt kasvatuksessa jo alusta asti pieleen. Toivottavasti oppisit välittämisen taidon vielä jossakin elämänvaiheessa, viimeistään silloin kun/jos saat lapsenlapsia, omia lapsia saadessasi et näköjään vielä ole oppinut.
Helpottaisi kaikkia jos pikkuhiljaa opettelisitte katsomaan oman napanne ulkopuolelle niin silloin näkisitte ympärillänne paljon mukavia ja kauniita asioita, älkää ainakaan opettako vauvoillenne, että toisista ihmisistä ei tarvitse välittää, ei äitikään välitä :(
Olen lapseton. Välitän läheisistäni. Enkä usko tuntemattomien välittävän minusta kun sinne ravintolaan astun tai menen kauppaan.
Suhtaudun neutraalisti tuntemattomiin.Miksi minun pitäisi välittää tuntemattomista ihmisistä?
Neutraali tapa suhtautua tuntemattomiin on siis väärä vaan ylenpalttinen välittäminen on oikein?
No voi että teitä julki-imettäjiä! Miksi minun pitäisi välittää tuntemattomista ihmisistä?
Kukaan ei ole sanonut, että teidän tuli välittää ylenpalttisesti muista, normaali kasvatuksen mukanaan tuoma kanssaihmisistä välittäminen riittää, mutta ei, sekin on teiltä liikaa vaadittu. Nyt luulen, että teidän kannattaa olla ihan vaan hiljaa, ettette ainakaan jokaisen julki-imettäjän mainetta enempää pilaa :)
Nyt se näkee jo lapsettoman julki-imettäjänkin :D
Lääkkeet jäänyt ottamatta tai tarvitsee lääkityksen ja kiireesti.T. Lapseton
Kyllä sinun edellisestä viestistäsi paistoi läpi, että olet julki-imettäjä, pakkohan sinun oli se jotenkin viestissäsi "kieltää".
Panehan tissisi piiloon, olet kuitenkin ravintolassa.
En minä lapsettomana välitä tuntemattomista ihmisistä kuten tuskin hekään vähät välittävät kun tulen ravintolaan koska olen heille tuntematon.
Läheiset eri asia tässä välittämisessä.Itse nyt näet imettäjiä ja tissejä kaikkialla että suosittelen terapiaa ja lääkitystä.
En välitä sinustakaan vaikka vastaan tulisit.Toivottavasti olet myös päättänyt olla yrittämättä lasten tekoa.
En todellakaan näe tissejä ja imettäjiä kaikkialla. Onneksi täälläpäin osaavat olla huomioonottavia, normi ihmisiä myös ravintoloissa. Minä kyllä tajusin sen, että SINÄ et välitä tuntemattomista ihmisistä, ei sitä tarvitse enää jankuttaa. Kenellähän se lääkitys ei ole kohdallaan?
Ja kumminkin olet monta sivua vaahdonnut tisseistä ja julki-imetyksestä kuinka ei oteta muita huomioon eikä välitetä muista.
Yks kaks käänsit takkisi julki-imetyksestä että nyt sitten ottavatkin kaikki huomioon ja välittävät 😂😂😂T. Eri jolle vastasit
(Seurasin koko tapahtuman)Vai olet sinä seurannut "koko tapahtuman" :)
Voi sinua raukkaa. Olen vastannut tasan kolmeen viestiin, huomasin kyllä muitakin samoilla linjoilla olevia, joten siinä sinulle "koko tapahtuma". Täällä meillä osaavat äidit käyttäytyä vauvojen kanssa ravintolassa, se ei tarkoita sitä, että julki-imettäjistä olisin mielipiteeni muuttanut!
Nyt siis osaavat käyttäytyä ja hetki sitten eivät osanneet? Kumpi? Yritä nyt päättää!!
Vielä kerran myös sinulle rautalangasta väännettynä:äidit lapsineet osaavat käyttäytyä täällä meillä pain, julki-imettäjät on ne ongelma. Meillä ei siis äidit ole imettäneet vauvojaan ravintolapöydässä, he ovat siis eri asia kuin julki-imettäjät!
Et vain ole huomannut....
Miten musta tuntuu, että todellisuudessa 95% tapauksista imettämistä ei ulkopuoliset edes huomaa, ja puheet julki-imetyksestä kohdistuu oikeasti niihin 5% ääripään tapauksia, jotka itse jostain syystä tekevät koko tapahtumasta aina hirveän numeron.
Vierailija kirjoitti:
Miten musta tuntuu, että todellisuudessa 95% tapauksista imettämistä ei ulkopuoliset edes huomaa, ja puheet julki-imetyksestä kohdistuu oikeasti niihin 5% ääripään tapauksia, jotka itse jostain syystä tekevät koko tapahtumasta aina hirveän numeron.
Tämähän se jutun ydin onkin! Miksi nuo 5% pilaavat kaikkien imettäjien maineen ja aiheuttavat muille, ilman showta imettäville ongelmia.
Kaikki voisivat imettää ihan missä haluavat, kunhan tekevät sen muut huomioon ottaen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä jotkut näkevät paljaita tissejä kaikkialla jos joku imettää?
Mä en ole nähnyt kertaakaan. Missään. Enkä kakkavaippojakaan ravintolapöydässä vaihdettavan.
Missä ihmeen ravintoloissa te oikein käytte ja missä maailman kolkassa kun en ainakaan Tampereella ole missään ravintolassa nähnyt tissejä ja kakkavaippojen vaihtoa?
Pointti on siinä, että ihminen tulee ravintolaan ruokailemaan, siinä monelta ruokahalu menee sen siliän tien kun ymmärtää että joku heruttelee siinä viereisessä pöydässä elimensä eritettä.. Haluatko sä miettiä eritetteitä syödessäs.
Tirkisteletkö useinkin imettäviä äitejä ja mietit eritteitä? Mene hoitoon jos todella näin on.
Itse menen sinne ravintolaan syömään. En tirkistelemään ihmisiä ja mietin mitä valitsisin listalta tällä kertaa enkä eritteitä. Sekä keskustelen seurueeni kanssa.
En tirkistele ketään, mutta vaikea se on huivi silmilläkään liikkua jos meinaa nähä mitä tekee.
Kumma käsitys ettei ihminen havannoi mitä tapahtuu, ilman tirkistelyä ja kyyläämistä. Taidat ollakin itse joku kyylääjä kun niin ajattelet.Havannoin mutta en häiriinny pikkuasioista
Niin, mikä sulle sopii ei sovi kaikille, ravintola on sellanen paikka että siellä pitää osata käyttäytyä neutraalisti eikä provosoivasti. Enemmistö asiakkaista ei halua imettäjää näköpiiriin (hajupiiriin) kun siellä syövät. Vaikka sua ei haittaa, toisia voi haitata.
En ole haistanut muuta kun sen oman ruokani joten tuo hajuongelma on joko sinulla tai seuralaisellasi.
Oletko tehnyt jonkin gallupin tms ravintolassa imetyksen haittaavuudesta?
taas tämä, kun MINÄ en ole haistanut eikä MINUA häiritse niin ei voi muitakaan häiritä. Kasvahan aikuiseksi jos pystyt. Aikuisen pitäisi ymmärtää miten julkisesti käyttäydytään, varsinkin ruokapöydässä.
Tuskin Jenni Haukiokaan alkaa ensi vuoden linnanjuhlissa keskellä ruokapöytää imettää. Sanonpahan vaan.
Normaalin hajuaistin omaava ei haista imetystä edes vierestä (olen töissä kahvilassa, jossa käy usein äitejä vauvojen kanssa, enkä ole kertaakaan astioita hakiessa tai juomia/ruokia tuodessa haistanut mitään, vaikka äiti on selkeästi imettämässä sillä hetkellä (vauva huivin tai paidan alla, eli ei näy paljasta ihoa), ääni kyllä kuuluu, mutta se on niin hento, että sen kuulee vaan ihan vierestä). Jos haistat hajuja, joita muut eivät haista, mene äkkiä lääkäriin, kyse voi olla aivokasvaimesta (tädiltä löydettiin kasvain, kun alkoi valittamaan erinäisistä hajuista, vaikka kukaan muu ei haistanut mitään, eikä hajun lähdettä löytynyt)!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä jotkut näkevät paljaita tissejä kaikkialla jos joku imettää?
Mä en ole nähnyt kertaakaan. Missään. Enkä kakkavaippojakaan ravintolapöydässä vaihdettavan.
Missä ihmeen ravintoloissa te oikein käytte ja missä maailman kolkassa kun en ainakaan Tampereella ole missään ravintolassa nähnyt tissejä ja kakkavaippojen vaihtoa?
Pointti on siinä, että ihminen tulee ravintolaan ruokailemaan, siinä monelta ruokahalu menee sen siliän tien kun ymmärtää että joku heruttelee siinä viereisessä pöydässä elimensä eritettä.. Haluatko sä miettiä eritetteitä syödessäs.
Tirkisteletkö useinkin imettäviä äitejä ja mietit eritteitä? Mene hoitoon jos todella näin on.
Itse menen sinne ravintolaan syömään. En tirkistelemään ihmisiä ja mietin mitä valitsisin listalta tällä kertaa enkä eritteitä. Sekä keskustelen seurueeni kanssa.
En tirkistele ketään, mutta vaikea se on huivi silmilläkään liikkua jos meinaa nähä mitä tekee.
Kumma käsitys ettei ihminen havannoi mitä tapahtuu, ilman tirkistelyä ja kyyläämistä. Taidat ollakin itse joku kyylääjä kun niin ajattelet.Havannoin mutta en häiriinny pikkuasioista
Niin, mikä sulle sopii ei sovi kaikille, ravintola on sellanen paikka että siellä pitää osata käyttäytyä neutraalisti eikä provosoivasti. Enemmistö asiakkaista ei halua imettäjää näköpiiriin (hajupiiriin) kun siellä syövät. Vaikka sua ei haittaa, toisia voi haitata.
En ole haistanut muuta kun sen oman ruokani joten tuo hajuongelma on joko sinulla tai seuralaisellasi.
Oletko tehnyt jonkin gallupin tms ravintolassa imetyksen haittaavuudesta?
taas tämä, kun MINÄ en ole haistanut eikä MINUA häiritse niin ei voi muitakaan häiritä. Kasvahan aikuiseksi jos pystyt. Aikuisen pitäisi ymmärtää miten julkisesti käyttäydytään, varsinkin ruokapöydässä.
Tuskin Jenni Haukiokaan alkaa ensi vuoden linnanjuhlissa keskellä ruokapöytää imettää. Sanonpahan vaan.
Normaalin hajuaistin omaava ei haista imetystä edes vierestä (olen töissä kahvilassa, jossa käy usein äitejä vauvojen kanssa, enkä ole kertaakaan astioita hakiessa tai juomia/ruokia tuodessa haistanut mitään, vaikka äiti on selkeästi imettämässä sillä hetkellä (vauva huivin tai paidan alla, eli ei näy paljasta ihoa), ääni kyllä kuuluu, mutta se on niin hento, että sen kuulee vaan ihan vierestä). Jos haistat hajuja, joita muut eivät haista, mene äkkiä lääkäriin, kyse voi olla aivokasvaimesta (tädiltä löydettiin kasvain, kun alkoi valittamaan erinäisistä hajuista, vaikka kukaan muu ei haistanut mitään, eikä hajun lähdettä löytynyt)!
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se jutun ydin onkin! Miksi nuo 5% pilaavat kaikkien imettäjien maineen ja aiheuttavat muille, ilman showta imettäville ongelmia.
Kaikki voisivat imettää ihan missä haluavat, kunhan tekevät sen muut huomioon ottaen!
Mä en ole nähnyt missään edes tuota 5% julki-imettäjiä jotka tekevät kuten väitätte.
Taidatte elää jossain mielikuvitusmaailmassa.
Tai kattelette provosoivia YouTube videoita jenkkilästä päivät pitkät ja olette päättäneet että juuri noin toimii ainakin 5% julki-imettäjistä blaablaablaa.....
Suomalaiset ovat niin häveliästä sakkia ettei tuolla kukaan hinkkejään näyttele julkisesti missään. Julkkisbimbot ehkä mutta he ovatkin oma lukunsa.
Ainoa missä suomalainen ei ole häveliäs on se kun suomalaisilla on tapana ilmoittaa menevänsä kuselle tai paskalle. Mutta imettäessä julkisessa tilassa, suomalainen verhoaa vauvan sekä tissin eikä vilauttele. Tai tee sitä muutenkaan mitenkään suurieleisesti, "katsokaapa kun aion imettää".
Eikä julki-imetyksellä ole mitään tekemistä imettäjän kasvatuksen kanssa, muiden hyvinvoinnin kanssa jne.
Käyn siis tavallisissa sekä sivistyneissä ruokaravintoloissa syömässä useinkin ja en ole todellakaan törmännyt väittämäänne 5% julki-imettäjiin jotka heiluttelevat tissejään, tekevät ohjelmanumeron vauvan ruokailusta ja suihkivat rintamaitoa ympäriinsä, kuten täällä on kuvailtu.
Näissä provoavissa jenkkilässä tehdyissä YouTube videoissa ja komediaohjelmissa olen nähnyt.
Veikkaan Siskonpedinkin käsikirjoittajien lukevan av:ta ja saavan teidän mielikuvituksestanne inspiraatiota sketseihinsä.
Normaalista asiasta kauhea haloo ja sitten keksitään jostain että ainakin 5% julki-imettäjistä tekee mitä tykkää. Luulenpa että monen heitosta tästä kuvailemienne juttujen perusteella moni kommentoi juuri niin kuin halusittekin vaikka todellisuus on aivan muuta ja te lähditte siihen provoiluun mukaan aivan tosissanne. En usko kenenkään mamman oikeasti vetelevän tissejään kokonaan esiin imettääkseen vauvaansa. Ja heiluttelevan niitä ja suihkivan maitoa ympäriinsä.
Voitte lopettaa tuon huuhaan levittämisen ennen kun joku oikeasti sairas ihminen käy jonkun äidin ja vauvan kimppuun jossakin.
Siis missä päin Suomea nämä julki-imettäjät jotka eivät osaa käyttäytyä jne. ovat ongelma? En ainakaan Tampereella ole nähnyt moisia esityksiä yhdessäkään ravintolassa.
Vosiko joku hieman tarkentaa?
Ihmisethän valittavat tällä palstalla siitä, että miehet kävelee kesällä ilman paitaa ulkona. Jos tämä on ongelma, niin onhan herranen aika julki imetyskin