Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyystuki on ihan loistava! 800 euroa, on polleeta! 400 euroa vuokraan. Ai että!

Vierailija
19.10.2017 |

Siis miten joku jaksaa selitää, että Suomessa on tuet liian hyvät? Elin- ja asumiskustannuksiin ne ainakin pk-seudulla menee, emmä ainakaan oo ihan hirveesti tässä tuntenut "loisivani" kun toimeentulo tuottaa enemmän työtä ja päänvaivaa kuin edelliset työt.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun typerä trolli. Muuta vaikka Italiaan, et saa latiakaan yhteiskunnalta. 

Vierailija
2/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois Helsingistä. Muualta saatat saada yksiön vaikka alle 400e kuukausivuokralla, jolloin saamasi summa on todella hyvä, ottaen huomioon ettet tervitse autoakaan kun et käy töissä. Mulla jää palkasta käteen vuokran ja autokulujen jälkeen tuo 800e, mietippäs sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole isot. Useat joutuvat hakemaan asumis- ym. tukea lisäksi. Itse olen toistaiseksi ansiosidonnaisella mutta en enää pärjää kun se loppuu. Olen niin vanha etten enää näytä työllistyvän. Palkallisia työpaikkoja lisää ja ikärasismi pois.

Vierailija
4/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä saan viisisataa käteen. Mistä keksit ton 800?

Vierailija
5/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit ruveta elämään noilla tuilla. Minä voisin ihan vapaaehtoisesti ottaa sinun palkkasi.

Vierailija
6/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois Helsingistä. Muualta saatat saada yksiön vaikka alle 400e kuukausivuokralla, jolloin saamasi summa on todella hyvä, ottaen huomioon ettet tervitse autoakaan kun et käy töissä. Mulla jää palkasta käteen vuokran ja autokulujen jälkeen tuo 800e, mietippäs sitä.

Helsingissä on lähes kaikki oman alani työt, joten muuttaminen ei kannata. Jos saan töitä muualta, niin sitten muutan vaikka Nuorgamiin.

Vierailija
7/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin noin hyvät tuet? Mikä tuki, ansiosidonnainenko? Täälläpäin, pieni paikkakunta, on yksiöiden vuokrat väh 500 euroa, kaupungin vuokra-asuntoa olen jonottanut yli puoli vuotta, työmarkkinatuki 500 e ja asumistukea yksiöön saisi n 300 e joten elämiseen eli muihin laskuihin, ruokaan, bussilippuun jne jää huikeat 300 e. Jos se on jonkun mielestä liian paljon iin sitten palkat ovat aivan liian suuret ja niitä tulee laskea, kun huomattavasti vähemmälläkin kerran elää mainiosti (mihin termi "liian paljon" viittaa).

Vierailija
8/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi

Vierailija
9/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten kustannuksella elävillä ei ole oikeutta valittaa. 800 kuussa on aivan liikaa.

Vierailija
10/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sais yrittäjätkään starttirahaa tai yhteiskunnan kalliilla kouluttamia päteviä työntekijöitä, jotka on pidetty terveenä läpi elämän yhteiskunnan rahoilla. Maanviljelijät miljoonatukiaisia tai metsänomistajat.

Ihan turha uskotella itselleen, etteikö jokainen suomalainen olisi yks tukiaispajatso. Jotkut fiksummat vaan tajuaa sen ihan ite.

Vierailija
11/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan on puolet liikaa. Sinun pitäisi olla erittäin kiitollinen, että veronmaksajat maksavat asumisesi. Ruokarahat keräisit helposti pulloilla.

Vierailija
12/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten kustannuksella elävillä ei ole oikeutta valittaa. 800 kuussa on aivan liikaa.

Juu. Sinäkin elät yhteiskunnan kustannuksella, et vain näe sitä.

Vierailija
13/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa saa 800 euroa päivärähaa, ei suomessa ainakaan. Suomeessa työttömän varat on noin kymppi päivässä jos on alhaiset kulut. Sossusta kun jaksaa hakea vois saada hieman lisää. 487€ on perusosan suuruus. Tarkistin juuri. 

