Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1121/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tilattiin Apu- lehti. Ihanaa!

Vierailija
1122/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kiinni tupakan poltosta. Äiti näki ja uhkasi että Hevoshullu- lehden tilaus loppuu.

Mitä nyt teen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy kyllä kirjoittaa Umalle ja kysyä yhtä juttua. Se juttu liittyy yhteen meidän luokan poikaan, oon vähän ihastunut siihen. En tiedä onko se ihastunut muhun?

Tää on aivan kauheeta.

Vierailija
1124/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas naapureita tullut kylään, ja huone täynnä sinertävää tupakan savua, kun kaikki 5 tupakoi. Pakko viedä omat vaatteet ulkoporstuaan tuulettumaan.

Vierailija
1125/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hammaslääkärissä ja taas piti purskutella fluoria ikuisuus. Meinasin oksentaa.

Vierailija
1126/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt voitti Syksyn Sävelen paras kipale. Sammy Babitsin on niin ihana ja Dadadaaa.

Äiti ja mumokin tykkäävät ja huomaan, että salaa katselevat Sammyn julistetta.

Oli kyllä Rauli baddingin Ja rokki soi tosi hyvä myös.

Vierailija
1127/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko viikonlopun äänittänyt radiosta musiikkia C- kaseteille. Nuorten sävellahjassa oli hyvää musaa: Bee gees, Tapio kansa, Freeman, Janis Joplin ja vaikka mitä. Mutta Vicky Rosti on paras! Hei tuolta saapuu Charlie Brown.

Kuka on Tapio Kansa? Tapanin velikö?

Vierailija
1128/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tilattiin Apu- lehti. Ihanaa!

Mun parhaalle kaverille tulee Suosikki!! Mä oon vähän mustasukkanen, koska mä saan vaan ostaa yhden irtonumeron silloin tällöin. Äiti sanoo, että jos mä semmosiin lehtiin aion hänen rahojaan tuhlata enemmänkin, niin ei hyvä heilu. Mä oonkin menossa tienaamaan Suosikki-rahojani ihan ite.

Naapurin Kaisa-mummo lupas mulle nimittäin kaksi markkaa, jos tekisin hänelle kahesti kuukaudessa lauantaisiivouksen ja kävisin kaupassa. Siis kaksi markkaa kerralta!! Siis neljä markkaa kuussa! Huikeeta! Vitsit, että eläkeläiset on rikkaita! Ihanaa, että meidän naapurissa asuu niin kiva täti. 💕

T. Mari, 14 vee (Markon isosysteri)

Vierailija
1129/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko viikonlopun äänittänyt radiosta musiikkia C- kaseteille. Nuorten sävellahjassa oli hyvää musaa: Bee gees, Tapio kansa, Freeman, Janis Joplin ja vaikka mitä. Mutta Vicky Rosti on paras! Hei tuolta saapuu Charlie Brown.

No niin huomaa että ollaan 2000- luvulla. 1970- luvulla ei vinoiltu jos kirjoitti jonkun sanan väärin someen.

Tapani Kansa ei Tapio!

Vierailija
1130/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne aina puhuu Nuorten sävellahjassa kappaleiden alun tai lopun päälle? Pilaa aina äänitykset.

Vierailija
1131/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteeks joku Pellen keikalle huomenna, Rattus lämppärinä.

Vierailija
1132/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä välineellä olisi paras antaa lapselle selkään?

Vierailija
1133/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti suostui lopulta ostamaan mulle mokkahousut, sellaiset alhaalta levenevät. Ne on pukkimokkaa, ihanan ohuet. Mun kaverilla on sikamokkaa, paljon paksummat ja halvemmat. Taidan laittaa ne päälle ruskean poolopuseron kanssa kun menen lauantaina Ylioppilastalolle kuuntelemaan Juicea.

Toivottavasti siellä on ovella se mukava portsari, joka ei kysy henkkareita eikä opiskelijakorttia.

Onneksi isä antaa 10 markkaa käyttörahaa. Se riittää ihan kivasti narikkaan, yhteen ginilonkeroon ja yöbussin tuplamaksuun. Pitää varoa ettei myöhästy kun se viimeinen bussi lähtee keskustorilta 24.15.

Ensi vuonna pitää alkaa katselemaan opiskelupaikkaa. Onko kukaan opiskellut Turun Kieli-Instituutissa?

Vierailija
1134/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku tulee tänä iltana kylään. Äiti tarjoaa lihalientä Ruska kupeista. Ne sopii niin nätisti Marimekon vihreäoranssiin pöytäliinaan. Äiti teki myös jauhelihapiirakan jossa on paprikaa päällä. En kauheasti tykkää paprikasta mutta kaikki sanoo että se on nyt muotiruoka.

