1970-luvun Aihe vapaa.
Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.
Kommentit (1605)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret poliitikot Pave Väyrynen ja Ike Kanerva, kumpi on enemmän hottis?
Ei kumpikaan. Veikkaan, että lyhyt ura tulee molemmille. Vuoden kuluttua kukaan ei muista heitä.
Juu ei, parit vaalit, niin Väyrynen ja Kanerva ovat unohtuneet täysin, tulevaisuuden nimiä ovat ehdottomasti SKYPistä Olavi Tupamäki ja Matti Hannola, edustavat sopivasti lukeneistoa ja maatalousyrittäjyyttä ja SDP:n nousevana kykynä voisi olla Pekka Starast, liberaaleista Terni Nieminen ja SKDL:stä Joel Hongisto. Heistä kuulemme vielä. Muutenkin olen sitä mieltä, että,puolueista juuri SKYP nousee keskustan ja SMP: n kustannuksella, liberaalit vievät äänestäjät kokoomukselta ja SKDL: n nousu on ihan selvä.
Siitä Kanervasta olen kuullut kaikenlaista, varsinainen häntäheikki kuuluu olevan. On kuultu etenkin SKDL:n pileissä hilluneen ja muissakin vasemmistolaisissa pileissä. Kuuluu tehneen jopa puoli päivää eläessään rehellistä työtä, siellä Lokalahdella myllärin apupoikana, ruokatauon aikana sitten livisti. Oikeistolainen kuitenkin pitäisi oleman, kun kokoomukseen kuuluu, pieni oppositiopuolue eduskunnassa. Onneksi Kekkonen ei päästä noita ikinä hallitukseen. Eikä Neuvostoliitto hyväksyisi sitä ja Kekkonen tietää sen.
Väyrynen on myös melkoinen poliittinen pyrkyri, ilmeisesti melko itseriittoinen (narsisti) luonteeltaan. Jotenkin tuntuu, että hän haluaisi Kekkoseksi Kekkosen paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmiä suihkuja ja perätuiskeita, lisää ruumiilista työtä; makoillessa liikaa voi tulla kummallisia ajatuksia.
Tän OLI TARKOITUS olla vastaus/ohjeistus huolestuneelle 50v äidille 15v pojan itsesaastukseen.
Noissa asioissa kannatta olla tiukkana. Itsesaastutus on vakava ongelma pojilla ja olen myös kuullut että jotkut tytöt harrastavat myös sitä. Kannatta katsoa, että kädet on peiton päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikoo tankata huomenna BP:lla tarjousbensaa, vain 2 markkaa litra? Itse meinaan mennä ja voisi samalla tankkausreissulla käydä kuuntelemassa, kun jukeboxissa on kuulemma Hurriganesilta uusi sinkku "Crazy days".
Minä tankkaan vain Gulfilla.
Etpäs tankkaa enää ensi kuussa, kun Gulf häippäsee suomesta ja niistä tulee Kesoileja ja E-huoltiksia :p
Missäs sitten tankkaat? Itse tankkaan jo nyt E-huoltiksella, koska siellä saa tankata itse ja itsepalveluhinta on 2 penniä halvempi :)
Mä tankkan myös E-öljyillä koska mulla on ammattiliiton jäsenkortti, jolla saan 4% alennuksen.
Terttu kirjoitti:
Oletteko antaneet lastenne katsoa uutta yleisradion lasten makasiiniohjelmaa "Pikku kakkonen"?
Hieman arveluttaa päästää mukuloita television ääreen kolmena päivänä viikossa. Ei meillä ole lapset televisiota arkena katsoneet.
Onhan siinä kyllä todella upeita lastensatuja, kuten se DDR:läinen "Nukkumatti". Ennennäkemättömän hienosti toteutettu.
Nukkumatti on sitä parhautta DDR:stä. Mitähän hyvää sieltä vielä tuleekaan. On se Honeker saanut maassaan paljon aikaan. Niillä on myös selainen edistyksellinen toimia, kuin Stasi, joka pitää maan oikealla tiellä ja taantumukselliset kurissa.
Naapurin poika eskarista oli saanu sellaisilla aikuisten henkseleillä varustetut kurahousut. Meillä muilla on tämmöset tavalliset jotka laitetaan kiinni neppareilla. Noloa kun nää on niin kiiltävät ja paksua kangasta...
Vierailija kirjoitti:
Muita jolle ei maistu vinetto raskaana? Pelkään että on jotain pielessä! Auttakaa.
Ehkä sun ei kammata juoda sitä vinettoo, mutta kokeile olutta, se pitää naisen kunnossa ja saa maidon sitten tulevaisuudessa nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti oli ostanut Elannosta jonkun kiwin. (Miköhän sekin mahtaa olla?)
Ei me läpi! Mä löysin ekat kiwit STOCKAN HERKUSTA, kevät 82, ostin niitä ylioppilasjuhliin kakun päälle, saksalaislehdissä olin nähnyt reseptejä.
Ja ne oli iso jutun aihe ja uutta myös paljon nähneelle opettajalleni joka oli kutsuttu kahville: ”Oikein kiiiiiwejä! Onpas nämä mielenkiintoisen makuisia!”
KASARIN alkupuolella ne alkokin sit levitä vauhdilla.
Kyllä niitä löytyi jo vuonna 1979.
Muistan erittäin hyvin, että söin 10-vuotiaana kyseisenä vuonna Helsingissä isoäidin luona ihan kiiviä ja avokadoa myös.
Yleistyivät toki vasta 80-luvun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime yönä satoi puoli metriä lunta, kuplavolkkarini ei lähde käyntiin, eikä aura-autoakaan näy.
Ei mitään hätää. Nyt menet keittämään itsellesi kahvit, ellet ole jo niin tehnyt. Siis keitä ne puuhellalla ja kun kahi on kiehunut ja puut hiilloksella, niin pistä ne hiilet alumiinikattilaan ja vie auton öljypohjan alle. hyvä on varmaan heittää myös viltti siihen konepellin päälle. Sitten sisään lukemaan päivän lehteä ja joskus tunnin, puolentoista päästä käyt vääntämässä moottori käymään. Jätä käymään ja odottele rauhassa aura-autoa. Mehän eletään jo lähes valmiissa maailmassa, joten kiirehtiminen ja hätiköinti on turhaa.
p.s. Muista ottaa se kattila pois, kun saat moottorin käymään, muuten jää siskonmakkarasopat keittämättä.
Minkä ihmeen takia puuhellalla? Ei meillä mitään puuhellaa ole ollut koskaan. Sellaisen olen nähnyt ainoastaan mummolassa maalla, eikä ole enää sielläkään, kun sinne tuli pari vuotta sitten sähköt, niin puuhella purettiin pois. Saunanpesässä tietty vois puut hiillokselle poltella, mutta en minä kyllä hyvää höyrykattilaa ala hiilillä nokeamaan.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin poika eskarista oli saanu sellaisilla aikuisten henkseleillä varustetut kurahousut. Meillä muilla on tämmöset tavalliset jotka laitetaan kiinni neppareilla. Noloa kun nää on niin kiiltävät ja paksua kangasta...
Mikäs se sellanen eskari on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun bravuurini on ollut cocktail-tikut, joihin tulee juustopala, oliivi, sekä suolakurkkua. Niitä on kiva napostella, kun juo viiniä.
Kumpaa viiniä juot coctailtikkujen kanssa? Bordeaux Blancia vai Egri Bikaveriä?
Porvoon lankku on parempaa. Mies suosii Erkin pikakivääriä, hih hih!
Vierailija kirjoitti:
Mullakin oli kapulakassi ja puukengät aina jalassa
Kapulakassi, hauska nimitys putkikassista :) Meilläpäin kyllä hollannikkaat ei ole olleet enää aikoihin muodissa, niitä käyttää enää ainoastaan rekkamiehet. Mutta siis etkö enää käytä putkikassia, nehän ovat edelleenkin kuuminta hottia? Meidänkin luokalla on jokaisella, paitsi yhdellä landepaukku Kakella, joka joutuu käyttämään edelleenkin reppua ja vähän me sille siittä aina kuittaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se sellanen eskari on?
Mää oon kuullut, että isossa kaupungissa laittavat lapsia kouluun jo tarhaikäisenä. Minkä ihmeen takia? Luulen, että tuo kirjoittaja puhuu jotain siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka aikoo tankata huomenna BP:lla tarjousbensaa, vain 2 markkaa litra? Itse meinaan mennä ja voisi samalla tankkausreissulla käydä kuuntelemassa, kun jukeboxissa on kuulemma Hurriganesilta uusi sinkku "Crazy days".
Minä tankkaan vain Gulfilla.
Etpäs tankkaa enää ensi kuussa, kun Gulf häippäsee suomesta ja niistä tulee Kesoileja ja E-huoltiksia :p
Missäs sitten tankkaat? Itse tankkaan jo nyt E-huoltiksella, koska siellä saa tankata itse ja itsepalveluhinta on 2 penniä halvempi :)
Taidan tankata Kesoililla, sieltä saa 100 oktaanista bensaa. Olisihan sitä kyllä tuossa Unionillakin.
http://www.suomenmuseotonline.fi/fi/kohde/Mobilia/Neka1857?museum=Mobil…
Miten röökinpolttamat reiät piiloon sohvasta ja auton istuimista?
Röökinpoltosta tuli mieleen vielä, että onko teillä keittiössä tuhkis ihan keittiönpöydällä vai vähän piilommassa paikassa tiskipöydällä..
Surkeaa kun lapsen pitää osallistua koulun hiihtokilpailuihin tädin vanhoilla puusuksilla ja monoilla. Ei ole mahdollista ostaa esim. Karhu-suksia, asuntolainan korko on 16% ja siihen menee kaikki mitä tienataan. Onneksi on sentään marjapensaat ja perunaa, porkkanaa ja lanttua pihalla kasvimaalla, ja mies käy hirvimetsällä. Saadaa talveksi lihaa pakkaseen ja juurekset maakellariin pihan perälle.
Pidättekö ovia päivällä lukossa? Me on laitettu nykyään yöksi, kun yksi naapuri tuli vahingossa meille eteiseen nukkumaan, siihen oli kaatunut. Tyttö sen aamulla siitä löysi. Mistä lie ollut tulossa. Aune sanoi eilen, että he laittavat nykyään päivälläkin lukkoon, kun on noita kiertokauppiaita niin paljon liikkunut.
Mä olen niin kyllästynyt näihin silmälaseihin. Valokuvissa näyttää, kuin silmien edessä olisi pullonpohjat. Voisivatpa lääkärit tehdä jonkun leikkauksen, jolla näkö palaisi takaisin hyväksi. Mutta se on mahdottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa kun lapsen pitää osallistua koulun hiihtokilpailuihin tädin vanhoilla puusuksilla ja monoilla. Ei ole mahdollista ostaa esim. Karhu-suksia, asuntolainan korko on 16% ja siihen menee kaikki mitä tienataan. Onneksi on sentään marjapensaat ja perunaa, porkkanaa ja lanttua pihalla kasvimaalla, ja mies käy hirvimetsällä. Saadaa talveksi lihaa pakkaseen ja juurekset maakellariin pihan perälle.
Me saatiin avaralainaa ja ostettiin tontti. Aletaan rakentaa tuohon Penttilän pellolle. Pistivät lehmät pois ja pellon rahoiksi. Tytöt saavat yhteisen huoneen ja poika oman. Saatiin hyvä paikka, päästään kulma tontille. Viisitoista taloa siihen kuulemma tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me saatiin avaralainaa ja ostettiin tontti. Aletaan rakentaa tuohon Penttilän pellolle. Pistivät lehmät pois ja pellon rahoiksi. Tytöt saavat yhteisen huoneen ja poika oman. Saatiin hyvä paikka, päästään kulma tontille. Viisitoista taloa siihen kuulemma tulee.
Niin ja aravalainahan se on, mutta on niin vaikea sana sanoa. Aina menee väärin.
Mä ainakin juon tota Unkarilaista Egri Bikaveria, siis punkkua. Tosta valkkarista mä en oikein tykkää. Sanovat että kalan kanssa toimii, tiedä sitten.