Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha maito - pitääkö se kaataa vessaan vai vain roskiin?

Vierailija
19.10.2017 |

Tässä vähän ihmettelen että mikä on suositus? Koska vessaan ei kuulemma saisi laittaa kun ”sitä itseään” on kuitenkin puoli litraa juustottunutta maitoa. Siis tosi vanhaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on jäänyt sellainen käsitys, ettei av:lla voi asiallisesti keskustella kierrätykseen liittyvistä asioista.  Netti on pullollaan ohjeita miten tulisi toimia, mutta siellä saattaa olla myös ristiriitaisia ja vanhentunutta tietoa.  Ohjeet olisi hyvä päivittää aika-ajoin,  jotta me, jotka haluamme kierrättää saisimme luotettavat tiedot.  Päivitystiedot vuosilukuineen puuttuu monista ohjeista.                                                                              

Itse en halua ruokkia rottia, nehän voi jo nyt paremmin kuin Suomen köyhimmät vanhukset ja perheet.                

Laitan nestepitoisen jätteen esim. muovipullossa (tiskiaine, shampoo, ketsuppi, eli mikä tahansa tyhjentynyt korkillinen/kannellinen muovipullo/purkki.  Heitän ne sitten sekajätteeseen.  Helsingissä kerätty sekajäte menee nykyään poltettavaksi.  Mikäli käy niin, että avaamaton maito/piimäpurkki on unohtunut ja mennyt pilalle, heitän purkkeineen päivineen sekajätteisiin.  Olen melko tarkka vaikka tuskin aina teen oikein.  

No nyt saattoi joillekin tulla hikipisara 😅 otsalle pelkästä ajatuksesta liittyen kierrätykseen, mutta ei elämä sentään niin kauhean vakavaa ole.  Kunhan koko ajan lisääntyvät rotat jättävät meidät rauhaan, eikä pure lapsiamme tai lemmikkieläimiämme.  Tai kiipeä ylös viemäriputkia ruuantuoksun houkuttamana, kun tähteet huuhdellaan wc-pöntöstä alas.  

Kierrätys on markkinatalouden vika. Ei kuluttajan. Ei entisaikoina ollut kierrätyksiä kun kaikki syötiin paitsi luut ja nahkat. Kaupat eivät olleet pullollaan joutavaa paskaa. Sellaista tuotetta, mitä ei voi ostaa biohajoavassa paperipussissa ei yksinkertaisesti ihminen tarvitse.

Vierailija
22/22 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biopussiin. Solmu ja biojäte. Ps. Pahvi ei biojätteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä