1970-luvun Aihe vapaa.
Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.
Kommentit (1605)
Meillä on pienet illanistujaiset. Miehen työkaveri vaimoineen tulee kylään. Ajattelin tarjoilla näitä uutuuksia eli lämpimiä voileipiä. Siinähän paahtoleivälle laitetaan Havaijilaiseen tyyliin kinkkua, ananasrengas sekä raastettua juustoa. Sitten laitetaan uuniin gratinoitumaan. Mitä juomaa suosittelisitte lämpimien voileipien seuraksi? Joku viini voisi olla kiva. Vai ehkä sittenkin olutta? Ja mitä jälkiruokaa? Ajattelin mokkapaloja ja kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin kioskilta ostaan röökiaskin. Oon 12 mut ei se eukko mitään sanonut. Kiva poltella oman huoneen ikkunasta ja kattella näkyyks ketään frendejä.
Kerron isällesi, niin saat remmiä.
Mä joudun aina hakeen äitille tupakkaa ja vielä sitä lupia :(. kamalinta on kuitenkin ostaa sille joku Nyyrikki tai Perjantai... Meiän kylän kioskilla on usein tuttu likka myymässä kun sen isä omistaa sen kioskin. Nyt se varmaan luulee, että mä luen niitä Nyyrikkejä!
(oli ihan normaalia eikä rikollista ostaa äitille tupakkia, koskahan tämäkin on muuttunut?)
Pitäisi ostaa tyttärelle uusi voimistelupuku kouluun. Entinen on pieni Osuuskaupassa on jäljellä vain punaisia, mutta tyttö haluaa sinisen, kun kaikilla muillakin on sininen. Pitäisikö lähteä kaupunkiin ostamaan sininen?
Kuultiin muuten, että naapurin emäntä laittaa pellot pakettiin ja aikovat myydä koko pellon tuosta meidän vierestä omakotitalotonteiksi. Tuota meidän tietä jatketaan ja sen varteen tulee uusia taloja. Hyvä paikkahan se on, kun kouluunkin on alle kilometri.
Naapuri varasti törkeästi lasteni nimet ! Minulla on poika Ari ja tytär Sari, nyt sain kuulla alakerran rouvan kaksosten kastetun noilla nimillä. Olen loukkaantunut.
Sopiiko vihreet sammarit oranssien Retujen kanssa? Vai olisko farmarit paremmat?
Ällöttää! Tää mun alivuokralaisisäntä tuijottaa mua koko ajan. Ja nuo kakarat on kauheita, ne huutaa ja tulee riehumaan mun huoneeseen koska vaan, vaikka me sovittiin, että vain illalla mä hoidan niitä. Mä en saa yhtään luettua tässä metelissä. Ja aina kun tuo Sirkka on töissä, se ukko tulee mun viereen tuijottamaan. Mitä mä teen jos se alkaa lähennellä? Mun pitää varmaan lopettaa tää opiskelu, ei tästä taida tulla mitään....
Pitäisköhän mun yrittää muuttaa Arjan kanssa samaan alivuokralaisasuntoon? Sillä on vanha mummo vain, ja Arja ei saa tuoda sinne ketään vieraita. Ja onhan se huone kyllä niin pieni, ettei siihen mahdu kuin Arjan sänky ja tuoli ja pieni kaappi. Mutta jos mä kysyisin siltä mummolta että mä voisin nukkua vaikka lattialla. Kun mäen kestä tätä kakaroiden huutoa ja tuota ukkoa. Eilen se sanoi, että niillä on saunavuoro illalla ja mä voisin tulla sen kanssa sinne. Hyi! Mä en kyllä pysty olemaan täällä.
Kari kertoi, että Kortepohjassa on ylioppilaskylä ja sinne voi jonottaa asuntoja. Siellä on pieni huone aina kahdelle ja vuokra on 280 markkaa. Riittäisköhän mun opintolaina siihen. Voi että, mä en ala.