Mun serkulla on kokonainen seinä Lundian varastohyllyä, joka täynnä kirjoja. Sen mies on ihana, joku toimittaja ja sillä on upea ruskea vakosamettipuku. Ne aina kuuntelee Bob Dyanin Palkkasoturilaulua, mullakin on se levy. Tykkään kyllä enemmän Renegadeseista. Kim on niin lutunen.

Vierailija
1135/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Heikki ja Kaija keksii. Onkohan Kaija löytänyt mahdollisesti uuden ruokareseptin.Tää 70 luku on hyvää aikaa muuten.

Vierailija
1136/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin huomaa että ollaan 2000- luvulla. 1970- luvulla ei vinoiltu jos kirjoitti jonkun sanan väärin someen.

Tapani Kansa ei Tapio!

1970-luvullahan ei edes ollut somea tässä muodossa kuin nyt. Silloin kirjoitettiin mielipiteitä pääasiassa lehtien toimitusten yleisöpalstoille toivoen, että toimitus valkkaisi sen oman jutun julkaistavaksi. Sekin oli siis tuurikauppaa ja täysin toimituksen väestä kiinni. Ennen julkaisua toimituksessa monesti vielä muokattiin tekstistä julkaisukelpoinen, eli pitkää tekstiä saatettiin mm. lyhentää aika tavalla. Samoin korjattiin myös mahdollisia kirjoitusvirheitä.

Vierailija
1137/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Heikki ja Kaija keksii. Onkohan Kaija löytänyt mahdollisesti uuden ruokareseptin.Tää 70 luku on hyvää aikaa muuten.

Ruokaresepteistä puheen ollen, suosittelen liittymään Mestarikokki-kerhoon! Sieltä tulee joka kuukausi ihania reseptikortteja, joita voi säilyttää kätevässä kannellisessa laatikossa. Näppärää ja kekseliästä! Pidän myös valtavasti tästä 70-luvusta, kun kaikki on niin modernia ja nykyaikaista!

Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

Vierailija
1138/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko teidän lapset pioneereihin vai Nuoriin Kotkiin?

Vierailija
1139/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

* TRRRR....FLÄP-FLÄP-FLÄP-FLÄP-FLÄP-FLÄP-FLÄP-FLÄP... *

- Pihan pojat ajaa fillareillaan täysillä kaikkien aikuisten ohi räpättimet päristen

Laitoin tänään uudet räpättimet jopooni floora-paketin kansista.

Meiän äiti kerkes heittämään tyhjän Flora-rasian roskikseen, joten mun täytyy oottaa tosi kauan ennenku se tyhjenee ja voin ottaa sen kannen itelleni. Vähän ärsyttävää!

Mä asensin mun fillariin väliaikasesti pari faijan pelikorttia. Se pelaa joskus pokeria, mut tuskin se huomaa jos mä pari korttii otan lainaan. Pyykkipojat mä lainasin mutsilta. Mä kiinnitin ne kortit kii mun fillariin niillä. Mullaki on Jopo. Se on sininen. Isosysterillä on Poni.

T. Marko, 8 vee

Meillä ei ole Floraa,, kun äiskä sanoi että margariinit on tehty kissoista. Siksi syödään vaan voita, vaikka margariini on parempaa. Sitä saa aina mummolassa. Pahvista pitää tehdä räpätin minun Combi pyörään. Jopoa en saanut, äiskä sanoo että se oli liian kallis. Mun kaverilla on jopo, mutta sen iskä onkin insinööri.

Flora tehdään apiloista eikä kissoista. Sen takia Flora-rasioissa on ne kukkien kuvat. Mun täti kerto, kun se on kylmäkkö. Vaik en mä kyllä tajua, miten apiloista saadaan margariinia. On meillä voitakin, kun isä ei syö margariinia. Mä tykkään kans enemmän voista. Ranskanleipää voilla ja paksulla viipaleella lauantaimakkaraa on hyvää!

Leipä-margariinissa on kuulemma kissaa ja sit kans Kultanauhassa. Niitä meille ei osteta, sanoo äiti.

T. Marko, 8 vee

Vierailija
1140/1605 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intian basaarissa on ALE!

Ostin sieltä nakhaisen lompakon mutta siinä oli joku kumma haju etten kehtaa sitä käyttää.

Annoin sen kummitytölle rippilahjaksi kun siitä tykkäsi.

Se haju on varmaan niistä suitsukkeista. Niitäkin myydään siellä. Isosisko niitä aina polttaa huoneessaan ja kuuntelee Uriah Heeppiä. On se kyllä parempi haju kun iskän polttaman punaisen nortin lemu.

Onko se suitsuke jotain huumetta??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän