1970-luvun Aihe vapaa.
Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.
Kommentit (1605)
Kuuntelekstette purkkaa ja jytää? Mä kuuntelen purkkaa, kuten Gary Glitterii, Marc Bolan & T-Rexii, Sweetii ja Alvin Stardustii. Mä en ymmärrä miks purkkaa aina haukutaan, ihan ku jytä ois muka jotenki parempaa musaa.
Late kirjoitti:
Meille tuli tänään puhelinlasku ja isä huusi kuin hinaaja. Olin soitellut liikaa rupattelurinkiin mun frendin kans. Me tullaan koulun jälkeen aina meille ja juodaan kaakaota, syödään näkkäriä ja kuunnellaan mankalla Duran Durania ja Ahaata. Ja soitellaan sinne "rupikseen"'. Joskus myös kirjotellaan teinariin (teinikalenteri) ja luetaan Suosikkia. Okei, tää oli ehkä kuitenkin kasarimeininkiä ☺
Teinikalenteri oli kyllä jo 70-luvulla, ja tietenkin Suosikki.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelekstette purkkaa ja jytää? Mä kuuntelen purkkaa, kuten Gary Glitterii, Marc Bolan & T-Rexii, Sweetii ja Alvin Stardustii. Mä en ymmärrä miks purkkaa aina haukutaan, ihan ku jytä ois muka jotenki parempaa musaa.
Mä kuuntelen mitä vaan Nuorten Sävellahjasta tulee. Meillä kun on vaan matkaradio, niin kannan sen eteiseen (kesällä), että saan kuunnella kunnolla kovaa, muuten tulee heti sanomista. Kun menen saunaan pyykille, sinnekin otan sen radion. Jussi Raittisen Kantrikotvanen tulee juuri sopivaan aikaan. Viime lauantaina tuli Lauantain toivotuissa levyissä Sweetin Wig Wam Bam! Jytäsin sitä yksin kun olin yksin kotona, sitten äiti tuli yhtäkkiä ja mä menin noloksi...
(huom. enpä juuri ole kantria noiden aikojen jälkeen kuunnellut, mutta kun ei ollut laitteita ja nuorisomusiikin tarjonta radiossa huono, epätoivoisesti odottelin myös sitä loppuosuutta toivotuissa levyissä, silloin SAATTOI tulla joku hittikappalekin)
Huolestunut äiti vm. -50 kirjoitti:
En löytänyt Anttilan postimyyntikuvastoa mistään kunnes vein puhtaita pyykkejä pojan huoneeseen, siellä se pilkisti sängyn alta. Täytyykö huolestua vai onko normaalia?
(auts :) oma poikani tutki innolla Anttilan kuvastoa lapsena, oli niin pieni, ettei tajunnut tehdä sitä edes salaa:) kuinka ollakaan, naisten rintaliivikuvat kiinnostivat - tämä oli tosin jo 80-lukua)
Vierailija kirjoitti:
Mä sitten tykkään Jamppa Tuomisesta! Sillä on niin suloinen ääni. Onx täällä muita Jamppaan ihastuneita? Mun äitin suosikki on aina vaan Iltatuulen viesti. Mä en kyl enää siitä tykkää. Tapio Rautavaaran Korttipakka on isän mielestä paras levytys. Ja mun isoveli kuuntelee jotaki Dave Isokynä Lindholmii tai jotain.
Iltatuulen viesti saisi kyllä jo häipyä Listalta! Se on aina kärjessä, en tajua! Vanhojen ihmisten suosikki kai...
Vierailija kirjoitti:
Oltiin siskon kanssa mattolaiturilla eilen. No sillä mäntysuovalla oli hyvä hinkata samalla farkutkin puhtaaksi. Onhan niissä sammioissa silti vähän hassua seisoa.
Me käytiin mun kaverin kanssa mattopyykillä Mierolassa heti kun kesäloma alkoi. Siellä on kanssa ne tynnyrit, missä voi seistä ja jynssätä juuriharjalla mattoja. Siinä on kyllä aika syvää kun siitä menee vesibussitkin ohi, joten ei uskallettu mennä uimaan ja viruttaan niitä mattoja, huljuteltiin vähän vaan siitä tynnyristä. Toivon, ettei äiti huomaa, että niihin taisi jäädä mäntysuopaa. Meitä jännitti kun huomattiin, että siihen sillalle pysähty auto ja pari tyyppiä tuli siihen nojaileen kaiteeseen ja töllään meitä. Hirveän vanhoja ne oli, yli 20 tietenkin. Mutta se toinen taisi olla yhden kampaamon omistaja. Mitä ne nyt siinä töllötti, me ollaan ihan liian nuoria niille! Ei ne sitten tulleet juttelemaan, lähtivät pois. Helpottavaa, saatiin jatkaa matonpesua.
Kenen mielestä Rauli Badding Somerjoki on paras?
Sorry, tämä tuli vasta 80-luvun alussa...
