Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdusta löytyi polyyppi hysteroskopiassa...

07.04.2006 |

Olin maanantaina hysteroskopiassa, koska ekan IVF-hoidon aikana lääkäri epäili mahdollista polyyppia kohdussa. Nooh...kohdusta löytyi polyyppi, vasemman munanjohtimen aukon edestä... Kuinkahan paljon tällainen on voinut vaikeuttaa tätä projektia? Mulla on myös endometrioosi, mutta lievä sellainen.

Nyt ovulaation lähestyessä mietityttää sellainen asia, että kun hysteroskopian yhteydessä tehtiin kaavinta. Tarkoittaako se sitä, että tässä kierrossa on " turha" yrittää luomukonstein, vai kerkiääkö limalalvo kehittyä vastaanottavaiseksi...?

Kertokaapa kokemuksia polyypeista tai hysteroskopiasta!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

polyypista jotain. Itseltäni löytyi myös tuoresiirron yhteydessä polyyppi kohdusta tai kohdunsuulta. Siirtoa suorittavan lääkärin mukaan niistä ei pitäisi olla mitään haittaa. (huom.sana pitäisi....) Asia kuitenkin jäi vaivaamaan minua että hain tietoa netistä mm täältä vauva-palstalta haulla. Aika monen kanta oli se, että polyyppi voi ikäänkuin toimia " portinvartijana" ja vaikeuttaa, jopa estää alkion kiinnittymisen. Kuulemma lääkärien kanta asiasta on kahtiajakoinen.

Myös äitini oli sitä mieltä, että aina tuollaiset " ylimääräiset" jutut voi olla haitaksi - tuskin hyödyksikään. Tästä viisastuneena ajattelin ottaa yhteyttä klinikalle ja kysellä voisiko päästä polyypin poistoon. Vielä en oo kuitenkaa saanu aikaiseksi soitella. (viime hoito siis epäonnistui ja pas:seja olisi edessä, mutta haluaisin polyypin pois kehostani ennen passeja.)

Tsemppiä!!

Vierailija
2/2 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin verkkoklinikan mukaan pienikin polyyppi voi haitata raskaaksi tuloa. Mun polyyppi oli halkaisijaltaan noin 1 cm ja se poistettiin hysteroskopiassa, kun mulla oli jo 4 tuloksetonta ivf:ää takana. 5. ivf sitten tuottikin tulosta.

Limakalvon kasvu riippuu varmaan siitä miten alkukierrossa tuo kaavinta tehtiin. Jos oli ihan alussa, voi limis ehtiä kasvaa vielä, mutta paremmat mahikset toki lienee vasta tulevassa kierrossa.

Onnea yritykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme