Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verensokeri

PH91
18.10.2017 |

Hei olen 25 vuotias perusterve nainen. Kävin tänään paasto verikokeissa ja sokeriarvo oli 6,6. Viittaako tämä jo diabetekseen? Ylipainoa löytyy ja liikuntaa olen lisännyt mutta paniikkihäiriö rajoittaa elämää aika paljon. Lääkäri on vasta viikon päästä ja ahdistaa tämä asia. Kiitos jos jaksatte vastailla! :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä lääkäriä odotellessasi, mieti ruokavaliotasi ja sen vaikutusta verensokeriin.  Onko muutoksiin tarvetta ja minkälaisiin muutoksiin sekä oletko halukas tekemään asian hyväksi jotain.

Vierailija
2/3 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikentynyt sokerinsieto. Ei vielä diabetes tuolla tuloksella. 7 on raja.

Lääkäri varmaan pyytää vielä sokerirasituksen varmuuden vuoksi.

Mutta nyt olisi aika pysähtyä miettimään ja tekemään niitä elämäntapamuutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vaikuttaa siltä, että sinulla on aika korkea verensokeri ja viittaa diabetes-riskiin.

Minulla on voimakas sukurasitus 2. tyypin diabetekseen: mummolla oli diabetes, ei hoitanut sitä, kuoli liian nuorena. Kaikilla isän sisaruksilla on 2. tyypin diabetes. Joten olen vain hyvksynyt sen että minullakin on voimakas taipumus, mistä syystä verensokeri aika herkästi kohoaa. Jos haluan pysyä terveenä pitkään, minun täytyy ottaa tämä asia huomioon. Nin olen tehnytkin: laihdutin ylipainon pois, en syö paljoa hiilihydraatteja kerralla ja liikun säännöllisen paljon. Näillä keinoilla verensokeri on alle 6. Apteekista saa välineet, joilla voi säännöllisesti seurata sokeria, jos haluaa.

Laihduttamalla saisit verensokerin aisoihin. Kaikki nämä on omia valintoja eikä ole helppoa. Mutta kun vaakakupissa on se terveys, niin se painaa aika paljon! Tsemppiä ja voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi