Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko sosiaalisten tilanteiden pelkoa helpottaa jollain muulla kuin alkoholilla?

Vierailija
19.10.2017 |

Ei bentsoja tai lääkkeitä. Tiedän että sosiaalisten tilanteiden pelko on pääosin puhdasta aivokemiaa - pystytäänhän se poistamaan aivokemiaa myllertävällä alkoholilla.

Alkoholi on kuitenkin huono lääke tuohon. Olisiko niin, että alkoholi pitkässä juoksussa lisää masennusta ja sos. ahdistusta, koska se aiheuttaa dopamiini ja serotoniinivajetta ja muokkaa aivojen rakennetta epäedulliseen suuntaan.

Onko esimerkiksi urheilulla todettu olevan vaikutusta? Tietyillä ruoilla? Meditaatiolla?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedätyshoito on todella tehokasta.

Vierailija
2/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit "ei lääkkeitä", mutta beetasalpaajaa kannattaa kokeilla, jos ei vielä ole kokeillut. Se ei vaikuta keskushermostoon, vaan ainoastaan autonomiseen hermostoon, jonka ylikierroksilla käyminen on syynä jännittämisen fyysisiin oireisiin. Beetasalpaaja auttaa yllättävän hyvin ja lisää itsevarmuutta, koska mm. poistaa tärinän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tule tuollaisia sanomaan jos et tiedä ongelman vakavuudesta mitään. Joillekin toki ehkä toimii, hyvin hyvin pienin askelin... joillekin yksinkertaisesti ei..

Vierailija
4/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa tätä: tee se, mitä eniten pelkäät. Sano tilanteessa ääneen, että mua jännittää hirveästi. Uskallatko? Yksi kymmenestä kuulijasta saattaa puukottaa sua selkään, loput ajattelee, että vitsit kun rohkea ihminen.

Voit myös katsella ympärillesi ja ajatella: täälläkin on parhaillaan monta paniikkihäiriöistä.

Yksi juttu vielä: paniikkihäiriö ei koskaan iske oikeassa hätätilanteessa.

Vierailija
5/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tule tuollaisia sanomaan jos et tiedä ongelman vakavuudesta mitään. Joillekin toki ehkä toimii, hyvin hyvin pienin askelin... joillekin yksinkertaisesti ei..

No millaisesta ongelmasta sitten on kyse?

Vierailija
6/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tiedät ongelman vakavuudesta? Siedätyshoito nyt vaan oikeasti on aika tehokasta. 

Vierailija
7/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa tätä: tee se, mitä eniten pelkäät. Sano tilanteessa ääneen, että mua jännittää hirveästi. Uskallatko? Yksi kymmenestä kuulijasta saattaa puukottaa sua selkään, loput ajattelee, että vitsit kun rohkea ihminen.

Voit myös katsella ympärillesi ja ajatella: täälläkin on parhaillaan monta paniikkihäiriöistä.

Ennenkuin lyttäät tämänkin ohjeen: olen itse kokeillut juuri tuota ekaa keinoa, koska kyllästyin oireeseen, joka rajoittaa elämääni. Sanon ääneen juuri sen mitä pelkään: että muut huomaavat että olen paniikissa. Kukaan ei ole koskaan nauranut tai irvaillut. Ne jotka eivät vaivaa itse tunne, eivät tiedä mistä puhutaan, eikä asia liikuta heitä. Ne jotka itse kärsivät samasta, ovat kiitollisia. Yksi purskahti kerran itkuun.

Mun mielestä ns. siedätys ei toimi.

Vierailija
8/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin lyttäät tämänkin ohjeen: olen itse kokeillut juuri tuota ekaa keinoa, koska kyllästyin oireeseen, joka rajoittaa elämääni. Sanon ääneen juuri sen mitä pelkään: että muut huomaavat että olen paniikissa. Kukaan ei ole koskaan nauranut tai irvaillut. Ne jotka eivät vaivaa itse tunne, eivät tiedä mistä puhutaan, eikä asia liikuta heitä. Ne jotka itse kärsivät samasta, ovat kiitollisia. Yksi purskahti kerran itkuun.

Mun mielestä ns. siedätys ei toimi.

Tämähän juuri on sitä siedätystä parhaimmillaan. 

Vierailija
9/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoterapia? Syvässä hypnoosissa annettu voimakas suggestio: "Et pelkää ihmisiä..."

Vierailija
10/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korsetti auttaa sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Asia on tutkittu. Tunnetko pelokasta korsetin piukkaajaa!

https://www.google.es/search?q=corsetry&rlz=1C1GGRV_enES756ES756&source…

Rohkeasti vain!!

Vierailija
11/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole auttanut muu kuin terapia ja lääkitys. T. Yli puolet elämästään sos tilanteiden pelkoa

Vierailija
12/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea-mieli kirjoitti:

Korsetti auttaa sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Asia on tutkittu. Tunnetko pelokasta korsetin piukkaajaa!

https://www.google.es/search?q=corsetry&rlz=1C1GGRV_enES756ES756&source…

Rohkeasti vain!!

Häh??????

Vierailija
13/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin ryhmäterapia voisi myös auttaa. Sellainen missä käydään vertaisryhmässä läpi tuntemuksia ja harjoitellaan tilanteista selviytymistä turvallisessa pikkuporukassa.

Vierailija
14/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI kyllä kannattaisi ottaa avuksi...

Vierailija
15/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

korsetti auttaa ilman ssri-tablettia, parempi vaihtoehto.

Vierailija
16/16 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä tiedät ongelman vakavuudesta? Siedätyshoito nyt vaan oikeasti on aika tehokasta. 

Tiedän koska itse kärsin ja joinakin päivinä jopa roskien vieminen ulos on ylivoimaista . Siinä ei auta ajattella että "en mä sinne kuole, reippaasti vaan, eihän siinä ole mitään pelottavaa". Voi kunpa se oikeasti olisikin niin helppoa. Vaikka järjellä yrittää ajatella niin ei se auta kun koko kroppa menee jumiin. Joillakin varmasti lievä ongelma eikä ole vielä "paisunut", heille ehkä voi siedätys toimia.