1970-luvun Aihe vapaa.
Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.
Kommentit (1605)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin poika eskarista oli saanu sellaisilla aikuisten henkseleillä varustetut kurahousut. Meillä muilla on tämmöset tavalliset jotka laitetaan kiinni neppareilla. Noloa kun nää on niin kiiltävät ja paksua kangasta...
Miksi joku eskarilainen kirjoittaa tänne?
Mikä on eskari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähteeks joku Pellen keikalle huomenna, Rattus lämppärinä.
Minä voisin lähteä. Mulla on sellanen Pellen juliste missä sillon se pellepuku päällä. Ei kai sitä ois saanu ottaa! Mut ku Pelle on niin ihana ja moottoritie on kuuma!
En oo koskaan moista julistetta nähnytkään ja miten moottoritien kuumuus liittyy Pelle Miljoonaan?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen on Irwin kadonnut? Ei ole mitään tietoa milloin on keikkoja ja uusia levyjä tulossa. Eikä edes Hymy ole kirjoittanut hänen kuulumisiaan. Tiedä pitääkö paikkansa, mutta tuttavapiirissä kerrotaan, että olisi ihan erakoitunut kotiinsa koskenkorvapullon kanssa. Toisaalta olisiko yllättävää, mutta kun saisi itsensä kuntoon. Hänen kaltaisia laulajaa kun kaivataan näinä aikoina.
Tunnen Irwinin bändin soittajan. Sanoi, että kaks kossupulloo veti joka päivä oli keikkoja tai ei. Tämä siis vähän ennen kuin vetäytyi kellariinsa Lielahdessa.
Miksi 70-luvun palstalle kirjoittavat lapset?
Urheilutuloksia:
Yleisurheilu:
Lasse Viren, Pekka Vasala, Juha Väätäinen, Martti Vainio kuskasiva kottikärryillä arvokismitaleja kotisuomeen ihmeteltäväksi.
Jääkiekko:
Suomi- Neuvostoliitto 1-16
Suomi-Tsekkoslovakia 2-8
Suomi-Länsi-Saksa 8-5
Suomi- Itä-Saksa 4-3
Jalkapallo:
Suomi- Italia 0- 6
Suomi- Englanti 0-5
Suomi- Naurusaaret 0-0 kymmenen jatkoajan jälkeen.
Pidättekö näistä 70-luvun väreistä? Meilläkin kerrostalon keittiössä on ruskeat kaakelit ja keltaiset kaappien ovet. Minusta ne ovat hieman räikeät. Toivottavasti 80-luvulla värimaailma muuttuisi hieman maltillisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko arvelette Urho Kekkosen vielä pysyvän presidenttinä? Kukakohan olisi hyvä seuraaja Kekkoselle?
En osaa kuvitella elämää ilman Kekkosta! Ihan rienaamiselta tuntuis miettiä hänelle seuraajaa, Kekkonen on ja pysyy!
Vierailija kirjoitti:
Meille tilattiin Apu- lehti. Ihanaa!
Meille tuli apu, mutta vaihdettiin Seuraan kun siinä sai tilaajalahjana 58-osaisen Tietosanakirjasarjan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muu räkäsee kakkumaskaran harjaan ennen meikkausta?
No eihän sitä muuten pysty mitenkään levittämään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin kiinni tupakan poltosta. Äiti näki ja uhkasi että Hevoshullu- lehden tilaus loppuu.
Mitä nyt teen?Jos jompikumpi sun vanhemmista röökaa, nii pölli aina yks rööki ku askista on otettu kaks tai kolme röökii eka. Silloin ne ei enää huomaa varkautta. Sit osta aina Sisu-pastilleja itelles, koska sen tervasalmiakkihajun läpi ei enää tunne röökin hajua. Ai niin ja oo aina ulkona vähintään 10 minsaa röökin polttamisen jälkeen, niin vaatteet ei haise. Silloin kiinnijäämisen riski on minimaalinen. Mä oon toiminu näin jo kaks vuotta. Mun faija röökaa.
T. Tommi Enström, 15 vee, Lohja
Teho-pastillit on kanssa tehokkaita.
Niin onkin. Paxit taas on ihan tyhjän kanssa. Mun kaveri jäi viikko sit kiinni röökaamisesta, vaik oli vetäny koko askillisen Paxeja parin röökin jälkeen. Se sano että siirtyy suosiolla Sisuihin ja Tehoihin. Me nähdään vasta ens viikolla, kun sen kotiaresti päättyy.
T. Tommi
Vierailija kirjoitti:
Mun täytyy kyllä kirjoittaa Umalle ja kysyä yhtä juttua. Se juttu liittyy yhteen meidän luokan poikaan, oon vähän ihastunut siihen. En tiedä onko se ihastunut muhun?
Tää on aivan kauheeta.
Mä lähetin Umalle kysymyksen että voiko pussaamisesta tulla raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko teidän vauvat huutaa, ennen kuin nukahtavat?
Aika pitäänkin saattaa huutaa. Vauvaa syötetään neljän tunnin välein, herätän syömään jos nukkuu. Appelsiinimehua ja maksamakkaraakin on jo kokeiltu. Älä vaan totuta syliin! Kyllä se oppii nopeasti nukahtamaan ajoissa, kun huomaa ettei huutaminen auta mitään.
Lapsen hampaat meni peninsilliinistä mustiksi..mitä nyt?
Lapselle sokerivettä. Lievittää tuota hampaiden puhkeamisen kipuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin kiinni tupakan poltosta. Äiti näki ja uhkasi että Hevoshullu- lehden tilaus loppuu.
Mitä nyt teen?Jos jompikumpi sun vanhemmista röökaa, nii pölli aina yks rööki ku askista on otettu kaks tai kolme röökii eka. Silloin ne ei enää huomaa varkautta. Sit osta aina Sisu-pastilleja itelles, koska sen tervasalmiakkihajun läpi ei enää tunne röökin hajua. Ai niin ja oo aina ulkona vähintään 10 minsaa röökin polttamisen jälkeen, niin vaatteet ei haise. Silloin kiinnijäämisen riski on minimaalinen. Mä oon toiminu näin jo kaks vuotta. Mun faija röökaa.
T. Tommi Enström, 15 vee, Lohja
Teho-pastillit on kanssa tehokkaita.
Niin onkin. Paxit taas on ihan tyhjän kanssa. Mun kaveri jäi viikko sit kiinni röökaamisesta, vaik oli vetäny koko askillisen Paxeja parin röökin jälkeen. Se sano että siirtyy suosiolla Sisuihin ja Tehoihin. Me nähdään vasta ens viikolla, kun sen kotiaresti päättyy.
T. Tommi
Stop -pastillit siinä viher-kullanruskeassa laatikossa ovat parhaita!
Ne semmoiset kolmionmalliset Vicks kurkkupastillit oli kanssa hyviä :) Muistaakseni niitä oli 70-luvulla, mutta ainakin 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko viikonlopun äänittänyt radiosta musiikkia C- kaseteille. Nuorten sävellahjassa oli hyvää musaa: Bee gees, Tapio kansa, Freeman, Janis Joplin ja vaikka mitä. Mutta Vicky Rosti on paras! Hei tuolta saapuu Charlie Brown.
Kuka on Tapio Kansa? Tapanin velikö?
No niin huomaa että ollaan 2000- luvulla. 1970- luvulla ei vinoiltu jos kirjoitti jonkun sanan väärin someen.
Tapani Kansa ei Tapio!
Silloin ei ollut pahemmin tarvetta vinoilulle, koska ihmiset kirjoittivat keskimäärin paremmin kuin nyt ja kielellinen ilmaisu oli lehdissä ja tv-ohjelmissakin monipuolisempaa ja vivahteikkaampaa kuin nykyään.
Nykyään kirjoitustaito on häviämässä pelottavaa vauhtia, mikä on sääli.
Mun faija on ihan kalkkis, se ei ymmärrä punkkia!
Kiinnostaisi tietää, minkälaisilla pyörillä teidän ala-asteella olevat lapset ajelee? Meidän tytölle hankittiin 7-vuotiaana Tunturi Poni, keltainen sellainen, ja maksoi tosi paljon, 300 markkaa. Mutta onhan se tosi luotettava merkki, pyörä kestää varmasti kauan.
Minä voisin lähteä. Mulla on sellanen Pellen juliste missä sillon se pellepuku päällä. Ei kai sitä ois saanu ottaa! Mut ku Pelle on niin ihana ja moottoritie on kuuma!