Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1261/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä vielä mustavalko-tv vai ihan väritelevisio jo? Olisikohan Asa hyvä väritelevisiomerkki?

Varmaan sekin on ihan hyvä merkki, mutta Salora on meidän valintamme ja sitä voin lämpimästi suositella! Meillä on Saloran televisio. Se on vahva ja laadukas. Se on kiinnitetty pyörälliseen, metalliseen telineeseen, mikä tekee mm. siivouksesta helpompaa: ei tarvitse nostella painavaa televisiota siivouksen lomassa, vaan se siirtyy kivasti pois tieltä tuon pyörällisen telineen ansiosta. Katsopas tätä mainosta, miten hienoja nämä ovat!

https://i.pinimg.com/736x/a2/9e/25/a29e2558b9ee08b4c32362111ea41dc4.jpg

Meillä on tuo malli ja väri numero 5 sekä siihen sopiva teline, jollainen näkyy mallin numero 1 alla.

Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

Vierailija
1262/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpiko on parempi karkkivalmistaja mielestänne, Hellas vai Chymos?

Hellas, koska Ruususuklaa on parasta, mitä tiedän!

T. Mari, 14 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä vielä mustavalko-tv vai ihan väritelevisio jo? Olisikohan Asa hyvä väritelevisiomerkki?

Varmaan sekin on ihan hyvä merkki, mutta Salora on meidän valintamme ja sitä voin lämpimästi suositella! Meillä on Saloran televisio. Se on vahva ja laadukas. Se on kiinnitetty pyörälliseen, metalliseen telineeseen, mikä tekee mm. siivouksesta helpompaa: ei tarvitse nostella painavaa televisiota siivouksen lomassa, vaan se siirtyy kivasti pois tieltä tuon pyörällisen telineen ansiosta. Katsopas tätä mainosta, miten hienoja nämä ovat!

Meillä on tuo malli ja väri numero 5 sekä siihen sopiva teline, jollainen näkyy mallin numero 1 alla.

Ai kun ostaa väri-teeveen, niin sitäkö se tarkoittaakin, että pitää valita, minkä värin ottaa? Minä kun luulin, että saa kaikki värit. Olinpa tyhmä. Ehkä me voitais ottaa sinapinkeltainen. Ruskeeta ja vihreetä ja oranssia meillä jo onkin.

Vierailija
1264/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun ostaa väri-teeveen, niin sitäkö se tarkoittaakin, että pitää valita, minkä värin ottaa? Minä kun luulin, että saa kaikki värit. Olinpa tyhmä. Ehkä me voitais ottaa sinapinkeltainen. Ruskeeta ja vihreetä ja oranssia meillä jo onkin.

Ystävä hyvä, ei se Saloran ulkokuori itse televisiokuvaan mitenkään vaikuta! Värit ovat kyllä tarkat ja selkeät kaikissa malleissa ja väreissä. Näin meille kerrottiin myymälässä, kun meille tämä televisio hankittiin ja oikeassahan se myyjä oli. Tämä televisio on vallan fantastinen!

Sinun tarvitsee vain valita omaan sisustukseesi ja värimieltymykseesi sopivin puusävy. Sinapinkeltainen on oikein kaunis valinta, ja moderni.

Vierailija
1265/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ootteko käyny kattoon jo maa on syntinen laulun?

En ole, ei paljon kotimaiset leffat kiinnosta! Kellopeli Appelsiinin olen sen sijasn nähnyt kolme kertaa! Siinä on ikäraja 18 mutta ei kukaan ole koskaan kysynyt mitään.

Minä kävin katsomassa Manaajan ja Tappajahain. Meni yöunet.

Joko olette nähneet musiikkielokuvaa nimeltä Grease? Se on aivan ihana!! John Travolta on niin komea ja tanssii niin hyvin, eikä Olivia Newton-Johnissakaan mitään vikaa ole. Menkää ihmeessä katsomaan, jos ette vielä ole käyneet!

Oon nähny sen leffan ja mulla on sellaset rintakorut, joissa toisessa on John Travoltan kuva ja toisessa Olivia Newton-Johnin kuva.

Vierailija
1266/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaako muita kun lapsi ei vietä yhtään aikaa kotona? Naapurin Jussi haki pojan heti aamusta ja mitään ei ole sittemmin kuulunut. Rakentavat jtn. majaa tuolla lähimetsässä. Syömään pitäisi tulla. Mulla on tarjouskyljykset olleet jo puolitoistatuntia uunissa ja kohta muussi kuivuu pilalle. Mies lähti talkoohommiin kaverinsa luokse enkä voi sitäkään laittaa etsimään poikaa kotiin.

