Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso tiuskii ja kiihtyy todella helposti

Vierailija
18.10.2017 |

Onko muilla samaa? Aihe voi olla niinkin yksinkertainen, että en kuule olohuoneesta hänen kommenttia keittiöön asti, niin sitten vihaisesti huudahdetaan. Muutenkin jos on jonkin ristiriita, ongelmatilanne tai epäselvyys niin puolison asenne aiheeseen on "ole hiljaa", "ei kiinnosta", "lopeta".

Itse tykkäisin jutella asian läpi, jolloin löydettäisiin jokin ratkaisu siihen tai selvitettäisiin sen ongelman juuri, jota kautta se olisi helpompi ymmärtää/ratkaista. Enkä yritä edes syyllistää, vaan kiinnostaa ylipäätään asian ratkaisu. Puolisoni mielummin haluaa vain tiuskaista tai ärhäistä ja sanoa "ihan sama" tai "lopeta" tai muuta vastaavaa, ikäänkuin ollen asenteella "olen oikeassa, sulla ei pitäis olla mitään sanottavaa". Olen asiasta sanonut, mutta sama homma jatkuu. Keskimäärin 1-2 kertaa viikossa tätä turhaa tiuskimista tapahtuu; Välillä useamminkin. Tuntuu, että homma on kuin kuumilla kivillä hyyppimistä paikoin, kun pitää miettiä mistä aiheesta avaa suunsa. Eikö parisuhteessa pitäisi pystyä keskustelemaan asioista ilman, että joka kerta, kun toinen avaa suunsa niin se koetaan hyökkäykseksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänen luonteensa on sellainen. Kipakka.

Vierailija
2/6 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on samanlainen. Vasta nyt olen tajunnut, että kaikki mitä sanon, mies ottaa henkilokohtaisena loukkaauksena itseään kohtaan. Esim vaikka, että edelline asukas on tehnyt taloomme jotakin, ja kun siitä miehelle mainitsen, että se ei mielestäni ole hyvin tehty, mies suuttuu ja alkaa puolustella sitä tekelettä. Ihan niin kuin olisin syytänyt häntä siitä . Ja joka asiassa sama. En koskaan voi oikeastaan sanoa, mitään, koska mies ottaa itseensä ja alkaa riitemään. En oikein enää uskalla sanoa mitään ja aika hiljaiseksihan se sitten on tämä elä mennyt. Voin vain myönnellä miehen puheita, mutta omaa mielipidettä en enää uskalla sanoa. Riita on heti pystyssä ja ihan vaikka mistä. Jos vaikka mies on katsonut sään joltakin toiselta kanavalta kuin minä ja niissä on luvattu vähän eri säitä, mies suuttuu jos uskallan sanoa, että siellä toisella kanavalla luvattiin toisenlaista sääennustetta. Mies luulee, että loukkaan häntä, sanomalla niin..Tai jos pyörastä on rengas tyhjänä ja uskallan siitä mainita, niin mies suuttuu, koska kokee, että se on henkilökohtainensyytös häntäkohtaan, että rengas on tyhjä. En enää tiedä mitä uskallan sanoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on samanlainen. Vasta nyt olen tajunnut, että kaikki mitä sanon, mies ottaa henkilokohtaisena loukkaauksena itseään kohtaan. Esim vaikka, että edelline asukas on tehnyt taloomme jotakin, ja kun siitä miehelle mainitsen, että se ei mielestäni ole hyvin tehty, mies suuttuu ja alkaa puolustella sitä tekelettä. Ihan niin kuin olisin syytänyt häntä siitä . Ja joka asiassa sama. En koskaan voi oikeastaan sanoa, mitään, koska mies ottaa itseensä ja alkaa riitemään. En oikein enää uskalla sanoa mitään ja aika hiljaiseksihan se sitten on tämä elä mennyt. Voin vain myönnellä miehen puheita, mutta omaa mielipidettä en enää uskalla sanoa. Riita on heti pystyssä ja ihan vaikka mistä. Jos vaikka mies on katsonut sään joltakin toiselta kanavalta kuin minä ja niissä on luvattu vähän eri säitä, mies suuttuu jos uskallan sanoa, että siellä toisella kanavalla luvattiin toisenlaista sääennustetta. Mies luulee, että loukkaan häntä, sanomalla niin..Tai jos pyörastä on rengas tyhjänä ja uskallan siitä mainita, niin mies suuttuu, koska kokee, että se on henkilökohtainensyytös häntäkohtaan, että rengas on tyhjä. En enää tiedä mitä uskallan sanoa. 

Kuulostaa niin tutuilta esimerkeiltä. Itsellä kylläkin sukupuolet toisinpäin. Joskus jopa nainen mainitsi, että "Miksi sä kavereiden kanssa juttelet syvällisiä ja kerrot kaiken. Miks et mun kanssa haluu jutella niistä?" Kun jotain mainitsin, että välillä pitää miesten kanssa hengata, että pystyy puimaan asioita yms. Eiköhän se ole aika selvää miksi ei kiinnosta keskustella mistään, jos se menee tiuskimiseen.

-AP

Vierailija
4/6 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kauankin jaksanut tuollaista? Ei tule muuttumaan.

Vierailija
5/6 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mies kirjoittaa tänne naisten palstalle, hän puhuu "puolisosta", jottei paljastuisi mieheksi, koska tämä tieto vaikuttaisi ratkaisevasti kommentoijien (naisten) asenteisiin.

Vierailija
6/6 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun mies kirjoittaa tänne naisten palstalle, hän puhuu "puolisosta", jottei paljastuisi mieheksi, koska tämä tieto vaikuttaisi ratkaisevasti kommentoijien (naisten) asenteisiin.

Juurikin niin. On se monta kertaa nähty. Mutta pitäisi pystyä jotenkin sukupuoleen katsomatta tarkastelemaan nää asiat.

Vierailija kirjoitti:

Oletko kauankin jaksanut tuollaista? Ei tule muuttumaan.

Ei sitä itseasiassa aina ole ollut. Varmaan tullut se perus "nyt ollaan vakaasti parisuhteessa"-efekti, että lakataan miettimästä sitä toista, ja ei jakseta "esittää" kohteliasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi