Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö omistaa kahvinkeitin jos ei juo kahvia?

Vierailija
18.10.2017 |

En juo kahvia, en teetäkään. Ja kaveri jaksaa päivitellä kun en voi koskaan hänelle keittää kahvia luonani. Pitäisikö minun siis säilytellä kotonani keitintä jota en tarvitse ja siihen vielä kahvit ja suodatinpussit? Kyllä muuta juotavaa löytyy.
Kele..

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvinkeitin hyvä olemassa, mutta vieras tuokoon suodatinpussit ja kahvin.  Vedenkeitin kätevä myös irtosuodatintelineen kanssa, kaataa vain kiehuvan veden.  Jos vain yhden mukillisen haluaa.

Niin, eihän suodatinkahvin keittämiseenkään kahvinkeitintä tarvita, vaan riittää kahvi, suodatin ja suodatinsuppilo. (esim tällainen https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/plast1-1x4-kahvinsuodatin) Sillä saa tehtyä isommankin määrän kahvia, mutta silloin pitää olla sopiva kannu, jonka päälle suodatintötterön laittaa.

Toinen tapahan on tietysti keittää pannukahvia. Siihen ei tarvitse välttämättä pannuakaan, vaan onnistuu vaikka kattilassa.

Ja sitten tietysti se pressokannu on kolmas tapa. Sinne vaan purut ja vesi päälle.

Että niin, ei siis tarvitse olla kahvinkeitintä, vaikka kahvia haluaisikin keittää.

Mutta asian voi tehdä tietysti itselleen vaikeaksikin.

Vierailija
22/44 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinkeitin kuuluu ehdottomasti joka kodin perusvarustukseen. Se on paljon tärkeämpi kuin kattila, pannu, mikro ja uuni yhteensä. Mutta älä tyydy huonoon keittimeen kun hyviäkin on tarjolla. Kaikkein paras on tietysti Zinzinon kuninkaallinen kahvinkeitin, johon saa kuninkaallisia kahvikapseleita kätevänä kestotilauksena. Ja jos tahdot tienata rahaa helposti ja saada myös huippuhienon autoedun, voit tulla mukaan Zinzino-tiimiin myymään ylihintaista paskaa idiooteille ja rekrytoimaan lisää tunkkeja pyramidiin. Ota yhteyttä jos kiinnostaa niin kerron mielelläni lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teenjuojallekaan useimmissa talouksissa ole varattu tarjottavaksi mitään kunnollista teetä, enintään jotain surkeaa pussiteetä. 

Niinpä. Ja sekä kahvista että teestä kieltäytyvät on usein unohdettu kokonaan, vaikka niitäkin on. Joiltain (kuten multa) pienikin määrä kofeiinia illalla pilaa yöunet, jotkut (ainakin mormonit) ei juo kofeiinipitoisia juomia vakaumuksensa takia, jotkut ei vaan pidä kahvista tai teestä... Sitten tyydytään siihen mitä on tarjolla. Juon iltaisin mieluiten kaakaota, mutten todellakaan oleta että kukaan hankkii sitä kaappeihinsa takiani. Pelkkä vesi riittää hyvin, ja jos tahdon/"tarvitsen" välttämättä jotain parempaa, otan sitä itse vaikka minigrip-pussissa mukaan.

Vierailija
24/44 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi kitinä on naurettavaa, ellei se ole tehnyt sulle vastaavaa palvelusta jonkun muun asian suhteen. Sehän tietää jo etukäteen ettei kahvia ole tarjolla, joten se voisi ottaa omat kahvit mukaan termoksessa tai tuoda vaikka murukahvia tuliaisiksi. Tai tarjoutua itse ostamaan sulle vaikka kirppikseltä tai tarjouksesta halvan kahvinkeittimen, jotta voisit keittää sille kahvia.

Vierailija
25/44 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä käynyt pienessä mielessäkään hommata kahvinkeitintä kun en itse sitä juo ja yksin siis asun. Jos joku kaveri tulee luokseni pelkän kahvin takia niin hakekoot kahvinsa muualta. En mä osaisi edes keittää kahvia kun ei ole koskaan tarvinut keittää.

Vierailija
26/44 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotoko edes murukahvia, vai muru kahvia?

Vierailija
27/44 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse. Itse juon kahvia paljonkin, eikä minulla ole keitintä.