Kaija

Vierailija
1267/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistettiin sitten pellot pakettiin ja lehmät karjakunnan autoon. Haikeeta on! Vaikka sitä on kuinka kironnut sitä kun on elikoitten kanssa naimisissa eikä minnekään pääse lähtemään muuta kuin korkeintaan päiväseltään, niin muutamakin kyynel vierähti kun niitä sinne autoon talutti, jopa sitä pahatapaista Ymmikkiä joka moneen kertaan lypsyämpärin potkaisi kumoon. 

Mitä sitä tässä nyt oikein tekisi sitten? Perunamaan laitoin, ja tietysti sipulia ja vähän mansikkaakin, mutta ei niissä ole koko päiväksi hommaa. Isäntä miettii että lähtisi talvella vielä metsätöihin, mitä sekin itsestään luulee, vanha ukonruppana. Olisi myyty ne metsät pois saman tien ja rahoilla ostettu kirkolta asunto, oltaisiin sentään jotenkin ihmisten ilmoilla siellä, mutta se oli sitä mieltä että tämä on kuitenkin lasten koti, ei tätä voi myydä. No käy ne kesällä täällä hyvässä lykyssä kääntymässä kukin.

Marraskuussa mennään kumminkin Kanarialle. Vanhin tyttö sen jo järjesti ja lähtee itse mukaan, otti töistä vapaata. Kuulemma siellä pärjää ihan suomen kielellä kun on oppaat ja kaikki, mutta ihan vain varmuuden vuoksi haluttiin että on joku tuttukin ihminen mukana. Tuli vasta myöhemmin mieleen että kukas meidän Killin perään silloin katsoo, mutta kyllä se isännän mielestä itsensä hoitaa, navetassa vielä piisaa hiiriä vaikkei lehmiä enää olekaan, ja sen verran on heinää että lämpimän makuupaikan saa, vaikkei maitohörppyä enää olekaan tarjota.

Vierailija
1268/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ootteko käyny kattoon jo maa on syntinen laulun?

En ole, ei paljon kotimaiset leffat kiinnosta! Kellopeli Appelsiinin olen sen sijasn nähnyt kolme kertaa! Siinä on ikäraja 18 mutta ei kukaan ole koskaan kysynyt mitään.

Minä kävin katsomassa Manaajan ja Tappajahain. Meni yöunet.

Joko olette nähneet musiikkielokuvaa nimeltä Grease? Se on aivan ihana!! John Travolta on niin komea ja tanssii niin hyvin, eikä Olivia Newton-Johnissakaan mitään vikaa ole. Menkää ihmeessä katsomaan, jos ette vielä ole käyneet!

Oon nähny sen leffan ja mulla on sellaset rintakorut, joissa toisessa on John Travoltan kuva ja toisessa Olivia Newton-Johnin kuva.

Oi vaude! Mistä olet hankkinut ne?

Vierailija
1269/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Voisin vaihtaa Hexi Riihirannan keräilykortin Vellu Ketolaan tai Valeri Harlamoviin. Mullon kaks niitä.  Voin maksaa väliä 20 penniä.

Vierailija
1270/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen oli Olin Teini 70-luvulla Fbssä ja riitoihin sekin kaatu. Oliko kukaan siellä?

Vierailija
1271/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikonloppuna on Kulttuuritalolla Pop-yhtyeitten Suomenmestaruuskilpailu. 

Vierailija
1272/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielestä nuo Jörn Donnerin uudet hävyttömät elokuvat on muka viihdettä. Sus siunakkoon paljas peppukin siellä heiluu!

Vierailija
1273/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saanut nukuttua viime yönä. Naapurin Tiina pyys mua ja Jarkkoo huomenna discoon. Laura ja Tepi tulee kanssa.

En mä sen takia valvonut. Isommat pojat huutelivat eilen Ryssistä ja Jenkeistä.  Tänne putoaa kuulemma sellainen pommi, että kaikki kuolee. En mä halua, että äiti ja mummi kuolee. 