Vierailija kirjoitti:
Miten pystytte auttamaan teidän lapsia matematiikan opinnoissa? En ymmärrä tuosta joukko-opista yhtään mitään. Ei ole kyllä kunnon matematiikkaa! Muutenkin tämä peruskoulu tuntuu kyllä ihan liian modernilta. Oppivatkohan lapset enää mitään?
Minä voisin opettaa sitä sinunkin lapsille sitten. Minusta tuo on aivan naurettavan helppoa näin keskikoululaiselle. Ekaluokkalainenkin nuo osaisi. En kyllä ymmärrä missä tuollaista matematiikkaa voi tarvita. ( Oikeasti hankin ensimmäiset omat palkkarahat opettamalla koulukavereille joukko-oppia)
Kansan temppelin tapaus.
900 ihmistä.
Sanattomaksi vetää.
Maailma on täysin hullu.
Vierailija kirjoitti:
Kuunteletteko te paljon jytää tai purkkaa? Mä kuuntelen Sweetiä ja Midle of theRoadia. CCR on aika rajua ihan ku laulajalla ois peruna suussa ku se laulaa.
ihan teinipalstaksi on tämäkin mennyt! Ei enää mitään oikeaa musiikkia kuunnella. Onneksi on sentään vielä Reijo Taipale, Esko Rahkonen ja Katri-Helena, joita joskus kuulee radiossa.
Mä sitten tykkään Jamppa Tuomisesta! Sillä on niin suloinen ääni. Onx täällä muita Jamppaan ihastuneita? Mun äitin suosikki on aina vaan Iltatuulen viesti. Mä en kyl enää siitä tykkää. Tapio Rautavaaran Korttipakka on isän mielestä paras levytys. Ja mun isoveli kuuntelee jotaki Dave Isokynä Lindholmii tai jotain.
Loistava ketju, mutta pidetään keskustelu ajan mukaisena. Ei nykyajan sanontoja kuten "ei hyvää päivää" yms. kukaan käyttänyt. Hyvää päivää oli yleinen tapa tervehtiä 70-luvulla, ei muuta. Samoin verbejä ei jätetä pois, sitä on tehty vasta pari hassua vuotta somen takia, esim: "meillä oranssi sohva, mikä teillä?"
Kysymysmerkkiä ei käytetty muissa kuin kysymyksissä, esim "Etsin ruskeaa sohvaa?" oli aikaisemmin: "Ostetaan ruskea sohva!" Älytöntä kun nykyään laitetaan kysymysmerkki ihan kuin ei tiedettäis mitä halutaan: "Mulla olis lippuja tän illan konserttiin?" Eikö voi sanoa, että myy niitä tai haluaa seuraa yms.....?
Mutta jatketaan harjoituksia. :)))
Me oltiin eilen äidin ja siskon kanssa hiihtämässä. Sisko sai urheilumajalta Hartsporttia, mutta minä en kun äiti sanoo, että se ei ole ihan näin pienille lapsille. Harmittaa! Se väri on ihana ja sitä olisi niin kiva juoda. Veli jäi hoitotädin luo, nyt on niin kylmä, ettei sitä voinut jättää enää nukkumaan autoon kuten kesällä. Ladulta lähdettäessä me ei päästy autoon sisään, koska lukot oli jäässä. Onneksi jollain miehellä oli tulitikkuja, joiden lämmöllä lukko saatiin sulamaan. Illalla me saadaan siskon kanssa makkaraperunat grilliltä puoliksi. Se on niin ihanaa! Meidän taloon on muuttanut kiva uusi tyttö Karhulasta. Me käydään yhdessä sen kanssa kerhossa kävellen. Kaikki on niin ihanaa nyt kun mulla on oma avain. Laitoin sen kaulaani, en ole mistään ollut näin ylpeä. Olen toivonut sitä varmaan neljänvanhasta asti. Syksyllä menen kouluun. Oppiikohan siellä vielä jotain kun opin lukemaan ja kirjoittamaan vuosi sitten? Odotan koulua todella paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunteletteko te paljon jytää tai purkkaa? Mä kuuntelen Sweetiä ja Midle of theRoadia. CCR on aika rajua ihan ku laulajalla ois peruna suussa ku se laulaa.
ihan teinipalstaksi on tämäkin mennyt! Ei enää mitään oikeaa musiikkia kuunnella. Onneksi on sentään vielä Reijo Taipale, Esko Rahkonen ja Katri-Helena, joita joskus kuulee radiossa.
Muistan artikkelin 70-luvulta: "Purkka ei maistu Defierseille", sanoivat näin että purkkaa ei soiteta.
Dannyllä on kuulemma nuori vaalea mimmi
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ostaa tyttärelle uusi voimistelupuku kouluun. Entinen on pieni Osuuskaupassa on jäljellä vain punaisia, mutta tyttö haluaa sinisen, kun kaikilla muillakin on sininen. Pitäisikö lähteä kaupunkiin ostamaan sininen?
Kuultiin muuten, että naapurin emäntä laittaa pellot pakettiin ja aikovat myydä koko pellon tuosta meidän vierestä omakotitalotonteiksi. Tuota meidän tietä jatketaan ja sen varteen tulee uusia taloja. Hyvä paikkahan se on, kun kouluunkin on alle kilometri.
Voi niitä sinisiä voimistelupukuja tosiaan! Niiden materiaali oli sellasta vähän epätasaista. Kamalinta oli, kun alkoi vähän kehittymään ja joutui ahtautumaan siihen pukuun, Pakko oli sitten ruinata uusi ja isompi. Olikohan minulla vai jollain muulla voimistelupuvun ja -tossujen kuljetukseen sinänsä hyvin sopiva, kiristysnarulla varustettu pussi. Mutta kun sellasessa myytiin siteitä....muistelen, että aiheutti naurunkiherrystä varsinkin niissä tytöissä, joille ei vielä ollut ajankohtaista koko asia.
Vierailija kirjoitti:
Dannyllä on kuulemma nuori vaalea mimmi[/qu
Kaikki tiesi, että se oli Armi Aavikko, eli ei olisi kirjoitettu "nuori vaalea mimmi" vaan, että "onko totta, että Danny on Armin kanssa? " tjm vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustan Venäjälle eli Neuvostoliittoon ja käyn myös moikkaamassa sikäläistä kirjekaveriani. Minkähän takia se pyysi tuomaan kahvia, palasaippuoita ja farkkuja... Eikö Neuvostoliitto olekaan rikas?
Niitä ei vielä nyt Neuvostoliitossa valmisteta koska se on keskittynyt huipputeknologiaan jossa se on länsimaita pidemmällä. Noiden tarpeettomien lännen kulutustavaroiden sijaan Neuvostoliitto pystyy lupaamaan jokaiselle neuvostokansalaiselle opiskelupaikan, työpaikan, asunnon ja leivän. Mitä noista yksikään länsimaa pystyy lupaamaan? Lännessä työttömyys on paha ongelma ja ihmiset jopa kerjäävät kadulla Länsi Saksassa.
Olet varmasti ihan oikeassa! Kyllä naapurissa on kaikki paremmin. Siellä oikeasti panostetaan koulutukseen, eikä siellä ole alkoholi- tai huumeongelmaa.
Länsi-Saksassa on kuulemma kauhea heroiiniongelma, DDR:ssä ei!
Lisäksi Neuvostoliitossa ei ole homoseksuaaleja. Kertoivat sen ihan Pravdan etusivulla!
Ja vaikka oliskin, niillä ois siellä hyvät oltavat, koska Neuvostoliitossa ei syrjitä ketään.
Kauheita kommari tarinoita. Mä lähen isona jenkkeihin ja opettelen surffaamaan. Sit musta tulee filmitähti.
Joutuvatko muutkin kaventamaan muksujensa uusia beavers farkkuja. Pitää ehtiä ennen kuin menee Hurriganesin konserttiin. Se Häkkisen Cisse on kuulema niin komea. Kaikkeen sitä äiti joutuu.
Kerron isällesi, niin saat remmiä.