Vierailija
14/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aamun" ? Etpä taida kuulua työväestöön itsekään. Meillä muilla on kyllä jo lounasaika.

Vierailija
15/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä pitäisi olla 800 kuussa niin ei tarvitsisi hakea sossusta erikseen joka kuukausi rahaa.

Vierailija
16/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saan valittaa, työttömyyskorvaus on korvausta siitä että valtio ei jaa olemassaolevia työpaikkoja kaikille, kuten se voisi hyvin tehdä (tuettomat yksityisyritykset poislukien).

Vierailija
17/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella liian korkeat. Puolisoni kanssa saamme molemmat kelan päivärahaa, ei muuta. Eli bruttona 648€/kk, nettona 518€/kk kumpikin. Siitä sitten maksetaan asuminen, sähköt, vesi, vakuutukset, ruoka, hygieniatuotteet, puhelinlasku jne.

Tuota js vielä kiristetään niin taitaa olla hengenlähtö lähellä.

Törkeätä propagandaa mediassa ja hallitukselta väittää että kaikki työttömät saavat ruhtinaalliset tuet ja kaikki kustannetaan erikseen.

Ja ennen kuin pätevämmät huutelevat "mene töihin pummi" voin kertoa että olemme molemmat koulutettuja ja yli 20 vuotta työelämässä olleita ja todella olemme hakeneet töitä, osallistuneet "työllistymistä edistäviin toimenpiteisiin" jne.

Ikää molemmilla lähes 50 vuotta, siinäpä se syy työttömyyteen taitaa olla.

Vierailija
18/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää palkasta 400. Ei ole autoa koska ei ole varaa siihen. Mietipä sitä.

Vierailija
19/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella liian korkeat. Puolisoni kanssa saamme molemmat kelan päivärahaa, ei muuta. Eli bruttona 648€/kk, nettona 518€/kk kumpikin. Siitä sitten maksetaan asuminen, sähköt, vesi, vakuutukset, ruoka, hygieniatuotteet, puhelinlasku jne.

Tuota js vielä kiristetään niin taitaa olla hengenlähtö lähellä.

Törkeätä propagandaa mediassa ja hallitukselta väittää että kaikki työttömät saavat ruhtinaalliset tuet ja kaikki kustannetaan erikseen.

Ja ennen kuin pätevämmät huutelevat "mene töihin pummi" voin kertoa että olemme molemmat koulutettuja ja yli 20 vuotta työelämässä olleita ja todella olemme hakeneet töitä, osallistuneet "työllistymistä edistäviin toimenpiteisiin" jne.

Ikää molemmilla lähes 50 vuotta, siinäpä se syy työttömyyteen taitaa olla.

Miksi alapeukku? Eikö kestetä ajatusta että totuus onkin muuta kuin mitä nyt jatkuvalla syötöllä iltalehdet sun muut tiedotusvälineet syytävät?

Avatkaa silmänne ja järkenne hyvät muut työssäkäyvät ja nähkää mikä lokakampanja on menossa, tavoitteena kurjistaa oloja entisestään ja saada ihmiset ilmaistyöhön, koskee jossain vaiheessa myös tällä hetkellä palkkatyössä olevia.

Vierailija
20/29 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää tuet pitäis kääntää toisinpäin. Työttömille se opinto- ja asumistuen summa ja opiskelijoille 800€ tuki. Eihän tää oo mistään kotoisin, että opiskelijat, jotka oikeasti käyttää aikansa järkevästi joutuu elämään lainalla ja tienatakin saa vähemmän kuin työtön. Ja kun joku kuitenkin tähän tarttuu niin harva opiskelja ehtii täysipäiväisesti sekä olla töissä, että opiskella, ainakaan kunnolla, joten se tulorajan ylitys ei ole kannattavaa, kun ei sillä elä sen paremmin. En ole myöskään itse opiskelija vaan opettaja, kun siihenkin joku kuitenkin tarttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän