Jos olet fiksu ihminen ja sinulla on mielestäsi hyvä maku niin sano Netflixistä jokin hyvä sarja/leffa
Jokin mikä on koskettanut/herättänyt ajatuksia jne. Tuntuu että hukun tuohon paljouteen, mitä tuolta nyt katsoisi. Tuli otettua jäsenyys taas kuukaudeksi kun lapsi sitä vinkui.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Designated Survivor
Gypsy
Gypsy oli mielestäni ehkä tämän vuoden paras uusi Netflix sarja, vaikka saikin yleisesti aika laimean vastaanoton. Designated Survivor lähti ihan lupaavasti liikkeelle, mutta suistui muutaman jakson päästä täysin älyvapaaseen 24-tyyliseen toimintaan. En pystynyt katsomaan ekaa kautta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Designated Survivor
Gypsy
Gypsy oli mielestäni ehkä tämän vuoden paras uusi Netflix sarja, vaikka saikin yleisesti aika laimean vastaanoton. Designated Survivor lähti ihan lupaavasti liikkeelle, mutta suistui muutaman jakson päästä täysin älyvapaaseen 24-tyyliseen toimintaan. En pystynyt katsomaan ekaa kautta loppuun.
Yritin katsoa Gypsyä ekan jakson, mutta kiinnostus ei vain herännyt. Kerro, kannattaako yrittää uudelleen. Mistä sinä pidit tässä?
David Brent: Life on the road
Jos siis tykkää Konttori-tyylisestä semimauttomasta brittihuumorista...
Huvittavaa miten ihmiset saadaan vastailemaan, kun otsikosas heitä kehutaan fiksuiksi ja hyvän maun omaaviksi :-D Porukka täynnä itseään ajattelee, että minähän olen fiksu ja minulla on hyvä maku joten minun täytyy nyt vastata :-D
netflixissähän on vanhoja leffoja, nähty puoli vuotta etukäteen. Maksaako joku siitä palvelusta? xD
Harmi kun olen tyhmä ihminen ja makuni on huono :( Muuten olisin ehdottanut ap:lle paria sarjaa.
Netflixissä ei ole hyviä elokuvia
Trapped. Just netflixiin tullut islantilainen sarja. Joskus aiemmin tullut femmalta ja mulla ainakin silloin mennyt ihan ohi.
Oli myös yks tosi hyvä tanskalainen leffa mut mikä ihme sen nimi oli. Joku lyhyt, varmaan 4 kirjainta nimessä.
Tosi hyvä tanskalainen leffa jota haet on varmaan The Hunt (alkup. jagten). Sitä olisin tullut leffapuolelta itse suosittelemaan. Päähenkilö joutuu syyttömänä syytetyksi pedofiliasta. Erittäin ajatuksia herättävä.
Alla olevat sarjat ovat jääneet mieleeni.
- Atypical - Kertoo autistisen pojan elämästä, joka haluaa opetella olemaan naisten kanssa. Vähän myötähäpeää herättävä, mutta lämminhenkinen ja yksittäisen autistin maailmankuvasta kertova sarja.
- Black Mirror - Skifi-sarja, joka kertoo, mihin suuntaan teknologian kehittyessä asiat voisivat mennä. Ensimmäinen jakso mielestäni huono, mutta muuten todella koukuttava ja ajatuksia herättävä.
- Person of Intrest - Toinen skifi-sarja, jossa juonen yksi päähenkilöistä on kehittänyt terrori-iskuista ja muista surmista varoittavan tietoteknisen valvontalaitteiston. Hallitus on kiinnostunut vain terrori-iskuista, joten hän on kerännyt ympärilleen ihmisiä, jotka yrittävät estää tavallisten ihmisten surmia. Sarjasta löytyy paljon sympaattisia hahmoja, mutta on myös melko raaka eli ei sovi herkimmille.
- Anne with E - Todella sydäntälämmittävä tarina orvosta ja huonoista oloista tulleesta, mutta fiksusta ja suorasanaisesta tytöstä, jotka naimattomat veli ja sisar adoptoivat. Tarina lähtee siitä, kun he haluavat adoptoida pojan, joka auttaisi maatilan töissä, mutta pettymykseksi orpokodista onkin lähetetty tyttö. Itsellä ainakin kyynelkanavat olivat välillä koetuksella.
- Call the Midwife - Historiallinen draamasarja, joka perustuu Jennifer Worthin muistelmiin, 1957 vuodesta eteenpäin, kätilönä Nonnatus-talossa, jossa asuu sekä kätilöitä, että kätilöiksi harjaantuneita nunnia. Sarja kertoo slummien kurjuudesta, äitien rohkeudesta sekä kätilöiden ja nunnien henkilökohtaisesta elämästä. Sarja herättää todella lämpimiä fiiliksiä, mutta tuo myös esiin mielenkiintoisia historiallisia yksityiskohtia. Sopivan kevyt hyppy pois tästä todellisuudesta.
- 13 reasons why - 13 syytä nuoren tytön itsemurhaan. Mielenkiintoinen ja koukuttava.
BLACK MIRROR <3 Todella loistava, mutta ahdistava. Sarja joka jokaisen pitäisi nähdä
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa miten ihmiset saadaan vastailemaan, kun otsikosas heitä kehutaan fiksuiksi ja hyvän maun omaaviksi :-D Porukka täynnä itseään ajattelee, että minähän olen fiksu ja minulla on hyvä maku joten minun täytyy nyt vastata :-D
Miksi niin ei voisi ajatella? Toisilla on hyvä itsetunto + ajattelevat voivansa suositella sarjoja/leffoja, joista ovat pitäneet.
Elokuvat: Escape Plan (onkohan Netflixissä?), Cowspiracy, To the bone
Meillä luovuttiin Netflixistä, koska ei sieltä löydä hyvää katsottavaa. Leffoja on kyllä paljon, mutta suurin osa ihan ala-arvoista kuraa. Ei jaksa käyttää enää aikaa siihen, että yrittää etsiä sieltä jonkun leffan, jota edes viitsisi katsella:(
Ehdottomasti uusista sarjoista kiehtovin, kutkuttavin, viihdyttävin ja koukuttavin on allekirjoittaneelle ollut David Fincherin uutuus Mindhunter.
Kyynikoille: voiko sarjamurhaajagenrestä muka repiä irti enää mitään uutta jota ei jo olisi tuhanteen kertaan hyödynnetty? Vastaus: todellakin voi.
Fincher jos kuka osaa piilotetut pinnanalaiset vihjeet, kerroksittaiset tunnelmat (käsittämättömän upeat kohtaukset vankilassa jossa sarjamurhaaja ja nekrofiili Kemper kohtaa FBI-agentin, tulevan profiloijan siloposki Holden Fordin - molemmat tosielämän henkilöihin perustuvia henkilöitä, Kemper nimeä myöten - miten kaamein kauhu yhdistyy upeiden näyttelijöiden avulla jopa huumorin kautta inhimilliseen lämpöön... en osaa kuvailla, katsokaa itse), jakso jaksolta tihenevän ja syvenevän, mielen synkkyyksiin kerros kerrokselta pureutuvan jännitteen rakentelu....muutos ensijakson jopa hilpeästä keveydestä viimeisen jakson loppukohtaukseen on huikea.
Ja tietenkin: Fincherillä on ollut käytössään ilmeisen rajaton budjetti. Ajankuva vuodelta 1977 ei voisi olla aidompi. Musiikki, miljöö, muoti, asenteet, kaikki.
Suosittelen googlaamaan kattavampia referointeja ja arviointeja - nämä ovat vain hajanaisia huomioita kohteesta josta voisi ammentaa paljon enemmän.
Sitäpaitsi sarja perustuu todellisuuteen, FBIn psykologisen profilointiyksikön alkuvaiheisiin. Tämä myöhempi eliittiyksikkö aloittaa kellarissa, kahden miehen voimin, esimiesten ennakkoluuloja uhmaten - myös yksi katsomiskokemuksen arvoinen lisäpointti.
Toinen kausi on tulossa.
Another Earth, tosi hyvä elokuva. Lähtökohta on scifi, mutta ei sisällä mitään avaruusseikkailua, vaan on ihan draama.
Outlander