Ahdistaa kun pomo on niin outo tyyppi
Mua ahdistaa nykyinen työpaikka muutenkin, mut työ on sellaista että esimiehen kanssa täytyy olla paljon tekemisissä ja kemiat hänen kanssaan ei pelaa. Lisäksi olen herkkä (tiedän, liiankin), ja otan helposti hänen sanomisiaan itseeni.
Harkitsen työpaikan vaihtoa, mutta esimiehen käytöksen myötä vielä enemmän. Jos teen jtn pientäkin väärin, hän saattaa laittaa koko työyhteisölle välittömästi viestiä asiasta muka yleisellä tasolla. Ei siinä mitään, mutta kyse on yleensä todella pienistä asioista että tuntuu että hän haluaa vain nöyryyttää.
Lisäksi hänen "huumorintajunsa" on todella outo. Saattaa laukoa tosi mustaa huumoria, ja pahinta on ettei tiedä milloin hän on tosissaan ja milloin ei. On vitsaillut erinäisillä toimenpiteillä leikillään, mutta tuntuu että sanoo niitä tosissaan. Jaksaa vitsailla esim potkuista, ja sairaslomien kohdalla siitä että onkohan kyse krapulasta. Mulla on selvittelyssä oman terveyden kanssa isompia asioita nyt, ja ahdistaa ilmoittaa sairastumisista kun pomo aina vitsailee krapulalla. En edes juo alkoholia kuin pari kertaa vuodessa.
Olisi jotenkin helpompaa kannella asiasta jonnekin, mutta todennäköisesti vetoaisi vain huumorintajuunsa tms. Muita, joilla ahdistavan epämääräisiä pomoja?
Kommentit (4)
Hitto, kuulostaa ihan omalta pomolta. Tsemppiä sulle ap, hae ihmeessä muualta töitä äläkä lamaannu.
Vierailija kirjoitti:
Hitto, kuulostaa ihan omalta pomolta. Tsemppiä sulle ap, hae ihmeessä muualta töitä äläkä lamaannu.
Olen miettinyt sitäkin, ottaisinko 3 kuukauden karenssin mielummin kuin jatkaisin tässä paikassa.. todennäköisesti sellainen tulisi jos itsensä irtisanoisi. On mulla vähän säästöjä jos ne käyttäisi siihen että irtisanoisi itsensä. En olisi uskonut että tällaista miettisin koskaan mutta tässä sitä ollaan :D
Minulla oli vähän samantyylinen tilanne. Asia ratkesi siten, että esimies lähti itse. Syytä en tiedä, mutta arvelisin jotain mielenterveysongelmia kuulemani perusteella.
Elämä on liian lyhyt elämään suuren osan päivästä sellaisen ihmisen alaisuudessa ja vaikutuspiirissä, joka noin paljon ahdistaa.