Vierailija
28/44 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kaikki riippuu tilanteesta. Yksi kaverini asuu n. 15 km päässä luotani ja me tavataan aina sen luona. Kaverin mukaan syy on siinä kun julkiset kulkee huonosti ja mulla on auto, mutta olen varma siitä että myös laiskuus ja piheys vaikuttaa asiaan. Mä siis käytän aina puoli tuntia matkoihin ja maksan bensat, joten musta on ihan kohtuullista odottaa, että kaveri tekee ainakin joskus jotain "ylimääräistä" vuokseni. Jos olisin koukussa kahviin eikä kaverini joisi sitä, se ylimääräinen voisi olla vaikka kahvinkeittimen hankkiminen. Tai sitten jotain muuta, tilanteesta riippuen.

Vierailija
29/44 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi on niin tärkeässä asemassa Suomessa että kaikilla pitäisi olla sitä vieraita varten. Kahviin jää koukkuun eikä sitä ilman ole helppo olla jos sitä on tottunut saamaan.

Vierailija
30/44 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia mutta minulla ei ole kahvinkeitintä. Meillä on isovanhemmilta peritty kahvipannu. Ja kuten sanottu kahvin voi valmistaa kattilassakin.

Mielestäni on vieraalta huonoa käytöstä valittaa, jos ei saa jotain tiettyä juomaa tms. Toisaalta olen itse mielelläni hyvä emäntä ja tarjoan, mitä arvelen vieraan kaipaavan.

Vierailija
31/44 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole koskaan juhlia tai käy vieraita? Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu tarjota vieraille kahvia, se on osoitus vieraanvaraisuudesta.

Vierailija
32/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia juon teetä ja mulla ei o kahvinkeitintä. Jos joku käy vaan joskus niin ei ainakaan mitään isoa kahvipakettia kannata olla sehän menee huonoksi. Jos joku haluaa kahvia tuokoon mukanaan. Teetä on ja monenlaista onkin. Harvemmin kutsunkaan ketään ja vielä vähemmän jotain valittajia mieluummin käyn itse kylässä.

Vierailija
33/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pakko sitä on hankkia. Yksi hyvä ystäväni, joka ei itse juo kahvia, hankki pressopannun, jolla keittelee kahvia vieraille. Jos menen hänen luokseen kylään (esim. viikonlopuksi) vien mukana kahvin. :)

Vierailija
34/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pikakahvia vieraita varten. 

Vierailija
35/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että kaikki riippuu tilanteesta. Yksi kaverini asuu n. 15 km päässä luotani ja me tavataan aina sen luona. Kaverin mukaan syy on siinä kun julkiset kulkee huonosti ja mulla on auto, mutta olen varma siitä että myös laiskuus ja piheys vaikuttaa asiaan. Mä siis käytän aina puoli tuntia matkoihin ja maksan bensat, joten musta on ihan kohtuullista odottaa, että kaveri tekee ainakin joskus jotain "ylimääräistä" vuokseni. Jos olisin koukussa kahviin eikä kaverini joisi sitä, se ylimääräinen voisi olla vaikka kahvinkeittimen hankkiminen. Tai sitten jotain muuta, tilanteesta riippuen.

Puoli tuntia 15 km:n matkaan? 

Vierailija
36/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kohteliasta on tarjota kahvia kahvinjuojille.Itse en juo teetä, mutta vieraita varten olen hankkinut monenlaista teetä, mustaa ja vihreää , sitruunaa ja ruskeaa ja valkoista sokeria ja hunajaa löytyy sekaan.Kaakaota keitän jos se maistuu vieraalle paremmin.

Vierailija
37/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kahvia juomattomalle tyttärelle pressopannun. Saapa tarvittaessa tehtyä sillä kahvit vieraille. Oli tuossa enimmäkseen oma lehmä ojassa, pitää itsekin saada aamukahvit silloin, jos menee käymään tyttären luona.

Vierailija
38/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pavut jauhava kahvinkeitin. Juomme 1 mukillisen kahvia aamuisin. Lämpiminä päivinä iltapäivisin jäälattea.

Kahvinkeittimiä meillä on ollut kyllä jos jonkinlaisia.

Vierailija
39/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siulla on kivi kengässä niin postaatko tänne kysyäksesi pitäisikö kenkä ottaa pois jalasta ja pudottaa kivi pois?

Tarvitseeko käydä kohdunkaulan syöpäseulonnassa, jos kohtu on poistettu?

Vierailija
40/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jääkapissa(=säilyy paremmin) pikakahvia.

Jos se ei jollekulle kelpaa, niin olkoon ilman.

Toistaiseksi on kelvannut.

Maitoa/ kermaa en myöskään erikseen varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä