Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi paljon veroja maksavan perheen pitäisi auttaa jouluna köyhiä?

Vierailija
20.10.2017 |

Perusteluja tähän olisi kiva saada.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan hyvästä sydämestä sellaisille, joille teidän verorahojanne ei jostain syystä mene tarpeeksi.

Vierailija
2/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Joulu on turha aika alkaa jeesustelemaan jos ei muutenkaan osallistu hyväntekeväisyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole mikään pakko auttaa. Se on ihan vapaaehtoista. 

Vierailija
4/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei ole pakko.Katsos kun ei kannettu vesi kaivossa pysy. Kuten rikkailla, myös köyhillä on se 12 kk aikaa suunnitella mitä joulupöytään tulee ja mitä lahjoja hankitaan. On uusavuttomuutta ostaa omaan tulotasoon nähden liian kalliita kulutushyödykkeitä jos sitten raha ei  ruokaan riitä.

Vierailija
5/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta on toi Joulun sanoma vissiin mennyt aika pahasti ohi? Mutta ei ole pakko, jos ei halua.

Vierailija
6/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ollaan ihmisiä eikä elukoita. Ja ensi jouluna se voit olla sinä joka apua tarvitsee.

Vierailija
7/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ollaan ihmisiä eikä elukoita. Ja ensi jouluna se voit olla sinä joka apua tarvitsee.

Kun tekee kovasti töitä ilman lomia ja elättää oman perheensä niin katson että se riittää.

Vierailija
8/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunvietto ei ole välttämättömyys. Jos ei ole varaa viettää joulua niin sitten ollaan ilman. Itse en vietä, miksi maksaisin jonkun muun joulun? Ei kai joulussa ole edes kyseessä mikään yltäkylläinen kulutusjuhla vaan vapahtajan syntymäjuhla. Tai pakanallisessa perinteessä jotain muuta.

Vierailija
9/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee kovasti töitä ilman lomia ja elättää oman perheensä niin katson että se riittää.

SInä, ja valitettavan moni nykypäivän äärimmäisen itsekeskeinen ja itsekäs ihminen. Toivottavasti jonain päivänä itse olet tilanteessa, jossa apua tarvitset, eikä kukaan auta. Onnea matkaan sitten siihen oman perheen elättämiseen.

Vierailija
10/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SInä, ja valitettavan moni nykypäivän äärimmäisen itsekeskeinen ja itsekäs ihminen. Toivottavasti jonain päivänä itse olet tilanteessa, jossa apua tarvitset, eikä kukaan auta. Onnea matkaan sitten siihen oman perheen elättämiseen.

Kovalla työllä on tähän päästy ja kovasti aiotaan tehdä jatkossakin töitä. On ollut monta kertaa vaikeuksia ja olisi voinut luovuttaa, jäädä sossun elätiksi mutta se ei ole edes käynyt mielessä. Sitkeys palkitaan.

Vierailija
11/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus otsikko kertoo ihmisestä paljon.

Vierailija
12/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on laskettu niin, että verottaja korjaa asioita ja lopulta kaikki saa saman verran. Siksi kenenkään ei tarvitse auttaa ketään.

Vierailija
13/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa köyhille toimeentulotukea. Jos ei siitä saa perhettä jouluna ruokittua niin jo on ihme. Jouluruoka on halpaa, varsinkin jos itse tekee.

Vierailija
14/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselleni on koulun kautta kaveri joka asuu laitoksessa koska isää ei ole ja äiti on narkki.

Ostamme hänelle joka joulu lahjan ja käymme viemässä sen sinne. Onhan siellä jotain pientä jouluista aina laitettu ja lahjojakin muutama mutta ei sieltä lahjapaketeista koskaan sitä suosikkilelua tule. Me ostamme sen. Pojilla on niin hauskaa yhdessä kun avaavat lahjansa (oma poika saa ottaa yhden paketin mukaan sinne) Se ilo mikä heidän molempien naamalla näkyy on itselle ehkä se paras joululahja. Itse juon kahvit jo tutuksi tulleen hoitajan kanssa ja pojat leikkivät hetken ja sitten lähdemme kotiin.

Vierailija
15/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko 3200 bruttona saavaa perhettä jossa kolme lasta vai 1600 nettona saavaa sinkkua jolla menee 1100 vuokraan ja hän ei saa ostettua kuukausittaisia lääkkeitään?

Vierailija
16/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haluan auttaa. Minun palkan verorahat on kuitenkin menny ministereiden taksikuluihin. Ja tosiaan voin olla itsekin joskus apua vailla vaikka miten ahkera olisin.

Vierailija
17/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa on 365 päivää. Jos joka päivältä laittaa euron säästöön, on jouluna käytössä 365 euroa. Jos lopettaa tupakoinnin ja laittaa ne rahat säästöön, onkin jo monta sataa enemmän. Jos ei tupakoi niin aina voi karsia jonkun muun rahaa vievän paheen. Elämä on valintoja, miksi meidän pitäisi auttaa sellaisia, jotka tekevät omaa tyhmyyttään huonoja valintoja?

Vierailija
18/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan työpaikan siivoojaa. Olemme kahvihuoneessa jutelleet paljon ja tiedän että hänellä on tiukkaa. Tekee kovasti töitä.

Viime vuonna annoin 200€ lahjakortin lelukauppaan, ensin häntä vähän hävetti ottaa se vastaan mutta kun kerroin hänelle että olen itse saanut apua aikoinaan ja luvannut avun saajalle että sitten kun minulla on sellainen tilanne että pystyn auttamaan niin autan.

Vierailija
19/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisko 3200 bruttona saavaa perhettä jossa kolme lasta vai 1600 nettona saavaa sinkkua jolla menee 1100 vuokraan ja hän ei saa ostettua kuukausittaisia lääkkeitään?

Olkoot vaikka vielä yh ja lääkkeet mtlääkkeitä.

Vierailija
20/70 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodessa on 365 päivää. Jos joka päivältä laittaa euron säästöön, on jouluna käytössä 365 euroa. Jos lopettaa tupakoinnin ja laittaa ne rahat säästöön, onkin jo monta sataa enemmän. Jos ei tupakoi niin aina voi karsia jonkun muun rahaa vievän paheen. Elämä on valintoja, miksi meidän pitäisi auttaa sellaisia, jotka tekevät omaa tyhmyyttään huonoja valintoja?

30e kuukaudessa on helkkarin iso raha sellaiselle jonka pitää 200e ostaa perheellensä ruokaa koko kuukaudeksi.