Kaveri on ihan hulluna Onnen Päivien Fonzieen. Minä tykkään enemmän Richiestä, se on jotenkin niin symppis. Potsie on kanssa aika kivan näköinen.
Tsau systeri. Huomenna tulee puoli vuotta kun muutin tänne Hesaan ja kyllä musta on tullut ihan stadilainen. Eilen oli liksapäivä niin ostin käheet v-sammarit ja vinyylisaappaat, Molemmat ruskeat. Seuraavasta liksasta ostan sitten midiliivin. Tukkani oon värjännyt hennalla punaiseksi. Elä kerro mutsille ja faijalle että me ostetaan aina gimmakavereiden kanssa lauantaiksi pullot Nodforsin punaviiniä eli nudikaa niin kuin me sanotaan. Se maksaa vain 3mk50p. Sellaiset me juodaan ja lähetään sitten kartsalle. Usein me mennään sellaseen 5 kerroksiseen diskoon, joka oli ennen nimeltään Hämäläisten talo eli Hämis. Sit se vaihto nimensä Tavastia clubiksi eli Tavaksi. Siellä on hurja meininki. Olin minä kerran mielenosoituksessakin. Käveltiin pitkin kartsoja ja huudettiin: "ei ei EEC, kyllä YYA. Elä kysy mikä se eec on mutta varmaan vastaan jotenkin Neuvostoliittoa ja yyata, Oli jänskää. Kerro porukoille terveisiä ja kasva sinäkin isoksi niin että pääset pois sieltä landelta tai me hesalaiset sanotaan myös että böndeltä. Mulla on paljon uusia sanoja, kun tuun siellä käymään. Moido! Liisa, nyt Lisbeth
Voi kun kivaa, kun äitillä on kesäloma. Se saa aina viikon kerrallaan ja sitten menee kahdeksi viikoksi töihin ja taas viikko lomaa. Äiti sanoo, ettei kukaan tule tekemään sen töitä, siksi äitin on mentävä välillä purkamaan jonoja. Mutta kivaa, kun ensi viikolla päästään mustikkaan. Äiti lupasi, että tehdään kaikkea muutakin kivaa, pestään rannalla mattoja ja kerätään viinimarjoja ja keitetään Mehu-Maijalla mehua. Mä kyllä haaveilen, että saisin maistaa oikein kaupan mehua tai kaupan leipää. Tellervo sanoo, että se on maistanut. Voi olla, Tellervo ei yleensä valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Mä sitten tykkään Jamppa Tuomisesta! Sillä on niin suloinen ääni. Onx täällä muita Jamppaan ihastuneita? Mun äitin suosikki on aina vaan Iltatuulen viesti. Mä en kyl enää siitä tykkää. Tapio Rautavaaran Korttipakka on isän mielestä paras levytys. Ja mun isoveli kuuntelee jotaki Dave Isokynä Lindholmii tai jotain.
Jampalla on hieno ääni, mutta se on niin kauhean lihava. Toinen on Reijo Kallio, ääni on mahtava, mutta mies on vanha pussisilmä.
Koska Antin astma on pahentunut, olemme mieheni kanssa siirtyneet tupakoimaan parvekkeelle mutta vieraat eivät ymmärrä tätä, loukkaantuvat mikäli kiellämme polttamasta sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri väitti, että farkut voi ostaa pari kokoa pienempänä ja ne istuvat täydellisesti, jos ne kiskoo jalkaan heti pesun jälkeen. Kuulemma joustavat kosteina hyvin. Kokemuksia tästä?
Vähän epäilyttää ostaa liian pienet farkut, mutta haluaisin kyllä mahdollisimman piukat.
Äiti sanoi että ne on puettava makuulla.
Ihan omituisia kuuluu: meidän tekstiilityön opettaja täällä seminaarissa epäili, että voi vielä joskus tulla sellainen aika, että tytötkin joutuvat opettelemaan veistoa! Pojat taasen joutuisivat ompelemaan nappeja kiinni ja muuta sellaista. En kyllä ymmärrä. Ainahan pojat ovat halunneet veistotunnille ja tytöt neulomaan ja virkkaamaan. Taisi olla aprillipilaa!
Kumpi versio teistä on parempi Lea Lavenin Tumma nainen vai Cherin Dark lady? Mun mielestä Lealla on upee ääni.
Ai kauheeta, jos mä joudun johonkin veistoluokkaan! En kyllä koske sahaan tai vasaraan. Meidän isän mielestä naisten työt on naisten töitä ja sitten on erikseen vaikeampia miesten töitä, jonne ei akat saa tulla pilaamaan. Mitä siitä tulis, jos akat alkais rakentaa taloja tai vaikka saarnaamaan kirkoissa! Hahaahh!
Mulla on kirjeenvaihtokaveri Ranskasta. Se on hirveen vanha 18-vuotias jo. Mä kirjoitan sille englanniksi. Se on ehkä poika, en ole varma, sen nimi on Charles.
Tottakai menevällä miehellä auto on, -69 viva kasettisoittimella varustettuna.