Ai niin - Kummitädin poika Antti toi mulle eilen rullalaudan.  Se on ollut  Amerikassa - se on eri makee. Sillä on pikee - paita ja vaalea permis. Sen kaveri lupas näyttää mulle temppuja ja lupas auttaa isompia vastaan koulussa ens vuonna.

Äiti lupas antaa rahaa, mitäköhän veisin discoon?

Vierailija
1274/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhutaan, että Jukka Kuoppamäki olis aikeissa muuttaa Länsi-Saksaan parin vuoden kuluessa. En oikein jaksa uskoa siihen, koska se on niin suosittu täällä Suomessa ja niin monta mukulaakin sillä on sen vaimonsa kanssa. Lasten kanssa on muutenkin vaikeeta muuttaa. Mitä ihmettä se siellä Saksassa tekis?

Me muutettiin vaan tänne kadun toiseen päähän rivitaloon tossa pari vuotta sitten, niin jo mukulat kilju että kaverit jää vanhaan taloon ja että mitäs nyt. Asuttiin ennen kerrostalossa. Jos me Länsi-Saksaan oltais muutettu, niin mukulat olis ollu hermoraunioina, samoin minä ja Maija. Eikä meillä oo ku kaks mukulaa, Mari ja Marko.

Vierailija
1275/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku Billy Gates pyysi rahaa lainaan perustaakseen jonku yrityksen joka liittyy johonkin ihmeen tietokoneisiin. Tarjosi lainasta palkkioksi osuutta yritykseen. En todellakaan suostunut.

Ihminen ei tule koskaan tarvitsemaan tietokonetta. Mihin sellaisen huoneen kokoisen romiskon voi laittakaan? Pitäisi ostaa toinen luukku tietokonetta varten.

Kyllä pankeissa ja vakuutusyhtiöissä on! Tiedän kun mun isosisko on Helsingissä töissä reikäkorttilävistäjänä. Se on tuonut meille kotiin näytillekin sellaisen reikäkortin. En minä siitä mitään ymmärtänyt, mutta kuulemma tietokoneet ymmärtää. Tosin nyt mun sisko ei tiedä joutuuko se työttömäksi kohta, kun reikäkortit kai korvataan sellaisilla magneettinauhoilla, vähän kuin kasettinauhurin nauha mutta paljon isompi. 

Vierailija
1276/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako opettajalla olla minihame,ja hiukset suorana vai pitäisikö olla yli polvien ylettyvä vekkihame ja nutturakampaus?

Pipsa 26

Yli polven se hame tietysti, mutta mikä tuo hiuskysymys on? Tarkoitatko sellaista mummojen pitkää suoraa lirutukkaa? Eihän sellaista ole kenelläkään! Paitsi niillä mummolla, ja ehkä jollain Ameriikan mallin huumehipeillä.

Opettajalla on kyllä varaa käydä kampaajalla ottamassa permanentti, tai sitten ostaa itselleen käherrin. Papiljotitkin on keksitty. Näillä saa itselleen huolitellun olemuksen.

Vierailija
1277/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sais uusia kukkakoristeita mun leveelahkeisiin farkkuihin?

No kirjot itse! Sehän on muodikas harrastus nyt. Neula vain käteen! 

Vierailija
1278/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ole kalkkis kirjoitti:

anteeksi luulin sua vanteeksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupassa ovat alkaneet periä 10 penniä hintaa lastikkapussista. Ihan älytöntä, että joutuu maksamaan kaupan mainospussista, olis edes yksivärinen valkoinen kassi.

Oletko vähän cp: se on PLASTIIKKApussi. Ne valintatalon aniliiniset on aika päheitä.

Ja nehän on paljon kätevämpiä kun joku kangaskassi; ei tarvitse pestä ja niistä voi tehdä mattoja, eli on hintansa väärttejä.

Miksei enää saa pussimaitoa? Niistä maitopusseista tuli kaikkein parhaat matot, raikkaan väriset. Tai ainakin näin vanhemman ihmisen makuun oli sellaiset enimmäkseen valkoiset just hyvät, vaikka eihän se tietenkään mikään muotiväri ole.

Vierailija
1279/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl oli hieno tunne kun kävin hakemassa tehtaan pääkonttorista kesätyöstä ansaitsemani palkan, oli monta seteliä pussissa. Sain sitten ostaa sillä ekan oman polkupyörän, valitsin sinisen Ponin.

Vierailija
1280/1605 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, tänään saunan jälkeen keltaista jaffaa lasillinen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi