Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1501/1605 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus haluaa rahanne

Vierailija
1502/1605 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin vihdoinkin se kahvinkeitin! Tätä ennen keitettiin ensin vesi ja sitten valutettiin sitä vähän kerrassaan suodatinsuppiloon, jossa oli suodatinpaperi ja kahvia ja siitä se sitten valu kahvikannuun.

Siinä hommassa meni aika kauan aikaa. Nyt keitin hoitaa tuon homman. Iskä kyllä sano, että kahvi jää liian kylmäksi tuolla keittimellä, että ennen oli parempi, kun sai kuumempaa kahvia.

Mun mielestä on älyttömän hienoo, että meillä on nyt tollanen nykyaikanen oranssinvärinen Krups-keitin!

Se sopii tosi hyvin meidän ruskeisiin keittiökaappeihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1605 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän lapsilla kirjekaveria ulkomailta? Meidän Tuijalla on  jo monta, pitäisikö rajoittaa vai antaa vaan itse hoitaa? Tuija on 12-vuotias. 

Vierailija
1504/1605 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä maailma on menossa, kun meidän Ritva haluaa ostaa mikrohousut ja maksitakin. Ja kuulema tarvii myös sellaiset valkoiset ylipolven saapikkaat. Ei kehtaa mennä muuten discoon Reijon kanssa. Ei mun nuoruudessa olisi tuommoisia vetimiä laitettu päälle. Semmoinen pilkullinen kellohame olisi paljon nätimpi. Onko muilla samoja pulmia teinien kanssa?

Vierailija
1505/1605 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamala tuo Saloran juttu! Annetaan niille, joilla jo muutenkin on. Meille kyllä olisi voinut telkkarin lahjoittaa. Tosin Saloraa ei tähän taloon tule! Wahlroosista, Virolaisesta ja Sorsasta alkaen on lahkoiteltu stereolaitteita. On niilläkin ollut kanttia mennä ottamaan vastaan.

Pitää kohta taas alkaa miettiä, että ketä äänestää presidentin valitsijamieheksi. Olis se hyvä jos vois äänestää suoraa presidenttiä. Valitsijamies voi muuttaa aina mielensä. Urkkia kuitenkin meinaan presidentiksi, ei niistä muista ole. Karjalaisen sanotaan juopottelevan välillä kovastikin.

Vierailija
1506/1605 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen lättähatulla mummolassa. Se on semmonen juna. Olipa jännää!

Vierailija
1507/1605 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Taas se jatkaa presidenttinä. Taidanpa laittaa Kekkosen muotokuvan seinälle.

Vierailija
1508/1605 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Reijolta lahjaksi ihanan minkkikaulurin, veljellään on se minkkitarha pohjanmaalla. Silläon lasisilmät ja sellainen nipistin suussa, jolla se kiinnitetään kaulaan. Ihanan lämmin talvipakkasella! Haaveilen minkkiturkistakin, mutta se taitaa olla liian kallis.

Vierailija
1509/1605 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä itekään, mut mä oon tosi lätkässä BCR:ään. Se on ihan paras bändi. Ne on Skotlannista. Mulla on niiden juliste seinällä.

Mä oon rakastunu siihen Ericiin, kun se on niin söpö.

Eilen kun mä kuuntelin niiden musaa, niin mä rupesin itkemään. Mä en vaan voinu tajuta, miten ihania ne on.

Mä haaveilen, et mä tapaan Ericin jossain ja sit me mennään naimisiin. Mä muutan sit sinne Skotlantiin. Sil Ericillä on varmaan hyvin rahaa nyt kun niitten levyt myy ja se ostaa meille sielt Skotlannista linnan. Musta tulee linnanrouva tai joku lady.

Mä ompelin farkkujen lahkeisiin ruutukangasta ja siit samasta kankaasta mä ompelin kaulaliinan. Nyt mull on samannäköset kuteet kun BCR:n pojilla. Mä en ikinä luovu näistä, mä pidän tällasia koko loppuelämäni, mun rakkautta ei murra mikään.

T. Tiina

Vierailija
1510/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin konekirjoituksen SM-kisoihin. Piti käyttää vierasta konetta, joten menestystä ei tullut, mikä tietysti harmittaa. Mahtaakohan joku vielä joskus keksiä IBM:n pallokonetta paremman kirjoituskoneen?!

Mäkin joudun töissä kirjottaan paljon koneella, kyllä on korjauslakka tuttu juttu. Kätevä muuten toi telex, laitellaan ulkomaita myöten tilauksia meneen... Naapurihallissa on yks virma, missä on telefax. Se vasta on hieno vehe. Hankalaa, kun tulee pitkiä viestejä, ni ne menee rullalle pitkin lattioita. Ois eri hienoa, jos ne tulostuis niinku arkille.

Sellainen korjausliuska on aika kätevä kans! Liuska vaan väärän kirjaimen kohdalle, näppäily ja tadaa: väärään kirjaimeen tarttuu liuskasta valkoista ja sen päälle voi sit kirjoittaa oikean kirjaimen. Ei tarvi pelätä, että korjauslakka sotkee viereiset oikeatkin kirjaimet, eikä puhallella, että lakka kuivuisi nopeammin. Ja jos purkissa oleva lakka on vähän liian vanhaa , niin siitä jää aika ikäviä paakkuja ja kokkareita paperiin.

Vierailija
1511/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Naruskasta, Sallasta, Rovaniemeltä ja Utsjoelta. Nyt ollaan ajettu Suomi päästä päähän, autonrengas on jouduttu kertaalleen vaihtamaan. Oli se hyvä, että oli vararengas mukana! Veljellä sitten ei ollut, saatiin kuitenkin hänen autostaan puhjennut rengas paikattua. Kun tullaan etelämmäs, etsitään parempi huoltoasema ja ostetaan uusi sisärengas, tässä matkan varrella ei ollut huoltsikoilla sopivia renkaita.

Hyttysiä on ollut ihan hirveästi, ei tuo hyttysöljy hirveästi auta. Vietettiin yksi yö Karhutunturin vieressä, viereen tuli helsinkiläisperhe, joilla oli asuntovaunu! Oli niillä tottakai paljon hienompaa, kun sai mennä sateensuojaan sinne vaunuun, ja siellä pystyi tekemään hyttysiltä suojassa ruokaa kaasukeittimellä. Olisihan se kiva tuollainen vaunu, mutta sitten pitäisi olla isompi auto ja peräkoukku ja varaa ostaa se vaunukin vielä. Ei mun kotiäidin palkattomuudella saa sellaisia ostettua. Syksyllä pääsen muutamaksi viikoksi lomittamaan maatalouslomittajaa, kunnasta jo soitettiin ennen juhannusta (naapurin puhelimeen, kun meillä ei ole omaa), että se on selvä homma, menen tekemään sopimuksen sitten elokuun alussa. Lapset voi olla sen aikaa mummolla hoidossa, onhan se mummokin navetalla, mutta siellä on sentään vasikkakarsina, johon voivat mennä leikkimään. Täytyy vaan katsoa, onko noi lomituspaikat kuinka kaukana, voinko mennä polkupyörällä. Naapuri lupasi kyllä lainata autoa, jos on liian kaukana, se on miehen sisko, niin auttaa aina. Se ei itse tarvitse autoa syksyllä, menee sitten polkupyörällä töihin. Sitten vasta talvella menee autolla.

Siellä asuntovaunussa oli jääkaappikin, se toimii kaasulla! Olisi se ainakin hienoa, että voisi olla mukana maitoa ja muuta. Ja sinne saisi sitten kerätyt lakat talteen kotimatkaa varten, nyt ne on vähän muussina, kun päästään kotiin.

Niin, ollaan kerätty lakkaa pari päivää, eihän se lasten kanssa ole kovin nopeaa, kun kiukuttelevat hyttysiä - ja sitten täällä on mäkäräisiä :-( Niitä ei onneksi ole tullut telttaan sisälle, ja onhan nyt ollut niin kylmääkin, ettei ole kauheasti itikat lennelleet. Joku nauroi ihan hirveästi, kun puhuttiin itikoista tuolla matkan varrella, ja selitti, että ne on lehemiä siellä päin Suomea. Se oli hauskaa, ja siitä onkin vitsailtu sitten useampaan kertaan.

Jokaiselta paikkakunnalta on löydetty telttamerkki, ompelen ne sitten kotona tuohon teltan oveen. Edellisellä levähdyspaikalla oli joku laittanut samanlaisen kupoliteltan pystyyn kuin meidän teltta, ja niillä oli se koko ovi jo täynnä merkkejä (Norjasta ja Ruotsistakin!) ja molemmille sivuille oli jo ommeltu pari riviä, oli se hienon näköinen.

Aina ajaessa ollaan yritetty kuunnella radiota, eihän se oikein kuulu täällä pohjoisessa. Ollaan kovasti yritetty kuunnella, ettei kukaan ole meidän perään kysellyt. "Perhe Virtanen matkalla jossain pohjoisessa, ottakaa yhteyttä kotiin." Aina mietitään, että onkohan joku noista peräänkysellyistä nitä ihmisiä, joita ollaan täällä tavattu.

No, nyt ollaan siis jo matkalla etelään, miehellä on vielä kesälomaa jäljellä viikon verran. Se kyllä menee sitten mummolan lisärakennuksen viimeistelyssä, sinne tehtiin lattiavalu ennen meidän lähtöä. Tuli mummolaan sisävessa ja sähkösauna! Ja keittiöönkin tulee nyt vesi sisälle asti, ja vielä lämmin vesi!

1512/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän töistä lähtee 4 likan porukka viikoksi Mallorcalle. Pitää ostaa uudet bikinit ja laittaa kotipermanentti hiuksiin.

Mäkin olen lähdössä Mallorcalle viikoksi. Olen säästänyt markan päivässä kokonaisen vuoden ajan. Suuressa käsityölehdessä oli kiva lomapuvusto. Ajattelin ommella itselleni sellaisen. Pala-Hallissa oli myynnissä kivoja kankaita. Citymarketista ostan asuun sopivat kangassandaalit. Ystävätär teki kotipermanentin ja ihan hyvä tuli! Olen myös menneenä talvena opiskellut espanjaa luonnonmenetelmällä. Kerran kuussa tulee opintokirje ja äänilevy kotiin. Olen päässyt jo melko pitkälle ja luulen että pärjään kielen puolesta jollain lailla. Radiostakin kuuluu aina välillä espanjankielistä musiikkia ja rytmejä latinalaisesta Amerikasta.

Vierailija
1513/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas rankka päivä pankissa, jonottajia oli joka virkailijalle kymmenittäin, koska oli palkkojen maksupäivä kuukauden vaihteessa. Monella paksu nippu maksettavia laskuja mukana, ja niitä sitten naputtelemaan päätteelle. Monilla shekit loppuneet, ja eikä kun leimaamaan 25 shekkiä. Jotkut saivat vain 10 mukaansa, kun olivat syyllistyneet tilinylityksiin. Käteistä nostettiin ja pankkikirjoihin merkittiin saldo. Sitten asiakkaat kassalle jonottamaan rahaa nostotositteen kanssa. Odotan jo kovasti kesälomaa kesätyön kohta päättyessä!

Vierailija
1514/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinkin, kun Osuuspankissa oli pitkät jonot. Nostin 20 markkaa säästötililtä. Ihailen aina pankinrouvaa, kun hän niin taitavasti koneella kirjoittaa noston pankkikirjaan. Joku ei osannut, kirjassa nosto käsin kirjoitettu.

Tellu 14vee

Vierailija
1515/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yks päivä välkällä hakemassa juustopalan läheisestä meijeristä, äiti oli unohtanu laittaa tilauslapun maitokuskille. Sit viel pikaseen poikkesin Elantoon hakeen iskälle Norttikartongin.

Lauri 15vee

Vierailija
1516/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin eilen lättähatulla mummolassa. Se on semmonen juna. Olipa jännää!

Minäkin olen käynyt lättähatulla mummolassa!

Vierailija
1517/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin yks päivä välkällä hakemassa juustopalan läheisestä meijeristä, äiti oli unohtanu laittaa tilauslapun maitokuskille. Sit viel pikaseen poikkesin Elantoon hakeen iskälle Norttikartongin.

Lauri 15vee

meiän iskä polttaa Bostonia.

terv:jari

Vierailija
1518/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1977 kirjoitti:

Sex Pistolsin tulo suomeen kiellettiin, nyt ketuttaa!

Näin on. Seksi-pojat eivät saaneet työlupaa maahamme. Se onkin oikein, koska tuollainen riekkuminen edustaa mädännyttä länsimaista rappio-kulttuuria synkeimmillään. Ei ole sellaiselle tarvetta maassamme.

Meillähän on olemassa kotimaistakin, tiedostavaa ja paljon tasokkaampaa nuorisomusiikkia. Oma suosikkini on LP "lautanen Guatemalan verta". Erittäin mainittavia ovat kappaleet "laulu Fidelille" ja "dialektiikan ylistys".

Vierailija
1519/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Tertun ja Ritvan kanssa mekkoostoksilla.

Nyt meillä jokaisella on Marimekon taskuleningit.

😍 Anu Pentikin putiikkiin mennään huomenna. Minä ostan ne keltaiset kupit.

Tv. Sirkka

Vierailija
1520/1605 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edistyksellinen humanisti kirjoitti:

1977 kirjoitti:

Sex Pistolsin tulo suomeen kiellettiin, nyt ketuttaa!

Näin on. Seksi-pojat eivät saaneet työlupaa maahamme. Se onkin oikein, koska tuollainen riekkuminen edustaa mädännyttä länsimaista rappio-kulttuuria synkeimmillään. Ei ole sellaiselle tarvetta maassamme.

Meillähän on olemassa kotimaistakin, tiedostavaa ja paljon tasokkaampaa nuorisomusiikkia. Oma suosikkini on LP "lautanen Guatemalan verta". Erittäin mainittavia ovat kappaleet "laulu Fidelille" ja "dialektiikan ylistys".

Minä kuuntelen paljon Agit Proppia. Niissä lauluissa on oikeaa sanomaa. Sex Pistols on aivan kamala.

Tv.Taisto.