Lapseton nainen vastailee hetken kysymyksiin
Kommentit (12)
eikä viellä lasta? mitä jos ei onnistukaan? oletko sopeutunut ajatukseen että miehesi lapset olisi ainoita lapsiasi?
ystäviesi tai sukulaisten lapsia?
Tsemppiä vauvahaaveisiin!!!
Itse sain maailman suloisimman pojan (nyt jo 3 v.) 36-vuotiaana joululahjaksi =) ja raskauskin sujui kuin oppikirjoista. Ja tulin raskaaksikin melkein samantien (yhdet kuukautiset ehti tulla), kun alettiin yrittämään.
Minäkin toivoisin kovasti, että saisin lapsia, mutta vielä en terveyssyistä ole saanut. Tuleeko sinulle hetkiä, että olet kateellinen " lapsellisille" tai ajattelet, että lapsettomuutesi on epäreilua? Jos tulee, mikä auttaa sinua?
Ajattelin vaan kun itse en tiennyt miten aliarvostettu asia uni on ennenkuin sain toisen lapsen joka oli koliikki (kolme kuukautta huusi n 12 tuntia vuorokaudessa). Tuosta koliikkiajasta on pari vuotta aikaa mutta tänä päivänä saatan maksaa isojakin summia että saan nukkua yön tai pari yksin.
Tunnen kyllä myös lapsettomia alle 25-vuotiaita, jotka käyvät hoidoissa :/ ..
ps. Kiitos tsemppauksesta, 10!
Vierailija:
Onhan sulla vielä aikaa...
Itse sain maailman suloisimman pojan (nyt jo 3 v.) 36-vuotiaana joululahjaksi =) ja raskauskin sujui kuin oppikirjoista. Ja tulin raskaaksikin melkein samantien (yhdet kuukautiset ehti tulla), kun alettiin yrittämään.
Tuntuu epäreilulle, useinkin, että minä, joka olen haaveillut perheestä enemmän kuin moni jo lapsellinen ystäväni, en omia lapsia ole vielä saanut.. Ja nuo kommentit " olet jo liian vanha" ja " mikset ole hankkinut nuorempana" satuttavat todella paljon. Nuo kommentoijat tosin antavat hyvin selkeän kuvan omasta avarakatseisuudettomuudestaan - niistä huomaa etteivät he ole eläneet muuta kuin " oppikirjojen" mukaan sujunutta elämää...
Oletko sinä ajatellut koskaan sijaisvanhemmaksi tai adopitiovanhemmaksi ryhtymistä?
Vierailija:
Minäkin toivoisin kovasti, että saisin lapsia, mutta vielä en terveyssyistä ole saanut. Tuleeko sinulle hetkiä, että olet kateellinen " lapsellisille" tai ajattelet, että lapsettomuutesi on epäreilua? Jos tulee, mikä auttaa sinua?
aivan liian lyhyillä yöunilla. Mutta kyllä, arvostan sitä, että saan vielä nukkua rauhassa. Tosin olisin ollut jo pitkään valmis luopumaan siitä etuudesta...
Vierailija:
Osaatteko te lapsettomat arvostaa unta?
Ajattelin vaan kun itse en tiennyt miten aliarvostettu asia uni on ennenkuin sain toisen lapsen joka oli koliikki (kolme kuukautta huusi n 12 tuntia vuorokaudessa). Tuosta koliikkiajasta on pari vuotta aikaa mutta tänä päivänä saatan maksaa isojakin summia että saan nukkua yön tai pari yksin.
Vierailija:
ap onko sinulle tullut mieleen että miehelläsi on poikkastu siemenjohtimet
ja ei halua lisää lapsia
ja ei halua lisää lapsia
lapsiperhe-elämää vietän siis toisinaan vaikkei omia lapsia vielä olekaan.