1970-luvun Aihe vapaa.
Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.
Kommentit (1605)
Ettekö te Abba-fanit tajua, että vuonna 2000 kukaan ei enää muista noin tyhmää bändiä? Ei sellainen voi jäädä elämään! Sen sijaan todella kestävää musiikkia on mm. Gentel Giantin progressiivinen rock, kuten Free Hand-albumin b-puolen kuusiminuuttinen raita His Last Voyage. Teidän lapsenne ei takuulla mitään Abbaa enää ei edes tiedä, mutta Jukka Haurun kehuman pietarsaarelaisen progeyhtyeen Fantasian tuotanto kyllä kuuluu levysoittimilla vielä vuonna 2018, puhumattakaan amerikkalaisen Happy Manin mestariteoksesta Crafty Hands!
14-vuotias tytär itkee kolmatta päivää huoneessaan Elviksen kuolemaa. Miten lohduttaisin?
Onneton äiti 34v. kirjoitti:
Nyt tuli ongelma. Minulla on miehen kanssa lapset, joiden nimet ovat Sari, Mari, Kari, Jari, Ari, Sakari ja Oskari. Lisää lapsia emme suunnitelleet hankkivamme, koska emme enää keksineet lisää tarpeeksi samankaltaisia nimiä mutta nyt huomasin olevani raskaana. Minkä nimen annamme lapselle, sellainen joka sopisi sisarusten nimiin? Raskauden keskeytystä en suostu tekemään.
Oskari? Oletteko ihan seonneet? Vanhan papan nimi. Ei nykyään kukaan Oskariksi lasta laita. Mitenkähän olis sellainen kuitenkin kuin Lari. Sellainen on olemassa, vaikka onkin aika outo nimi.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te Abba-fanit tajua, että vuonna 2000 kukaan ei enää muista noin tyhmää bändiä? Ei sellainen voi jäädä elämään! Sen sijaan todella kestävää musiikkia on mm. Gentel Giantin progressiivinen rock, kuten Free Hand-albumin b-puolen kuusiminuuttinen raita His Last Voyage. Teidän lapsenne ei takuulla mitään Abbaa enää ei edes tiedä, mutta Jukka Haurun kehuman pietarsaarelaisen progeyhtyeen Fantasian tuotanto kyllä kuuluu levysoittimilla vielä vuonna 2018, puhumattakaan amerikkalaisen Happy Manin mestariteoksesta Crafty Hands!
Kuka se sellainen fani on? Olen 39-vuotias ja en tiedä. Onko se jotain nuorisokieltä?
Ompeletteko lapsillenne itse vaatteet? Minä ompelen lähes kaikki. Joskus ne valittaa, kun eivät saa kaupan farkkuja. Ostan farkkukangasta, ompelen takataskuun jonkun merkin kiinni, siinähän niillä on merkkifarkut. Kehtaavat vielä valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka se sellainen fani on? Olen 39-vuotias ja en tiedä. Onko se jotain nuorisokieltä?
Jos et nyt ihan pimennossa elä, nii kai olet kuullut fanikerhoista. Oliha niitä jo viime vuosikymmenellä.
Näin aika kummallisen unen viime yönä. Amerikan presidenteistä nimittäin. Unessa elettiin tulevaisuudessa noin 40 vuotta tästä eteenpäin ja siellä oli hallitsijana joku tyyppi joka ei politiikasta ymmärrä yhtään mitään eikä muutenkaan omaa taustaa politiikasta. Joku liikemies tai tämmöinen.
Herättyäni pohdin unta ja mietin, että jos tämmöinen olisi totta Suomessa. Mitä jos joskus Urhon jälkeen on sama tilanne. Mitä jos vaikkapa Spede Pasanen olisi seuraava presidenttimme? Muuten hauska heppu, mutta minkälainen maastamme voisi tulla hänen hallitsemana?
Heitin rintaliivini roskiin tyttöystäväni Hannelen esimerkkiä seuraten. Olemme ehtoja feministejä. Voinko käyttää deodoranttia siitä huolimatta? Entä nyloneita?
Vierailija kirjoitti:
14-vuotias tytär itkee kolmatta päivää huoneessaan Elviksen kuolemaa. Miten lohduttaisin?
Kerro että hänen tyttärensä tulee itkemään silmät päästään jonkun tusinapoikabändin hajoamista patinkymmenen vuodrn päästä ja tuhahtelevan mokomalle.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi tartun tagiin ja vinkkaan tulevaisuudesta sen verran että mun levysoittimessa kyllä soi Fantasia vielä 2018 :) Ja Gentle Giant.
"Rakas Jammu! Bay City Rollers on tulossa Suomeen esiintymään, mutta äiti ei päästä minua Helsinkiin. Voisikohan mitenkään järjestyä, että ne tulee tänne Turkuun?"
"Hyvä Jammu. Miten voin liittyä Sleepy Sleepers-yhtyeeseen?"
[oikeisiin kysymyksiin perustuva, en vaan muista paikkakuntia varmaksi].
Vierailija kirjoitti:
Ompeletteko lapsillenne itse vaatteet? Minä ompelen lähes kaikki. Joskus ne valittaa, kun eivät saa kaupan farkkuja. Ostan farkkukangasta, ompelen takataskuun jonkun merkin kiinni, siinähän niillä on merkkifarkut. Kehtaavat vielä valittaa.
Ompelen kaikki vaatteet itse, siinähän säästää selvää rahaa! Viime talveksi ompelin lapsille enstex-haalarit, mummolta oli tullut perinnöksi aito minkkikauluri joka oli sen verran risainen etten voinut itse käyttää, ompelin siitä hienot turkiskaulukser haalareihin. Kesäksi teen vanhoista kukkaverhoista pari mekkoa tytöille ja itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Heitin rintaliivini roskiin tyttöystäväni Hannelen esimerkkiä seuraten. Olemme ehtoja feministejä. Voinko käyttää deodoranttia siitä huolimatta? Entä nyloneita?
Deodorantti on amerikkalaista hapatusta ja ihan turhaa muutenkin! lauantaisin kun käy saunassa ja keskiviikkoisin vähän pesaisee kainaloita niin kyllä sen pitäisi normaalioloissa riittää pitämään hajut poissa!
Vierailija kirjoitti:
Onneton äiti 34v. kirjoitti:
Nyt tuli ongelma. Minulla on miehen kanssa lapset, joiden nimet ovat Sari, Mari, Kari, Jari, Ari, Sakari ja Oskari. Lisää lapsia emme suunnitelleet hankkivamme, koska emme enää keksineet lisää tarpeeksi samankaltaisia nimiä mutta nyt huomasin olevani raskaana. Minkä nimen annamme lapselle, sellainen joka sopisi sisarusten nimiin? Raskauden keskeytystä en suostu tekemään.
Oskari? Oletteko ihan seonneet? Vanhan papan nimi. Ei nykyään kukaan Oskariksi lasta laita. Mitenkähän olis sellainen kuitenkin kuin Lari. Sellainen on olemassa, vaikka onkin aika outo nimi.
Jos annatte lapselle nimeksi Oskari niin ihan varmaan kiusataan. Tuolla meidän pihalla lapset lällättää sellaista että oskari olematon nollakatu nolla, jos ette tiedä niin antaapi olla... muistaako joku miten jatkuu? Jotain törkeyksiä siinä lopussa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näittekö Iltatähdessä tuon uuden tamperelaisen Popeda-yhtyeen? Sellainen kähisijä ja venkoilija oli laulamassa, että pitkään ei kyllä ääni kestä tuollaista!
Meillä ei vielä ole televisiota, mutta sekä Seuran että sen uuden nuortenlehden Suosikin kannessa näkyi olevan tuo popeda. Tuskin sitä ensi vuonna enää kukaan muistaa.
Täh, ei ole televisiota vuonna 1978? Missä perähikiällä te oikein elätte?
Meille tuli televisio vasta vuonna 1965 ja olimme viimeisiä sen suhteen meidän kadulla. Väritelkkari meille tuli 4 vuotta sitten vuonna 1974. Silloin ei meidän kadulla ollut vielä kuin yhdessä talossa väritelkku ja nykyään ei mustavalkotelkkareita taida olla enää kuin parilla perheellä.
Meillä ei ole televisiota, kun ei ole vielä sähköjäkään. Kuulemma parin vuoden sisään pitäisi tänne kylällekin saada. Maantien sentään rakensi Kekkonen jo toistakymmentä vuotta sitten.
Millasta seutua tuo uusi lähiö Tapulikaupunki on? Ollaan saamassa ehkä asunto sieltä kun vaan valmistuvat. Toinen tarjottava kohde olisi Kannelmäessä. Kumpaan teidän mielestä kannattaisi muuttaa kun haetaan rauhallista paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä olette tästä uudesta laulajakyvystä Juice Leskinen? Minä olen suuresti vakuuttunut hänen kappaleista ja etenkin nokkelasta kielenkäytöstä mikä monista lauluistaan huokuu.
Hän on huomenna keikalla Tampereen YO-talolla ja koska kulmilla ollaan niin lähden katsomaan häntä.
Mä olen varma että siitä pojasta tulee vielä jotain suurta. Sehän on nero mut näyttää liemi maistuvan.
Voisitteko auttaa 13-vuotiasta tyttöä. Minua kiusataan koulussa, kun ollaan nyt ainoita kirkonkylällä, joilla on vielä ulkohuussi. Meillekin tulee remontti ja laitetaan vesijohdot, mutta isä sanoi että pitää ensin saada jotain lainaa sitä varten. En oikein ymmärtänyt mikä laina se oikein on.
Sitten onko äiti kohtuuton, kun en saa lähteä Jaanan ja Kirsin kanssa kolmestaan kaupunkiin? Kyllä me osataan. Jaana ja Kirsi saa mennä. Mulla on omaa rahaa, kun hoidin naapurin Samia kesällä.
Juha Perälä on syväjäädytetty ja suunnitelmissa on herättää se 2017.